۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۷۴۳۲۸
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

رشد علمی و معنوی طلاب در گرو رعایت زی طلبگی است

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که رعایت زی طلبگی همواره مورد تأکید علما و بزرگان حوزه بوده است، گفت: رشد علمی و معنوی یک طلبه در دوران تحصیل در گرو رعایت زی طلبگی است.
مدیر مدرسه علمیه امام عی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری امروز در جمع طلاب شرکت کننده در ارودی تابستانه این مدرسه با مهم ارزیابی کردن نقش طلاب در جامعه اسلامی، گفت: طلبه باید خوب درس بخواند تا بتواند به نقش واقعی خود در جامعه عمل کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تحصیل، تهذیب و تبلیغ از جمله مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان در ادوار مختلف است، افزود: عمل به وظیفه در این سه بخش تلاش و ممارست بسیار می طلبد و به همین راحتی نیست.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که فرصت هایی که امروز در حوزه فراهم شده قابل مقایسه با گذشته نیست، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و نگاه بلند مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بسترهای لازم برای تربیت و پرورش طلاب در همه سطوح فراهم شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که در گذشته علما و بزرگان دینی برای بهره گیری از توان علمی یک استاد باید سختی های بسیاری متحمل می شدند و حتی به کشوری دیگر هجرت می کردند، گفت: اما امروز اساتید مجرب و توانمندی در مدارس علمیه و در کنار طلاب جوان حضور دارند.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز که همه امکانات آموزشی و رفاهی برای پرورش و تربیت طلاب فراهم شده باید شخصیت هایی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این مراکز علمی و دینی کشور پرورش یابند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که امروز جامعه اسلامی به طلاب نخبه، مهذب، مستعد و انقلابی نیازمند است، خاطرنشان کرد: طلبه ای که خوب درس بخواند و مسائل اخلاقی و تربیتی توجه خاص کند به طور حتم بیشتر از دیگران مورد پذیرش جامعه قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نیاز امروز جامعه با گذشته متفاوت است، تصریح کرد: جامعه امروز بسیار نکته بین، دقیق و عمیق شده اند و به همین آسانی مطالب بیان شده را نمی پذیرند بلکه هر مطلبی که بیان می شود باید با استدلال قوی باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که رعایت زی طلبگی همواره مورد تأکید علما و بزرگان حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: رشد علمی و معنوی یک طلبه در دوران تحصیل در گرو رعایت زی طلبگی است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که طلبه باید خوب بیاموزد و آموخته های خود را به شیوه ای اثرگذار به جامعه منتقل کند، تصریح کرد: هر چه تعامل و ارتباط طلاب با متن جامعه قوی تر باشد اثرگذاری گفته های او نیز بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلبه باید در همه امور نیت خود را خالص کند، خاطرنشان کرد: شرط موفقیت در حوزه نیز خلوص نیت یک طلبه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با تأکید براین که طلاب باید در همه امور خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود بدانند، تصریح کرد: اگر طلبه می خواهد به مدارج علمی بالا در حوزه دست یابد و جامعه نیز آثار و برکاتش مشهود باشد باید نیت الهی داشته باشد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که طلاب باید بدانند که رسالتی که امروز بر عهده آنها است همان وظیفه و رسالت انبیاء و اولیای الهی است پس نباید آن را سبک بشمارند، بیان داشت: طلبه باید با عمل و رفتارش، آموخته های علمی و دینی خود را به جامعه منتقل کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با تأکید براین که انس با قرآن از جمله مهم ترین وظایف و رسالت های طلاب حوزه است، خاطرنشان کرد: هیچ گاه نباید میان طلبه و کلام الهی فاصله بیافتد، چون طلبه برای رشد و تعالی علمی و معنوی باید با کلام الهی مأنوس باشد./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات