۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۹۶۳
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

رشد علمی و تربیتی طلبه نیازمند اصلاح تفکر و رفتار است

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که رشد علمی و تربیتی طلبه نیازمند اصلاح تفکر و رفتار است، گفت: برای موفقیت در یک برنامه تربیتی باید فکر و رفتار طلبه را تغییر دهیم و اصلاح کنیم.
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در نشست مدیران و معاونان تهذیب حوزه علمیه استان با تأکید بر این که بیان نکات اخلاقی ازسوی اساتید با بهره گیری از آیات و روایات دینی برای طلاب ضروری و اثرگذار است، گفت: باید همه اساتید خود را نسبت به  اجرایی شدن این موضوع مهم مکلف بدانند.

وی با بیان این که تجربه ثابت کرده بهره گیری از احادیث و روایات دینی در بیان مسائل اخلاقی برای طلاب آثار مناسبی را با خود به همراه دارد، افزود: آیات و روایات دینی بهترین پشتوانه برای بیان مطالب اخلاقی و تربیتی در حوزه است.

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود اساتید باید در کنار موعظه کردن و بیان مطالب اخلاقی به صورت تئوری در عمل نیز این مطالب را برای طلاب تبیین کنند، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای ببیند اساتید یا مدیران مدارس علمیه تنها شعار می دهند اما در عمل پایبند به اصول اخلاقی نیستند به طور حتم این مطالب هیچ اثری بر روی فکر و ذهن طلبه نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر همچنین با بیان این که نمی توان با زور و اجبار طلبه را وادار به کاری کرد، بیان داشت: برگزاری دروس اخلاق و برنامه های تربیتی و معنوی باید خارج از رفتار دستوری در حوزه دنبال شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که باید در کنار توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی، روش تفکر و فکر کردن را نیز به طلاب بیاموزیم، افزود: اگر این مسأله مهم نیز مورد توجه قرار گیرد به طور حتم در رشد معنوی طلبه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

حجت الاسلام خوبانی همچنین با بیان این که رشد علمی و تربیتی طلبه نیازمند اصلاح تفکر و رفتار او است، بیان داشت: برای موفقیت در یک برنامه تربیتی باید فکر و رفتار طلبه را تغییر دهیم و اصلاح کنیم.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره نسبت به مسأله ذی طلبگی تأکید ویژه داشتند، افزود: مسأله پوشش که ایشان بیان کردند موضوع بسیار مهمی است که حفظ شأن و جایگاه یک طلبه و روحانی بسیار اثرگذار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اگر نگاه طلبه اصلاح شود به طور حتم بینش او نیز اصلاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: نگاه در اراده انسان اثر می گذارد و اگر بتوانیم در اصلاح نگاه موفق باشیم به طور حتم شاهد رشد معنوی و حتی علمی طلبه خواهیم بود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات