۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۵۴۴۴۳۱
حجت السلام والمسلمین فرحزاد:

حضور طلاب خارجی در حوزه سبب افتخار نظام اسلامی است

کارشناس رسانه ملی با تاکید بر این که حوزه علمیه قم از ۱۰۰ کشور جهان طلبه دارد، گفت: حضور طلاب خارجی در حوزه سبب افتخار نظام اسلامی است.
حجت السلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در آیین بزرگداشت شهدای زاریای نجریه و شیخ زکزاکی که در شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به شخصیت و رفتار مجاهدانه شیخ زکزاکی، اظهار داشت: باید توجه داشت که شیخ زکزاکی شش فرزند خود را در راه دفاع از حریم اسلام به ساحت اقدس الهی هدیه کرد.

کارشناس رسانه ملی با تاکید بر این که حوزه علمیه قم از 100 کشور جهان طلبه دارد، عنوان داشت: حضور طلاب خارجی در حوزه های علمیه سبب افتخار نظام اسلامی است؛ بر این اساس تاریخ گواه خواهد که که قیام شیخ زکزاکی در نیجریه ادامه صدور انقلاب اسلامی از بستر حوزه های علمیه است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به شهادت خادم شهید مدافع حرم، شهید مهدی ایمانی فوردویی اشاره کرد و گفت: خادم شهید مدافع حرم مهدی ایمانی با افتخار و اصرار خود به جهاد در راه خداوند رفت و به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان این که خداوند متعال عنایت ویژه ای به امت شیعه کرده است، اظهار داشت: باید ذیل بیرق اسلام ناب محمدی قدر دان نعمات بزرگ الهی بود.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) افضل بر تمام انبیا الهی است، ابراز داشت: امت اسلام توجه داشته باشند که پیامبر گرامی اسلام(ص) ازعظمت بسیار بالایی در ساحت ملکوت برخوردار است؛ این در حالی است که تاریخ گواه داده است که چنین شخصیتی هیچ گونه غروری نداشته و با چنین صفتی در بین امت ظاهر نشده است؛ بر این اساس حضرت موسی و عیسی علیهم السلام در دعای خود در محضر خداوند منان می فرمایند« خدایا ما را از امت پیامبر (ص) قرار دهید.»

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) از امتحان های بزرگی را با موفقیت عبور کرده اند؛ این در حالی است که این حضرت با همه شخصیت و بزرگی که در پیشگاه خداوند ازلی دارند باز در محضر قدسی ذات اقدس اله می فرماید« خدایا من را از پیروان پیامبر(ص) و امام علی (ع) قرار دهید.»

حجت السلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر این که دشمنان از اسلامی که موافق صهیونیست ها بوده ترس و هراسی ندارند، گفت: دشمن از قدرت و شعائر شیعه هراس دارد؛ چرا که می داند این شعائر در افراد غیر مسلمان نفوذ خواهد کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به اصالت جهادی خانواده شهید ایمانی فوردویی اشاره کرد و ابراز داشت: شهید مهدی ایمانی متولد شده و بزرگ شده در دامن یک خانواده ای ایثارگر؛ بر این اساس ما معتقدیم که شهید ایمانی با خدمت به حریم اهل بیت (ع) به توفیق شهادت در راه خدا رسید.

لازم به ذکر است این آیین مقارن با بزرگداشت شب هفتم خادم شهید مدافع حرم، مهدی ایمانی فوردویی بود که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات