۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۳۳۱
رییس دانشگاه باقرالعلوم:

سعادت ابدی انسان در گرو پیروی از ثقلین است

حجت الاسلام مریجی گفت: تنها راهی که به ساحل نجات و سعادت ابدی ختم می شود پیروی از قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، این دو گوهر گرانبها امانت هایی هستند که رسول خدا(ص) در میان بشریت به یادگار گذاشتند.
مریجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شمس الله مریجی در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که امشب در نمازخانه  بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب علوم دینی غالباً نسبت به تاریخ پیامبر اسلام(ص) کمتر آشنا هستند، گفت: مؤسسه بسیار عظیمی در اسرائیل به نام «محمدشناسی» راه‌اندازی شده است تا مبانی پیامبر اکرم(ص) را شناسایی کنند و این جای بسی تأسف است که در جامعه ما گاهی برخی افراد، تاریخ را علم نمی دانند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در جامعه ای مبعوث شدند که به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار آلوده و تاریک بود و در طول مدت رسالتشان بیشترین آزار و اذیت را متحمل شدند تا بشریت را به سوی سعادت ابدی رهنمون شوند.

وی افزود‌:  بر اساس نص آیات قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) از جان مبارک خودشان مایه گذاشتند تا پیام الهی را به همراه معنا به بشریت منتقل کنند؛ امروزه ما باید از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیریم و همه همت خود را برای بالا بردن سطح اطلاعات دینی مردم به کار ببندیم و بدانیم که در برابر این کار بزرگ مسؤول هستیم.

حجت الاسلام مریجی خاطرنشان کرد: تنها راهی که به ساحل نجات و سعادت ابدی ختم می شود پیروی از قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، این دو گوهر گرانبها امانت هایی هستند که رسول خدا(ص) در میان بشریت به یادگار گذاشتند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) غالب درگیری های امروزی جامعه را عدم وفای به عهد خواند و اظهار داشت: با بررسی پرونده هایی که در دادگاه ها موجود است به وضوح در می یابیم که اصلی ترین سبب بسیاری از دعواها در زندگی بی تعهدی نسبت به حقوق یکدیگر است.

وی در پایان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در روایتی عوامل تقرب به خودشان در قیامت را در پنج مورد خلاصه کرده اند، ابراز داشت: صداقت در گفتار، امانتداری، وفای به عهد، خوش اخلاقی و همراهی با مردم عواملی هستند که سبب محشور شدن با پیامبر اکرم(ص) در قیامت می شود./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات