۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۷۵۶۰
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

منشأ مشکلات کشور دشمنان، نفوذی‌ها و مدیران ضعیف هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منشأ مشکلات کشور دشمنان، نفوذی‌ها و مدیران ضعیف داخلی هستند، گفت: اگر لحظه‌ای مسؤولان به فکر فراهم کردن مقدمه ظهور نباشند و از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف شوند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین جامعه اسلامی را فرا خواهد گرفت.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم احیای لیالی قدر که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: امشب هر فردی به اندازه امید و حسن ظن خودش به خدا از حضرت حق دریافتی خواهد داشت.

وی افزود: امشب گناهان کسی را نمی‌شمارند بلکه در این شب خداوند به اندازه فضل و رحمتش می‌بخشد و این بخشش به اندازه امید و حسن ظنی است که انسان به خداوند دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر این که امید داشتن به فضل الهی لازمه بخشیده شدن است، ابراز کرد: کسی که امشب بگوید من نمی‌توانم همه مشکلات جهان را حل کنم خود را از رحمت الهی محروم کرده، کسی که نتواند برای حل مشکلات جهان دعا کند به خدا سوء ظن دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند نسبت به حسن ظن بندگان با آنها تعامل می‌کند، اظهار داشت: اگر کسی امشب با خود بگوید من می‌روم تا غیبت امام زمان(عج) را تمام کنم او موثرترین در میان جمع حاضر خواهد بود و خداوند به واسطه او حاجت دیگران را نیز برآورده خواهد کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا ما می‌توانیم با دعای خود ظهور را صدها و یا هزاران سال نزدیک کنیم، عنوان کرد: کسی که در این کلام نه بیاورد به خدا سوءظن دارد بنابراین اگر بناست دعای گنهکار در این شب مستجاب نشود پس چه لزومی دارد انسان گناهکار توبه کند، اتفاقا گناهکارانی که می‌خواهند توبه کنند محکم‌تر از مابقی از خداوند امور خود را درخواست کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با طرح سوالی دیگر مبنی بر این که آیا ما می‌توانیم امور دنیا را تغییر دهیم، تصریح کرد: این سخن نشان از عدم اعتماد به خداوند است، شب قدر بیانگر آن است که انسان می‌تواند امور دنیا را تغییر دهد.

استاد دانشگاه شب قدر را شب بهترین غمها دانست و گفت: در این شب انسان فقدان امام زمان(عج) را برای نابودی ظلمهای عالم حس می‌کند و خوشا به حال کسی که این غم را دارد. غم غربت، نبود حکومت حضرت مهدی و تاخیر در ظهور امام زمان(عج) از بهترین غمهاست که می‌توان در این شب چنین غمهایی را از خداوند درخواست کرد.

وی با تاکید بر این که غیبت امام زمان(عج) باید آسایش را از انسان بگیرد و دل انسان را از غم شرحه شرحه کند، گفت: دین برای آن است که انسان را بلندنظر تربیت کند، فلسفه دین رفع مشکلات بشر نیست بلکه رساندن انسان به کمال و اوج ارزشهاست، این ظلم است که کسی بگوید دین آمده تا انسان را از مشکلات نجات دهد، زیرا دین آمده تا انسان را در مسابقات الهی به پیروزی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: دین نباید کم معرفی شود که نوجوانان و جوانان دیندار از این که دین دارند خجالت بکشند بلکه باید دین موجب افزایش شخصیت و کلاس فرد شود. انسان دیندار هرگز اسم از دهکده جهانی نمی‌آورد بلکه همه جهان را هم محله خود می‌داند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از آثار و برکات اندک دین آبادانی جهان است، گفت: در هنگام ظهور علم 25 واحد اضافه خواهد شد در حالی که قبل از آن 2 واحد است بنابراین علم بعد از ظهور گسترش می‌یابد یعنی انسان تازه بعد از ظهور زندگی خواهد کرد.

وی افزود: اولین بهره ما از دین آن است که ظلم را باید از جهان ریشه‌کن کنیم، انقلاب ما اسلامی است بنابراین ما نمی‌توانیم در کنار ظالمان زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم پس ما ظالمان را نابود خواهیم کرد تا کل دنیا را پاک کنیم و تا آن لحظه ما آرام نخواهیم نشست این سخن نیازی به جنگ ندارد بلکه به قدرت نیازمند است متاسفانه امروز فشار ظالمان در کشور نتیجه ضعف سیاسیون ماست.

استاد دانشگاه اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: زمانی که تعداد مظلومان بیشتر از ظالمان باشد دعای آنان مستجاب نمی‌شود؛ امامی که روز قدس را بنا نهاد روز به روز بدون داشتن هیچ سلاحی قدرتمندتر شده زیرا دشمن ضعیف است، دشمنان عقل و تدبیر برای عملشان ندارند اگر اسرائیل عقل داشت داعش را در منطقه ایجاد نمی‌کرد که یک ارتش قدرتمند مقاومت شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اسلحه مسلمانان دعا است، گفت: دشمنان این سلاح را ندارند آنان مکرهای احمقانه دارند در حالی که شما خداوند را دارید. امام راحل می‌فرمایند: مسؤولان ما باید بدانند انقلاب اسلامی نقطه شروع حکومت جهانی امام زمان(عج) است که خداوند بر همه مسلمانان منت نهد تا ظهور را در این عصر محقق سازد، مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسؤولان به فکر فراهم کردن مقدمه ظهور نباشند و از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف شوند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد؛ خداوند قول داده ملتی را که به فکر جهانیان نباشند نابود کند.

وی افزود: امام فرمودند: دولت جمهوری اسلامی باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام دهد ولی این به آن معنا نیست که آنان را از تشکیل حکومت جهانی منصرف کند؛ همه این مشکلاتی که امروز همه مشکلاتی که سه مثلث شوم دشمنان، نفوذی‌ها و مدیران ضعیف داخلی برای ما ایجاد می‌کنند به این خاطر است که مردم از فکر ظهور و امام زمان(عج) خارج شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز انقلاب با جهل سال محاصره اقتصادی توانسته منطقه را به دست بگیرد، بزرگ‌ترین ارتش خودجوش جهانی در بیخ گوش صهیونیست‌ها از سوی ایران ایجاد شد بنابراین دشمنان حق دارند با ایران دشمنی کنند و بترسند زیرا با وجود این همه محاصره و تهدید روز به روز قدرتمندتر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهان روی خوش و امنیت نخواهد دید مگر با نابودی مستکبران هر چند برخی به دنبال سازش و صلح هستند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات