۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۶۹۸۶
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌:

اساسی‌ترین کار برای حفظ انقلاب، حضور متخصصان و چهره‌های علمی در عرصه است

حجت‌الاسلام‌ هاجری با اشاره به اهمیت شکل گیری انجمن های علمی حوزه در استانها، گفت: اساسی‌ترین کار برای حفظ انقلاب اسلامی، حضور متخصصان و چهره‌های علمی در صحنه است.
هاجری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام‌ عبدالرسول هاجری مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ های علمیه، امروز در نخستین جلسه انجمن های علمی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اهمیت انجمن های علمی، اظهار داشت: این انجمن ها با هدف ارتقای علمی و تاثیر گذاری در مسائل اجتماعی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی تنها در مختص به ایران و دانشگاه‌ها نیست، ابراز داشت: این انجمن ها در دانشگاه‌ها و مراکز دینی دیگر کشورها نیز تشکیل شده است و بسیار با اهمیت است که با هدف تسریع در پیشبرد اهداف علمی و تأثیر گذاری در جامعه شکل می گیرد.

حجت‌الاسلام‌ هاجری با بیان اینکه این انجمن ها با هدف زمینه سازی برای گسترش مباحث تخصصی و تولید علم برنامه ریزی شده است، افزود: شناسایی استعدادهای علمی و جذب مشارکت عالمان و متخصصان دینی و بهره برداری علمی از آنها در زمینه های تخصصی مورد توجه این انجمن ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه سازی جهت ارتقا و افزایش سطح دانش تخصصی اعضا نیز در شکل گیری این اتجمن ها مورد توجه بوده است، این انجمن ها برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت و موجب خواهد شد تا اساتید علمی مستقل از سازمان ها و نهادها بتوانند فهم و دانش خود را در راستای بهتر کردن مسائل اجتماعی به کار گیرند.

مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ های علمیه با بیان اینکه عضویت در این انجمن ها قدرت چانه زندی اساتید بالا رفته و می توانند در مسائل اجتماعی در مسؤولان استانی و شهری تاثیر گذار باشند و در مشاوره فکری و فرهنگی شهر و استان را یاری کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت، راهبری، توسعه دانش و تقسیم‌کار و ترویج و توسعه علم‌های نظیر کلام، علوم حدیث و اخلاق و غیره از برنامه‌هایی است که در انجمن‌های علمی دنبال می‌کنیم و راهبری و توسعه دانش با شناسایی و توانایی و همگرایی محقق می‌شود.

حجت الاسلام هاجری با بیان اینکه از جمله برکات انجمن های علمی تبدیل اساتید به شخصیت های فرا ملی و ایجاد ارتباطات و تعاملات علمی با مؤسسات و مراکز داخلی و خارج از کشور است، گفت: با راه‌اندازی و تقویت این انجمن‌ها در سطح استان‌های کشور روحیه مطالبه گری انجمن‌ها نسبت به قم افزایش پیدا می‌کند.

وی دفاع از علم، مرزها و حدودها را از جمله کار های انجمن‌های علمی دانست و افزود: هرکسی شاید مدعی علم باشد، اما انجمن‌های علمی جلوی ادعای های نابجای علمی را می‌گیرد، اساسی‌ترین کار برای حفظ انقلاب اسلامی، حضور متخصصان و چهره‌های علمی در صحنه است./854/پ203/ب1

ارسال نظرات