۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۰۹۱۳۷

نقد عملکرد خبرگزاری رسا از سوی حجت الاسلام الویری

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر توجه به تمامی جریانات موجود در حوزه توسط خبرگزاری رسا تاکید کرد و خواستار معرفی طلاب خوش ذوق و توانمند از سوی این رسانه حوزوی شد.
الویری الویری

حجت الاسلام محسن الویری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های خبرگزاری رسا عنوان کرد: فعالیت های خبرگزاری رسا را از زمانی که شروع به کار کرد را مانند دیگر رسانه ها و پدیده های فرهنگی دنبال می کردیم و نکته ای که از نظر بنده به عنوان یک ناظر بیرونی مهم می باشد این است که یکسویه نگری ها نسبت به فضای حوزه و جهت گیری خاص داشتن در موضع گیری های سیاسی و حوزوی نباید در این رسانه وجود داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با تاکید بر این که رسا باید کاری کند که رجوع به آن برای مخاطب جذب باشد، پوشش اخبار طلبه های جوان را از مهم‌ترین برنامه هایی دانست که خبرگزاری رسا باید در سیاست های خود اعمال کند.

وی اظهار داشت: پوشش اخبار طلبه های جوان که خوش ذوق و توانمند هستند و در فضاهای مختلف در حال کار کردن بوده و در فعالیت های تبلیغی فعال و در فضای تبلیغی مجازی درحال مدیریت هستند و در فضای حقیقی نیز فعالیت های شاخصی انجام می دهند می تواند یک رویکرد برای این رسانه حوزوی باشد و با این خط و مشی عملاً تشویق کننده طلاب توانمند و خوش ذوق و خوش فکر و فعال حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام الویری تأکید کرد: موضوعات و حیطه هایی که باید برای این خبرگزاری اولویت بسازد نیاز است تا مورد اولویت بندی قرار گیرد؛ نمی خواهم بگویم آن چیزی که برای بنده اولویت دارد باید مطرح شود؛ چون در کار خبری، جریان سازی و هدایت فکری جامعه هدف رخ می دهد و با گزینشی که در شیوه تولید و انتشار اخبار صورت می گیرد،خط دهی به طلبه ها صورت می گیرد و با توجه به اینکه بخشی از واقعیت ها مطابق با سیاست گذاری های خبرگزاری پر رنگ می شود، این موضوع می تواند به  تقویت انگاره های مورد نظر رسانه در جامعه بپردازد.

وی ادامه داد: هرجا بحث خبر و انتشار و پراکندن آن مطرح است مسأله صدق مهم ترین چیزی است که خود را نشان می دهد و مهمترین مؤلفه ای است که به ذهن متبادر می شود همین صداقت خبری است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ابراز کرد: انعکاس چند صدایی حوزه در حیطه مسائل فرهنگی و سیاسی یک نکته مهم است و خبرگزاری رسا بایستی به این اصل توجه داشته باشد.

 حجت الاسلام الویری در پایان خاطرنشان کرد: از نظر دینی انتظار می رود الگویی که در بحث خبر توسط خبرگزاری رسا عرضه می شود باید متفاوت باشد تا وقتی یک تحلیل گر بیرونی از این خبرگزاری بازدید می کند، متوجه شود چون این خبرگزاری برخاسته از حوزه است، معیارهایش برای تهیه، تألیف و انتشار خبر متفاوت است و بر روی استانداردهای خبرنویسی، مسأله مخاطب گرایی و منبع و تیتر های خبر کارهای دینی شده و از موضع دین کارش را عرضه می کند و محصولات و خروجی های این خبرگزاری می تواند یک خروجی مبتنی بر یک فرآیند دینی باشد.

وی افزود: اگر این نکاتی که گفته شد رعایت شود، به گمانم مطمئناً آینده متمایزی پیش روی این خبرگزاری خواهد بود؛ اگر خبرگزاری رسا در این مدار حرکت کرد آینده اش هم تضمین است و نقش آفرینی آن نیز گسترده تر از این خواهد بود. /872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات