۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۷۸۵
چند خبر کوتاه سیاسی؛

با هرگونه اقدام تروریستی و معاند در مرزهای شمال غرب کشور برخورد قاطع می‌شود

برخورد قاطع با هرگونه اقدام تروریستی و معاند در مرزهای شمال غرب کشور، تقدیر سردار دهقان از فرمانده معظم کل قوا بدلیل انتصاب به سمت مشاورت و نقض برجام توسط آمریکا دلیل تاکید بر دستیابی به اولویت‌های دفاعی است برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار اخباری مبنی بر قصد گروهک های تروریستی ضد انقلاب برای نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور یک منبع آگاه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: در مناطق مرزی شمال غرب کشور اشراف اطلاعاتی و میدانی کامل داریم و با هر گونه اقدام گروهک های تروریستی برای نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی با یادآوری عزم و اراده مستحکم رزمندگان اسلام در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی برای مقابله سخت و مهلک با هر گونه حرکتی که در پی ایجاد نا امنی در ایران اسلامی باشد، تأکید کرد: به آنها هشدار می دهیم در صورت هر گونه تحرک و تعرض آنان را تا هر نقطه ای تعقیب و به شدت مجازات خواهیم کرد.

تقدیر سردار دهقان از فرمانده معظم کل قوا بدلیل انتصاب به سمت مشاورت

سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع طی پیامی از مقام معظم رهبری، به دلیل انتخابش به عنوان مشاور فرماندهی معظم کل قوا تقدیر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا

با اهدای سلام و تحیات

حمد و سپاس بی‌پایان ایزد منان را که توفیق حیات در سایه سار هدایت ولایت فقیه و همنشینی با بهترین مجاهدان راه حق، شهدای والامقام را نصیب ساخت و با اعطای فرصت خدمت در صنعت دفاعی و تلاش در مسیر تحقق آیه شریفه واعدوالهم ما استطعتم من قوه نعمت را بر اینجانب تمام نمود تا این سرباز کوچک خط روشن و عزت‌بخش ولایت فقیه،‌به قدر خویش سهم کوچکی در اعتلای اقتدار ایران اسلامی داشته باشد.

اینجانب مراتب سپاس خویش از حسن نظر حضرتعالی در سپرده مسئولیت مشاورت آن رهبر فرزانه در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح را به حضور تقدیم داشته و امید آن دارم در مسیر تحقق ماموریت محوله اینجانب را از دعای خیر و راهبردهای حکیمانه خویش محروم نفرمایید.

صحت، عافیت و طول عمر با عزت جنابعالی را در سایه توجهات خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انتصاب سرلشکر موسوی به فرماندهی ارتش را تبریک گفت

در پی انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، سردار سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تبریکی خطاب به وی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

سلام علیکم

انتصاب جنابعالی به سمت "فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران" با حکم مبارک فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) که بیانگر حسن اعتماد معظم له به آن برادر مؤمن و انقلابی است را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

بی شک تعهد، توانمندی ها و شایستگی های ناشی از سال ها نقش آفرینی های مفید و مؤثر در ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح همراه با تجارب گرانسنگ دوران دفاع مقدس و نیز گنجینه ی عظیم نیروی انسانی متدین، کارآمد و برخوردار از روحیه ی جهادی و انقلابیگری پشتوانه ی مطمئن و تعیین کننده ای در فراهم سازی بسترهای تحقق انتظارات فرمانده معظم کل قوا از جنابعالی بویژه در عرصه "ارتقای توان و آمادگی های رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و تأمین نیازهای معیشتی کارکنان و هم افزایی با سایر نیروهای مسلح" و پیشبرد راهبردهای دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با "رویکرد تحولی و انقلابی" به شمار می رود.

توفیق روزافزون جنابعالی در این جایگاه خطیر و راهبردی را تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) و تبعیت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

نقض برجام توسط آمریکا دلیل تاکید بر دستیابی به اولویت‌های دفاعی است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی کشور بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: وضعیت دفاعی ایران که در قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحت استیلا و منافع بلوک غرب با محوریت آمریکا، فاقد هرگونه استقلال و هویت بود با سقوط رژیم وابسته پهلوی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، قابلیت‌های خود را شکوفا کرد و در یک روند فعال و پویا با بهره‌گیری از تلاش جوانان نخبه ‌عرصه‌‌ صنعت دفاعی کشور، به نقطه‌ای از اقتدار و تأثیرگذاری در عرصه‌ بازدارندگی رسیده است که دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را مبهوت و معترف به عظمت و بالندگی خود ساخته است.

این بیانیه می‌افزاید: تلاقی روز صنعت دفاعی کشور با ایام آغاز به‌کار دولت دوازدهم و وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، الهام‌بخش و یادآور جایگاه و نقش نوین وزارت دفاع در ارتقای "امنیت" و قدرت "بازدارندگی" جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه تقویت سلاح‌های راهبردی به ویژه "قدرت موشکی" و حمایت از "جبهه مقاومت اسلامی" بوده و متضمن امنیت پایدار ملی و پشتوانه‌ای غنی برای پیشبرد راهبردها و سیاست‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: واقعیات تأثیرگذار بر حوزه دفاعی و امنیتی کشور به‌ویژه مسئله "برجام" که بدعهدی‌های آمریکا نقض آن را رقم زده و در مقابل تصویب قانون مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس شورای اسلامی، سبب شده دستیابی به "اولویت‌های راهبردی" مؤثر در حوزه فن‌آوری و سامانه‌های دفاعی و "معماری شبکه صنعت دفاعی" و مدیریت فعالانه آن از طریق هدف‌گذاری و تعریف برنامه، حول زنجیره ارزش دفاعی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و ایجاد قطب راهبردی ملی با اتکا به شایستگی‌های کلیدی این عرصه و مشارکت‌پذیر کردن جامعه‌‌ علمی کشور در طراحی و تولید نیازهای دفاعی و امنیتی از جمله جهت‌گیری‌هایی است که در شرایط خطیر کنونی، پویاتر از گذشته بایستی به آن پرداخته شود.

این بیانیه می‌افزاید: پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تأثیرگذار در حوزه صنعت دفاعی که ممکن است در آینده در ابعاد جدیدی پدیدار شود، در کنار "حداکثرسازی قدرت دفاعی" در چارچوب اهداف و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و متناسب با الزامات مقابل موفق برابر تهدیدات و تحکیم اصل بازدارندگی، لحظه‌ای مورد غفلت قرار نخواهد گرفت و به فضل الهی ملت ایران تبلور آن را در صحنه رزمایش‌ها و مأموریت‌های نیروهای مسلح کشور به ویژه در "ارتش جمهوری اسلامی" و "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی"، مشاهده و تجربه خواهند کرد.

مختصصان صنعت دفاعی کشور ‌ضمن سپاس از تدبیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، در نام‌گذاری 31 مرداد ماه به عنوان «روز صنعت دفاعی» و با گرامیداشت یاد و خاطره سه وزیر شهید، دکتر مصطفی چمران، سرلشکر موسی نامجو و سرلشکر فکوری و ‌1000 شهید گران‌قدر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تبریک روز "صنعت دفاعی" به آحاد ملت ایران به ویژه کارکنان متعهد، سخت‌کوش و متخصص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  و ‌با تأکید بر لزوم تمرکز بیشتر بر فعالیت‌ها و اقدامات معطوف به تقویت "دیپلماسی دفاعی" و مدیریت هوشمندانه‌‌ الگوهای روابط، تعاملات و همکاری‌های دفاعی با دیگر کشورها اعلام می‌دارد:

دستاوردهای بزرگ و تحسین‌برانگیز حوزه "صنایع دفاعی کشور"، تحت منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که توان "بازدارندگی"، "اقتدار دفاعی" و "امنیت پایدار ملی" اطمینان‌بخش میهن اسلامی برابر تهدیدات نوظهور را سبب شده است، با درک پیچیدگی‌های فزاینده محیط بین‌المللی، اهمیت "دیپلماسی دفاعی" را جدی‌تر از گذشته یادآوری و جلب مشارکت و همکاری‌های دفاعی در این محیط را مورد تأکید قرار می‌دهد و "وزارت دفاع" در یک هم‌افزایی فراگیر و منسجم با "نیروهای مسلح"، رصد تحولات آینده منطقه‌ای و بین‌المللی و پایش معادلات ژئوپلیتیک و نظم امنیتی منطقه را با حضور فعال و هوشمندانه در آوردگاه‌های دیپلماسی دفاعی مانند حضور در اجلاس‌های دفاعی و امنیتی بین‌المللی و ایجاد درک مشترک با کشورهای دوست و بازیگران مؤثر و همکار در نظام جهانی را در دستور کار قرار خواهد داد.

سردار جعفری انتصاب امیر موسوی به فرماندهی ارتش را تبریک گفت/ تاکید بر هم‌افزایی بیشتر میان ارتش و سپاه

در پی انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی خطاب به وی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

سلام علیکم

انتصاب جنابعالی به سمت "فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله العالی)" که بیانگر تعهد، شایستگی و قابلیت های اطمینان بخش آن برادر عزیز است را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

بی تردید حسن اعتماد معظم له، تجارب ارزنده دوران دفاع مقدس و نقش آفرینی های مثال زدنی در ارتش جمهوری اسلامی و سرمایه بزرگ نیروی انسانی مؤمن، انقلابی و با انگیزه این سازمان مقتدر؛ منظومه ی مبارک و ارزشمندی است که یاری بخش جنابعالی در فرماندهی موفق و تحول آفرین خواهد بود.

ضمن اعلام آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تعمیق همکاری ها و هم افزایی ها در تقویت توان بازدارندگی، افزایش اقتدار دفاعی کشور و تضمین امنیت پایدار ملی، توفیق روزافزون آن فرمانده خردمند، انقلابی و ولایتمدار در این سنگر خطیر تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) و تبعیت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را از خدای سبحان خواستارم.

سردار غیب پرور انتخاب امیر حاتمی در وزارت دفاع را تبریک گفت

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی پیامی کسب رای اعتماد امیر حاتمی از مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جنابعالی به سمت "وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح"  نشان از شایستگی، توانمندی، تعهد و تجارب ارزنده شما برادر بزرگوار در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد.

اینجانب ضمن تبریک و تهنیت به جنابعالی، توفیق روز افزون شما را در تحقق آرمان‌ها و اهداف عالیه نظام اسلامی تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عجل‌الله‌تعالی‌وفرجه‌الشریف) از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم./907/303/ب2

ارسال نظرات