۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۰۴۸۳۹
امام جمعه همدان:

تحجر در دین، مانع از رشد و تکامل بشر می شود

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مشکلاتی که در مسیر تکامل انسان وجود دارد، مسأله تحجر در دین است که مانعی برای این امر والا است و آدم را از مسیر درست گمراه می کند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان صبح امروز در کلاس شرح نهج البلاغه در حوزه علمیه همدان با اشاره به لزوم تکامل یافتن بشر، گفت: افراد از راه های مختلف به رشد  می رسند و این فرد است که باید راه درست را از بیراهه تشخیص و انتخاب کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در مسیر تکامل انسان وجود دارد، مسأله تحجر در دین است که مانعی برای سعادت انسان است و آدمی را از راه درست گمراه می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با ذکر مشکلات موجود در مسیر علم آموزی، گفت: علم در مسیر تکامل مرهون سختی ها و فشار است و پس از این سختی ها است که آرامشی والا در انتظار انسان است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به نشانه های مستحفظین دین الهی، گفت: از نشانه های ای افراد این است که در برخورد با هم یکدیگر  را از علم الهی سیراب می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم ایجاد منبرهای قوی، یادآور شد: باید روحانیان با کمک گرفتن از الطاف الهی و سخنان زیبای ائمه(ع) مخاطبان خود را سیراب کنند که این امر در جذب مخاطب نیز بی تأثیر نیست.

وی اظهار کرد: از نشانه های اهل ایمان ثابت قدم بودن است که در مسیر حق و در مسیر اصلی برای رسیدن به معبود و منظور خود دچار شک و تردید نخواهند شد.

امام جمعه همدان با اشاره به درجات یقین، گفت: ما در درجه نخست باید سعی کنیم از علم الیقین به عین الیقین و در نهایت به حق الیقین برسیم، آن موقع است که می توانیم خود را از مستحفظین و مؤمنین واقعی بدانیم.

وی با بیان این مطلب که جامعه ما نیازمند رعایت تقواست، گفت: متأسفانه امروز برخی به راحتی به دیگران تهمت های ناروا می زنند، بدون آنکه سند و دلیلی برای اثبات حرف خود داشته باشند.

آیت الله محمدی در پایان با اشاره به اهمیت خودشناسی، گفت: برای رشد بشر خداوند مسیرهای زیادی قرار داده است که قبل از پا نهادن در این مسیر، نخست باید خود را بشناسیم تا بتوانیم قدرت خداوند را درک کنیم./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات