۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۶۴۷۵
مدیر حج و زیارت قم مطرح کرد؛

ضرورت ارتقای سطح دانش و معرفت زائران حج تمتع

رضایی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح دانش و معرفت زائران حج تمتع پیش از حضور در سرزمین وحی تأکید کرد که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این راستا تلاش های جدی کرده است.
اکبر رضایی مدیرحج و زیارت قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین شب از همايش تا مهماني ويژه زائران حج تمتع 96 شامگاه دوشنبه با حضور مسؤولان اداره حج و زيارت قم و همچنين مسؤولان بعثه مقام معظم رهبري از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در سالن همايش هاي مجتمع ياوران حضرت مهدي(عج) برگزار شد.

اکبر رضایی مدیر حج و زیارت استان قم در این همایش با اشاره به اینکه هدف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزاری حجی بدون دغدغه و مشکل است، اظهار داشت: اتفاقا همایش های اسرار و معارف حج در همین راستا برگزار می شود.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح دانش و معرفت زائران برای اقامه فریضه حج سلسله نشست هایی را با عناوین مشخص به مدیران و روحانیان کاروان ها ابلاغ کرده ایم که به صورت آموزشی و عملی برگزار می شود و جنبه سخنرانی و یک طرفه نخواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه حضور زائران در جلسات مهم و ضروری است، ابراز داشت: مسائل مهمی در این مجالس بیان می شود که از جمله آنها زمان اقامت زائران در هتل ها، حمل و نقل درون و برون شهری و نحوه ارتباط زائران با مدیران ثابت است.

وی تأکید کرد: با توجه به راه افتادن دیرهنگام فریضه حج ما امسال محدودیت هایی خواهیم داشت که از جمله آنها تغذیه است؛ در این دوره غذا در آشپزخانه های مرکزی طبخ می شود ولی این اطمینان را به زائران می دهیم که سلامت و بهداشت غذاها کاملا رعایت شده و کیفیت خوبی داشته باشد.

مدیر حج و زیارت قم با اشاره به مسأله وکالت در قربانی حج خاطرنشان کرد: ما تعدادی از ذبح کنندگان را آموزش های تخصصی داده ایم و مسأله وکالت در توکیل ذبح هم به زائران آموزش داده می شود،  البته برنامه هایی هم برای استفاده از گوشت ذبیحه داریم تا مورد استفاده قرار گرفته و اسراف نشود.

وی با اشاره به شرایط جوی نامطلوب حج بویژه در ایام تشریق تأکید کرد: زائران باید برای قرار گرفتن در گرمای شدید آمادگی جسمانی لازم را پیدا کنند؛ از مسائل مهم دیگر در این سفر نیز می توان به لزوم احترام متقابل و مراقبت از عدم هتک حیثیت، هماهنگی زائران با مدیر، روحانی و پزشک کاروان و کسب آگاهی های معرفتی لازم توسط زائران پیش از سفر اشاره کرد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات