۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۷۷۹۸
دبير جامعه روحانيت كاشان:

قرآن شفاعت كننده است

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه قرآن شفاعت كننده است، گفت: قرآن شفاعت كننده اي است كه خداوند نيز شفاعت قرآن را مي پذيرد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل جمعه شنبه شب در مراسم عزاداري سفيد شهر در ادامه بحث معاد گفت: انسان در قيامت زندگي ابدي را خواهد داشت كه زندگي كوتاه دنيا مقدمه اي براي ساختن دنياي آخرت و قيامت آباد انسان است.

وي از شفاعت بعنوان يكي از موضوعات مهم مسلمانان نام برد و افزود: شفاعت از سوي تعداد زيادي افراطي بيش از اندازه به آن پرداخته شده است و ازسوي تعداد اندكي نيز كمتر به آن پرداخته شده است كه هردو مورد دو خطرناك است.

حجت الاسلام شاه فضل نگاه مثبت به موضوع شفاعت را سبب سبك زندگي بهتر دانست و اظهار داشت: نگاه افراطي به مسأله شفاعت اين است كه با اندك كار ثواب انتظار بخشيدن همه گناهان خود را داشته باشيم.

به گفته وي اگر همه ساله در مراسم عزاداري امام حسين(ع) حضور داشته باشيد و توبه كنيد اما همه ساله گناهان و رفتارهاي زشت قبلي خود را تكرار كنيد اين نوع عزاداري قبول نخواهد شد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: كسي كه گناه كند و توبه كند خداوند توبه او را مي پذيرد اما اگر گناه كند و توبه كند و بار ديگر رفتارهاي گذشته خود را تكرار كند مانند كسي است كه خدا را مسخره كرده است.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: خداوند شفاعت را قرار نداده تا انسان و هرگناهي را مرتكب شود و در ادامه به دنبال تطهير خود باشد، بلكه مساله شفاعت براي اين است كه تمام تلاش خود را براي دوري از گناه انجام دهد و اگر خطايي نيز مرتكب شود آمرزيده شود اما اگر مبناي كار انسان فساد باشد شفاعت شامل حال او نخواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اگر به اهل بيت(ع) ارادت داشته باشيم مورد شفاعت آنها قرار خواهيم گرفت اشتباه است، افزود: اگر برخي نسبت به مسأله شفاعت مأيوس هستند و شبهه ايجاد مي‌كنند و معقدند درقيامت شفاعتي دركار نيست و شفاعت را نوعي پاراتي بازي مي دانند اين كار آنها با آيات قرآن سازگاري ندارد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: در قرآن چندين مرتبه به مسأله شفاعت اشاره شده است كه معروف ترين آن داستان حضرت يوسف و برادران يوسف است از پدر خواستار استغاركه همان شفاعت است شدند، از اين رو شفاعت هم در دنيا و هم در قيامت است.

حجت الاسلام شاه فضل از شفاعت به عنوان واسطه گري خير در دنيا و قيامت نام برد و اظهار داشت: امام رضا(ع) مي فرمايد، هركس در دنيا به زيارت من بيايد در قيامت در سه مكان هنگام تحويل نامه اعمال، عبور از پل صراط و هنگام محاسبه اعمال به زيارت او خواهم رفت و در آنجا از شفاعت من بهره مند خواهند شد.

وي همچنين از قرآن به عنوان يكي ديگر از شفاعت كنندگان نام برد و ادامه داد: در روايت مي فرمايد، قرآن شفاعت كننده اي است كه خداوند نيز شفاعت قرآن را مي پذيرد.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به جدي گرفتن زيارت ائمه اطهار(ع) آن هم زيارتي كه به قصد قربه الي الله باشد گفت: زيارت ائمه اطهار(ع) بايد زيارت با معرفت و اثر بخش باشد تا مورد قبول باشد.

حجت الاسلام شاه فصل همچنين قرآن را شفيع شايسته اي براي انسان دانست و عنوان كرد: احترام به قرآن تنها بوسيدن قرآن نيست، بلكه احترام به قرآن عمل به آيات قرآن و انس با قرآن است و انس با قرآن تلاوت روزانه قرآن است و بايد ديد قرآن به چه ميزان در زندگي امروز ما جاري و ساري است.

وي با اشاره به اينكه برخي افراد در قيامت مقام شفاعت دارند، گفت: پدر و مادر در قيامت براي فرزندان خود شفيع هستند و قبل از رفتن به بهشت منتظر مي مانند تا با فرزندان خود وارد بهشت شوند و عكس آن نيز وجود دارد و فرزندان خردسال شفيع پدر و مادر خود مي شوند و منتظر مي شوند تا همراه با پدر و مادر خود وارد بهشت شوند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: فرزند بايد احترام پدر و مادر را داشته باشند و اگر فرزند به پدر و مادر احترام گذاشت پدر و مادر نيز در قيامت فرزند خود را شفاعت خواهد كرد.

به گفته وي، هرگونه بي احترامي به پدر و مادر سبب خواهد شد تا از شفاعت پدر و مادر محروم شوند و هركس در خدمت به پدر و مادر زحمت و زجر بيشتري را متحمل شود بهره بيشتري از شفاعت پدر و مادر خواهد برد.

حجت الاسلام شاه فضل يادآور شد: عالم محل، معلم، رفيق خوب و امامزادگان نيز از جمله افرادي هستند كه حق شفاعت دارند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات