۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۹۶۸۲
مدیر حوزه علمیه بناب:

خداوند متعال خود ضامن روزی بندگان است

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: ضامن روزی هر کسی خداوند متعال است و نباید به خاطر گذران زندگی، اصول و اعتقادات را زیر پا گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جلسه اخلاق طلاب این مرکز علوم دینی با بیان این‌که کسب روزی از راه حلال منجر به تقرب به درگاه الهی می‌شود، اظهار داشت: رسالت طلاب که از مبانی دین آگاهی دارند، بسیار بالاتر از دیگر اقشار است.

وی ادامه داد: گاه اخلاص، معرفت و معنویت یک كارگر ساده که نه درس اخلاق ديده و نه از فقه، عرفان و كلام خبر دارد و نه از آيات الهي و احاديث معصومين (ع) چندان اطلاعي دارد؛ به قدری بالاست که انسان به حال او غبطه می خورد.

تولیت حوزه علمیه بناب افزود: كارگر براي به دست آوردن نان حلال، با جان و دل تلاش مي كند؛ چه مي شود كه طلبه خود را جای آن كارگر ببيند! البته نه براي کسب درآمد؛ بلكه براي ابديت و سعادت كار كند و رهرو مکتب ائمه معصومین(ع) باشد. طلبه اگر اين انديشه را در سر داشته باشد، چگونه به كم كاري قانع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به این‌که توجه به ذی‌طلبگی و رسالت روحانیت، رمز سعادت سربازان امام زمان(عج) است، گفت: بهتر است طلبه به جاي اينكه به آينده اش فكر بكند، به وظيفه فعلي‌ خود توجه كند. گاهي فکر در آينده، سستي و رخوت در وجود طلبه را حاكم مي کند.

وی ادامه داد: چنين شخصي به جاي اين‌كه به رحمت الهي اميدوار باشد، چشمش به دست ديگران است و وقتي از جهت معاش تامين نمي شود، كاسه اش صبرش لبريز شده، به زمين و زمان بدبين مي شود، ضامن روزی هر کسی خداوند متعال است و نباید به خاطر گذران زندگی، اصول و اعتقادات را زیر پا گذاشت.

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: دولت همواره به فكر كارمند خويش است، ماه به ماه حقوق كارمندش را تامين كند، حتي براي دوران بازنشستگي او نيز قانون وضع مي كند و براي فوت او برنامه دارد كه خانواده اش اذيت نشوند. حال سؤال بنده از طلاب این است که آيا گرداننده دستگاه خلقت و خالق هستي، نسبت به مخلوقاتش چنين حمايتي نخواهد داشت؟

وی افزود: كساني كه عمر را در راه تبلیغ معارف الهی صرف مي كنند، آيا مقرب به درگاه خالق هستی نیستند؟ آیا خداوند به مقدار يك دولت قدرت ندارد که روزی مبلغان معارف سعادت و نیکی را تضمین کند؟ اراده حضرت حق عين عمل اوست. اگر طلبه به خدا اعتماد و توكل داشته باشد، خيلي از افكار و وسوسه‌ها به سراغش نخواهد آمد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات