۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۹۱۲۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

قبور ائمه هدی موثرترین خاستگاه توحید است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قبور خاندان رسالت و ائمه هدی(ع) همواره موثرترین و پاک‏ترین خاستگاه توحید و باورهای ناب اسلامی بوده است.
حسینی خراسانی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری در همایش «ستاره‌‏های آسمان حرم» که به منظور گرامیداشت شهدای عاشورای حرم امام رضا(ع) در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‏‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مشاهد شریف و قبور منوره حضرت محمد و آل محمد(ص) از جمله موضوعاتی است که به طور بسیار برجسته در کلام نورانی خاندان عصمت و طهارت(ع)، متکلمان و بحث‏‌های فرعی و فقهی فقها مطرح شده است.

وی تاکید کرد: قبور خاندان رسالت و ائمه هدی(ع) همواره موثرترین و پاک‏ترین خاستگاه توحید بوده است، از این رو اهل بیت(ع) در هر زمانی به تامین و حفظ این قبور توصیه و تاکید داشته‌‏اند، البته در مقابل نیز دشمنان لجوج به خاطر کینه‌‏ای که نسبت به ایشان دارند فوق‌‏العاده علیه آن شورش و قیام کرده‏ اند که تخریب قبور ائمه بقیع(ع) و بمب‏‌گذاری حرم امام رضا(ع) نمونه‌‏ای از آن به‏ شمار می ‏رود.

این استاد حوزه تصریح کرد: دشمنان برای فریب افکار عمومی، زیارت اهل بیت(ع) را نوعی شرک و بت‏پرستی معرفی می‌‏کردند تا در کنار این توطئه بتوانند قبور شریف را تخریب و اموال آن مکان‏ های قدسی را غارت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه به بیان حادثه 30 خرداد 1373 پرداخت و عنوان کرد: یاد و خاطره این حادثه هرگز نباید در تاریخ محو شود و با برگزاری این چنین مجالسی باید اوج نفاق و جنایت‏کاری دشمنان را برای نسل‏های جدید معرفی کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان اسلام چون فهمیده‌‏اند که بارگاه منور اهل بیت(ع) مرکز نشر اعتقادات و باورهای ناب اسلام است هر آینه به تخریب قبور اهل بیت(ع) روی آورده ‏اند، اگر جوامع اسلامی لحظه‏‌ا‌ی غفلت کنند اینان بارگاه ملکوتی رسول الله(ص) را هم خراب خواهند کرد./934/د103/ب1

ارسال نظرات