۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۰۰۱۱
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

برنامه‌های دهه آخر صفر با شعار «همراه با امام در برابر دشمنان» اجرا می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی با شعار «همراه با امام در برابر دشمنان» اجرا می‌شود.
محسن بذرگری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محسن بذرگری هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی که روز گذشته در سازمان فرنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی با ماموریت اصلی «تقویت روحیه و همدلی عمومی برای مبارزه اجتماعی و اقتصادی با استکبار» و شعار محوری «همراه با امام در برابر دشمنان» اجرا می‌شوند. دهه آخر صفر امسال همزمان شده است با روز استکبارستیزی لذا محور برنامه‌های این دهه با همین رویکرد برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به جلسات هم‌اندیشی با اشخاص و افراد صاحب نظر در عرصه های فرهنگی و دینی در خصوص برنامه‌های ایام شهادت امام رضا(ع) ادامه داد: محورهای موضوعی که در برنامه‌ریزی ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی برای این ایام در نظر گرفته شده است، شامل موضوعاتی مانند چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، شعار حمایت از کالای ایرانی و12 قرن تمدن‌سازی امام هشتم(ع)، نقشه هجرت تمدن ساز امام رضا(ع) از حجاز تا خراسان و توجه به مصادیق شفاف نقشه دشمنان در کشور می‌شود.

حجت الاسلام بذرگری هاشمی نهادینه کردن فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا(ع) را یکی از سیاست‌های محتوایی برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر عنوان کرد و افزود: تقویت و ترویج فرهنگ وقف و نذر، نقش آفرینی آستان قدس رضوی در تعظیم شعائر، الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع)، توجه ویژه به ترویج و تبیین گفتمان شهید و شهادت، ترویج فرهنگ خدمت کریمانه و گفتمان سازی توسعه مفهوم خدمت به امام رضا(ع) از جمله سیاست‌های محتوایی برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر است.

دبیر ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی بیان کرد: گستره برنامه‌های دهه آخر صفر آستان قدس رضوی افزون بر حرم مطهر رضوی سطح شهر مشهد، سراسر کشور و عرصه‌های بین المللی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی طرح «میثاق با امام» است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاهای اساسی کشور به دعوت آستان قدس رضوی برای بستن میثاق با امام برای حمایت از مردم در برابر تهدیدهای دشمن در حرم رضوی اجتماع خواهند کرد. صلای عزا، خیمه امت، نقش بهشت، عالم آل محمد(ص) و تکریم زائرین از سایر عناوین برنامه‌های آستان قدس رضوی در حرم رضوی هستند.

حجت اسلام ملکوتی تبار رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین الملل مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه 10 عنوان برنامه کلی برای اجرا در عرصه بین المللی دهه آخر صفر برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: برگزاری نشست های علمی و فرهنگی در خارج از کشور با تاکید بر سیره رضوی و تبیین معارف اسلامی، اعزام مبلغین برای اجرای برنامه‌هایی با موضوع معارف رضوی با همکاری تشکل‌های فرهنگی در کشورهای جهان، ایجاد سازوکار مناسب برای برنامه‌های پخش زنده از حرم رضوی با زیرنویس به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو برای مخاطبان خارج از کشور، اهدای بسته‌های تبلیغی به مهمانان خارجی، مراکز بین‌المللی و تشکل‌های فعال در خارج از کشور از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای معرفتی و معنوی در کشورهای مختلف، چاپ کتاب ویژه آموزش قرآن برای اتباع خارجی در 5 هزار نسخه، برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی ویژه ایام شهادت امام رضا(ع)، تشکیل ستاد ساماندهی امور زائرین بین المللی در دهه آخر صفر، هماهنگی برگزاری ویژه مراسم شهادت در 17 عتبه زیر مجموعه دبیرخانه اعتاب مقدسه اسلامی و دعوت از نمایندگان اعتاب برای حضور در مراسم ویژه شب شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی از جمله عناوین دیگر برنامه‌های اجرایی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر است.

گفتنی است، در دهه آخر صفر ایام شهادت پیامبر مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قرار دارد و هر ساله برنامه‌های متنوعی از سوی آستان قدس رضوی در این ایام اجرا می‌شود./934/د103/ب1

ارسال نظرات