۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۵۸۱۸۸
آیت الله خاتمی:

انقلاب اسلامی برای احیای دین و احکام الهی به وقوع پیوست

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برخی به دنبال زیر پا گذاشتن قانون الهی حجاب هستند، گفت: انقلاب اسلامی برای احیای دین و احکام الهی به وقوع پیوسته است و این احکام را به کوری چشم دشمنان اجرا خواهیم کرد.
نشست خبری آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار حبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در سخنرانی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مهدیه اوقاف برگزار شد گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) به معنای واقعی کلمه «کوثر» است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت گرامیداشت ایام ولادت اهل بیت(ع) افزود: باید به همان اندازه که برای گرامیداشت شهادت این خاندان بزرگوار سعی و تلاش می شود برای بزرگداشت ولادت آنان نیز کوشش شود. باید اعتدال را رعایت کرد و نباید به گونه ای شود که شیعه را مکتب گریه صرف بنامند.

وی شادی دینی را نوع صحیح شادی دانست و خاطرنشان کرد: شادی به دو نوع غربی و دینی تقسیم می شود. ویژگی شادی غربی عبور از خطوط قرمز خداوند و انجام معصيت است.

آیت الله خاتمی با بیان روایتی از امیرمومنان(ع) مبنی بر اینکه هر روز که مومن گناه نکند آن روز عید است تصریح کرد: در روایات به همان اندازه که به عبادت سفارش شده است به شادی نیز سفارش شده است. امام کاظم(ع) می فرمایند: «چند برنامه را همواره در طول زندگی خود اعمال کنید؛ عبادت، معاش، تفریحات سالم و به دور از حرام و همنشینی با برادران مومنی که عیبهای تو را به تو نشان می دهند. با برنامه تفریحات سالم است که کار شما با نشاط می شود».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آسیب های تجلیل از روز زن افزود: برخی با هدایایی سنگین و گرانقیمت سعی در تجلیل از مادر، همسر و یا دختر خود را دارند اما باید دانست که این فرهنگ، فرهنگی شایسته نیست. باید زنان را تکریم کرد و هدف از هدیه دادن نیز ابراز محبت است.

وی خاطرنشان کرد: هدایای معنوی مهمتر و با ارزش تر از هدایای مادی هستند و یکی از هدایای معنوی این است که مادر باور کند که فرزندش او را از عمق جانش دوست دارد.

آیت الله خاتمی با بیان تلاش دشمنان برای از بین بردن حجاب، گفت: زنی فاسد که مبلغ یک میلیارد تومان از آمریکا دریافت کرده بود مدیریت برخی زنانی را که در خیابان انقلاب اقدام به کشف حجاب کرده بودند را در بر عهده داشته است. وی زنان دیگر را نیز تشویق به کشف حجاب و انتشار عکس های این حرکت کرده بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر صفات فاطمی افزود: پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: «بهترین چیز برای زن این است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را». حضرت زهرا(س) فرمودند: «جانم به فدایت! معنی این جمله چیست؟» ایشان فرمودند: «معنای این جمله این است که زنان برای گذران زندگی نیاز به برخورد با نامحرمان نداشته باشند».

وی اظهار کرد: مخالفتی با شاغل شدن زنان نداریم اما با فراهم شدن بستر گناه برای زنان و مردان مخالف هستیم. چرا که عفاف ارزش جامعه است و شخصیت یک زن مسلمان را عفاف او می سازد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین است تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از ۱۰ آیه قرآن به حجاب اشاره کرده برخی می خواهند قانونی را که خداوند وضع کرده است زیر سوال ببرند. انقلاب اسلامی برای احیای دین و احکام الهی به وقوع پیوسته است و این احکام را به کوری چشم آنانکه نمی خواهند اجرا خواهیم کرد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات