۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۳۰۸۲۸
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

ترک کننده امر به معروف و نهی از منکر در گناه گناهکاران شریک است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همان گونه که گناه کننده مرتکب جرم می شود، افرادی که در برابر گناه گناهکار سکوت می کنند مجرم هستند؛ غیبت کننده و شنونده غیبت در گناه غیبت شریک یکدیگر هستند و اگر توبه نکنند هر کدامشان عذاب خداوند را خواهند چشید.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی امشب که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد ضمن تشویق افراد حاضر در جلسه به حضور در پای منابر، گفت: حضور در سخنرانی های مذهبی سیاسی در تعیین مسیر زندگی انسان مؤثر است.

وی در ادامه مبحث انگیزه های خداجویی در انسان افزود: وجود خداوند از چندین جهت قابل پی جویی و پیگیری است، این پی جویی از جهات عقلی، فطری و عاطفی مورد بررسی است؛ وقتی قرار باشد میلیون ها انسان روی مخلوقات تحقیق و پژوهش انجام دهند، سزاوار نیست وجود خالق مورد بررسی و تحقیق قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه پنجم سوره شعراء که می فرماید«وَمَا یَأْتِیهِمْ مِنْ ذِکْرٍ مِنَ الرَّحْمَنِ مُحْدَثٍ إِلا کَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِینَ» اذعان کرد: برخی از پذیرش وجود خداوند اعراض دارند و ممکن است به عذاب الهی دچار شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که نباید از خداوند و دستورات او جدا شویم، اظهار کرد: ممکن است در پی عدم پذیرش خداوند، عذاب های آسمانی و زمینی نازل شود؛ افرادی که نسبت به خداوند بی تفاوت هستند یا نسبت به بی دینی افراد دیگری واکنشی از خودشان نشان نمی دهند ممکن است عذاب یکسانی از سوی خداوند برایشان نازل شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه در تبیین نقش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در یکدست شدن تفکرات اعضای جامعه ابراز کرد: همان گونه که گناه کننده مرتکب جرم می شود، افرادی که در برابر گناه گناهکار سکوت می کنند مجرم هستند؛ غیبت کننده و شنونده غیبت در گناه غیبت شریک یکدیگر هستند و اگر توبه نکنند هر کدامشان عذاب خداوند را خواهند چشید.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند ماهی گیری در روزهای شنبه را برای قوم بنی اسرائیل حرام اعلام کرد و عده ای خواستند از راه های دیگر در روز شنبه ماهی گیری انجام دهند، خداوند عذاب یکسان برای همه قوم نازل کرد؛ همه افرادی که مجرم بودند و همه کسانی که در برابر عمل فاسد این افراد سکوت می کردند به بوزینه تبدیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با تشویق افراد حاضر در جلسه به حضور در جلسات عبادی سیاسی مثل نماز جمعه تبیین کرد: شرکت کردن در جلسات سخنرانی مخصوصاً سخنرانی هایِ نماز جمعه که در آن مباحث سیاسی روز مطرح می شود، می تواند اثر بسیار زیادی در زندگی انسان بگذارد و مسیر زندگی انسان را تا حدودی تعیین کند/867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات