۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۵۱۳۹۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ولایت فقیه بهترین الگوی تبیین دین است

حجت الاسلام قطبی با تأکید بر این که تولید انقلاب اسلامی برخاسته از مبانی ولایت فقیه، گفت: انقلاب اسلامی و نظام سیاسی حاکم بر جامعه ما با تمام ابعاد آن، ثمره ولایت‌فقیه است.
حجت الاسلام قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، پیش از ظهر امروز در نخستین سمینار از سلسلسه سمینارهای علمی ولایت فقیه، در سالن اهل بیت(ع) اصفهان، با اشاره به حجم بالای مباحث مطرح شده پیرامون ولایت فقیه از سوی دانشمندان در دوره‌های مختلف، گفت: ولایت فقیه مبنا و اساس اسلام به ویژه تشیع است.

حجت الاسلام قطبی در ادامه افزود: برای اینکه یک مکتبی تبدیل به یک تمدن شود سه عنصر اصلی را باید کسب کند، ثبات و قوام درونی یکی از عناصر تمدن سازی در مکاتب است که هرمقدار این عنصر غنی‌تر و عمیق‌تر باشد می‌تواند در طول تاریخ امتداد بیشتری داشته باشد.

اسلام در ابعاد و زمینه‌های مختلف مرجعیت دارد

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای دین اسلام و قوام و قدرت اندیشه اسلامی، خاطرنشان کرد: اسلام در ابعاد مختلف و زمینه‌های گوناگون مرجعیت دارد، اعجاز اسلام موجب شده است تا ساختار و بنیان اندیشه اسلامی مقاوم و توانمند باشد ضمن اینکه دین اسلام تمام ابعاد زندگی انسانی را مورد توجه قرار داده است و گستردگی بی‌نظیری دارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، وحدانیت، جامعیت و مرجعیت را از ویژگی‌های دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: تعالیم اسلامی بدون اینکه دستخوش تحریفات و تفکرات بشری شود مستقیما از سوی خداوند ارسال شده است و این در حالی است که بسیاری از ادیان دستخوش تحریف و دستکاری‌های بشری شده‌اند.

حجت الاسلام قطبی با تأکید بر ضرورت تبیین صحیح و دقیق مبانی دین اسلام، قرآن را یکی از بهترین ابزار تبیین اسلام به منظور حفظ قوام و پایداری اسلام دانست و تصریح کرد: یکی از عناصر قوام و پایداری یک مکتب تبیین حکیمانه و عالمانه است، به همین منظور اسلام از روش‌های مختلفی از جمله متن قرآن کریم و بیان علمی و روش‌های عملی در راستای تببین خود استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه یک مکتب برای داشتن قوام و تبدیل شدن به تمدن نیازمند صیانت مقتدرانه است، عنوان کرد: آیین و مکتب و دینی به ثبات و مرحله تمدنی شدن خواهد رسید که پیروانی با ثبات، مقاوم و پایدار داشته باشد، هر مقدار که اقتدار در این صیانت از مکتب بیشتر باشد فزونی و فروغ بیشتری هم در مکتب و دین شکل خواهد گرفت.

انقلاب اسلامی مولود ولایت فقیه است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، انقلاب اسلامی را مولود ولایت فقیه توصیف کرد و گفت: عناصر پایداری و قوام دین اسلام یک مولودی دارند برای اینکه در طول تاریخ قوام پیدا کنند تا تبدیل به یک تمدن شوند و آن مولود ولایت فقیه است، ولایت فقیه نیز مولودی به نام انقلاب اسلامی دارد که حاصل و مولود این انقلاب، جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام قطبی، ضمن رد تفکر برخی مبنی بر خلق نظریه ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، ولایت فقیه را بهترین نقطه اتکا دین و الگوی تبیین دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: انقلاب اسلامی و نظام سیاسی حاکم بر جامعه ما با تمام ابعادی آن، ثمره ولایت‌فقیه است، ولایت‌فقیه برخاسته از اندیشه معرفتی است./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات