۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۶۷۴۹۹

روحانی شیعی بحرین به دلیل احیای شب قدر به انفرادی منتقل شد

روحانی سرشناس شیعی بحرین به اتهام اقامه مراسم عزای شهادت امیرالمومنین(ع) و احیای شب قدر بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد.
شیخ زهیر عاشور روحانی انقلابی بحرین

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، فعالان شبکه‌ اجتماعی تویتر از انتقال حجت الاسلام شیخ زهیر عاشور از علمای برجسته بحرین به سلول انفرادی به دلیل احیای شب قدر خبر دادند.

فعالان شبکه‌ اجتماعی تویتر اعلام کردند که نیروهای امنیتی در زندان مرکزی جو با حمله به زندانیان و بازداشت آنان به دلیل احیای مراسم شب قدر و برگزاری مراسم شب شهادت امیرالمومنین(ع) آنان را به شدت شکنجه کردند.

فعالان اجتماعی چندی قبل نیز از وضعیت بغرنج زندانیان انقلابی و افزایش فشار بر آنها و نیز ممنوعیت انجام شعائر دینی در زندان خبر دادند.

مدیریت زندان مرکزی جو در بخشنامه‌ای هرگونه انجام شعائر دینی مانند برگزاری نماز جماعت و یا مراسمات مذهبی در زندان را ممنوع کردند که این خبر واکنش‌ شدید سازمان‌های حقوق بشری را به همراه داشت.

شیخ زهیر عاشور در 10 نوامبر 2013م به اتهام دست داشتن در حادثه انفجار «رفاع» به حبس ابد محکوم شد. وکیل مدافعان شیخ زهیر ضمن اعتراض به این رأی تاکید کردند که این حکم فاقد وجاهت قانونی است و شهادت شهود نیز تحت شکنجه شدید اخذ شده است.

سید یوسف المحافظه مسؤول دیده‌بان مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به شکنجه شدید متهمان حادثه انفجار رفاع اظهار داشت که اعتراف‌های گرفته شده از متهمان باطل است زیرا آنان تحت شکنجه شدید ماموران امنیتی مجبور به اعتراف شده و آثار شکنجه نیز بر بدن آنان مشهود است./981/ب902/ر

ارسال نظرات