۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۳۲۵۰

پرفروش‌ترین کتاب‌های الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره در حالی در مصر برگزار شده که دانشگاه الازهر به عنوان مهم ترین نهاد دینی اهل سنت مصر حضور فعالی در این نمایشگاه داشته و کتاب های ارائه شده از سوی این نهاد با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.
نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره در حالی در مصر برگزار شده که دانشگاه الازهر به عنوان مهم ترین نهاد دینی اهل سنت مصر حضور فعالی در این نمایشگاه داشته و کتاب های ارائه شده توسط این نهاد با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.

عبدالله ریهام استاد دانشگاه علوم انسانی دانشگاه الازهر درباره پرفروش ترین کتاب های غرفه الازهر در این نمایشگاه گفت: کتاب "بوکوحرام خونریزترین گروه جهان" در صدر پرفروش ترین کتاب های غرفه الازهر قرار دارد و پس از آن کتاب هایی با عناوین "پیام های داعش برای جذب جوانان"، "بازگشتگان از داعش" و "اسلام هراسی" قرار دارند.

وی افزود: غرفه الازهر در ابتدای نمایشگاه کتاب برای فروش عرضه نکرد و فقط جنبه نمایشگاهی داشت، اما بنا به درخواست فراوان مردم بخش فروش را نیز در نظر گرفتیم با این توضیح که قیمت کتاب ها بسیار پایین است و حتی پایین تر از قیمت تمام شده کتاب ها است.

محبت در قرآن کریم

محبت در قرآن کریم عنوان یکی دیگر از کتاب هایی است که در غرفه الازهر در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره ارائه شده است.

این کتاب اثر امیر غازی بن محمد بن طلال الهاشمی عضو شورای حکمای مسلمان است که در کتاب خود به بیان جایگاه محبت در آفرینش پرداخته و گفته خداوند مهربان و رحیم است و جهان را بر اساس محبت آفریده است و بر اساس همین محبت است که انسان به سوی خدا بارز می گردد.

مؤلف در بخش دیگر گتاب به اهمیت محبت انسان ها به همدیگر پرداخته و گفته که خداوند حقوقی را بر انسان ها در تعامل با دیگران واجب کرده است که یکی از این حقوق محبت و دوست داشتن دیگران و برخورد شایسته با آنها است به گونه ای که انسان ها با صرف نظر از دین و آیینی که دارند باید با هم مهربان باشند و این محبت نسبت به اهل کتاب و ادیان آسمانی شکل ویژه ای به خود می گیرد.

مسلمانان روهینگیا از سکوت تا تنها ماندن

یکی دیگر از آثار عرضه شده توسط غرفه الازهر کتابی با عنوان "مسلمانان روهینگیا از سکوت تا تنها ماندن" اثر شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر است که در آن به بررسی و بیان درد و رنج مسلمانان میانمار پرداخته است و در معرفی این مسلمانان به بررسی اوضاع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آنها می پردازد و بیان می کند چگونه این قوم به اسلام گرایش پیدا کردند و پس از آن چگونه مورد ظلم و ستم قرار گرفتند./۹۹۴/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات