۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۴۴۸۶۱
آیت الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

حضور مردم و گرامیداشت ۹ دی خنثی کننده توطئه های دشمن است/ نقش فتنه ۸۸ در تشدید تحریم ها علیه ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گرامیداشت سالگرد حماسه ۹ دی را ضروری دانست و گفت: گرامیداشت این حماسه بسیار مفید و عبرت آموز است تا سبب شود دشمنان نظام جمهوری اسلامی بار دیگر افکاری مانند فتنه ۸۸ را در سر نپرورانند.
آیت الله شبستری

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و لزوم گرامیداشت 9 دی، گفت: علت اینکه برخی روزها در تاریخ ماندگار شده‌اند به دلیل تاریخ سازی آنان است.
وی افزود: حوادثی که تاریخ ساز بوده است نباید فراموش شود زیرا می تواند برای آیندگان عبرت آموز باشد و 9دی ازجمله آن روزها است. در این روز از سوی ملت ایران حماسه ای خلق شد تا توطئه هایی که از سوی فتنه گران داخلی و خارجی بوجود آمده خنثی شود.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به حضور  گسترده مردم در راهپیمایی 9 دی سال 1388، خاطرنشان کرد: حضور گسترده، بی نظیر یا کم نظیر مردم ثبات و آرامش را به کشور برگرداند، بنابراین گرامیداشت این حماسه همه ساله بسیار مفید و عبرت آموز است تا سبب شود دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر این دست افکار را در سر نپرورانند.

متولی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) با اشاره به پشتوانه های خارجی فتنه 88، گفت: طبق قرائن، شواهد و مستندات موجود استکبار جهانی بویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل در این توطئه دخالت کامل داشتند و مزدوران داخلی آنان اعم از بهائی ها، سلطت طلب ها و افراد داخلی کشور که به بهانه تقلب در انتخابات آب به آسیاب دشمن می ریختند، به جای اینکه این ادعا را از مسیر قانونی تعقیب کننند مردم را تحریک کرده و آنان را به خیابان ها کشاندند و چند ماه از مردم سلب آرامش کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مردم در روز هشتم و 9 دی، گفت: حضور گسترده مردم در هشتم دیماه در شهر تبریز و در 9 دی ماه در سراسر کشور تمام نقشه های شوم خارجی و ایادی داخلی آنان را نقش برآب کرد و مردم با آن وحدتی که نشان دادند و حماسه ای که آفریدند نقشه دشمنان را با شکست مواجه کردند. البته مدیریت و درایت رهبری در این جریان بسیار چشمگیر بوده و امیدواریم سایه رهبر معظم انقلاب بر سر مردم پایدار باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش فتنه ۸۸ در تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان ایران اسلامی هر روز مشغول توطئه هستند روزی تهاجم نظامی را با کمک صدام شروع کردند و پس از آن جنگ فرهنگی و اقتصادی را آغاز کردند، قطعا فتنه 88 در تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تاثیر داشت ولی مردم بزرگواری که در مقابل تهاجم نظامی ایستادند قطعا در برابر جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و تحریم های اقتصادی مقاومت می کنند.
وی ادامه داد: ملت مقاوم ایران این تحریم ها را با رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی پشت سر خواهد گذاشت./811/ت
۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات