۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۸۵۵۲۵
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب بهترین ابزار موفقیت در جنگ نرم است

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: امروز بر این باوریم که جنگ نرم جبهه اصلی مبارزه با دشمن است، زیرا دشمن می‌خواهد به مغز، قلب و دل های ما نفوذ کند، در این جبهه کتاب بهترین ابزار برای موفقیت ما است.
حبیب رضا ارزانی حبیب رضا ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پیش از ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان فرهنگی "حال خوش خواندن" ابراز کرد: این مراسم یادآور کاروا‌ن‌های خدمات‌رسانی مردم در دوران دفاع مقدس است، هرکس می‌توانست به جبهه‌ها می‌رفت و هرکس نمی‌توانست به صورت غیرنقدی به جبهه‌ها کمک می‌کرد.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در زمان دفاع مقدس مبنی بر اینکه مساجد سنگر هستند، گفت: مساجد تنها محل عبادت نیستند بلکه کاربردهای مختلفی دارند، این اماکن مذهبی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، قضایی و به ویژه در بخش کتابخوانی و در راستای ارتقا و توسعه  فرهنگ فعالیت دارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ۱۴ هزار مسجد در سراسر  کشور به کتابخانه های قفسه باز و بسته مجهز هستند که با عرضه کتاب در این مساجد توانسته ایم بستری برای فرصت مطالعاتی عموم مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: کسانی که لذت مطالعه را چشیده اند؛ آنرا با هیچ لذت دیگری عوض نمی‌کنند چرا که کتاب هیچ جایگزینی ندارد مگر خود کتاب!

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: امروز بر این باوریم که جنگ نرم جبهه اصلی مبارزه با دشمن است، زیرا دشمن می‌خواهد به مغز، قلب و دل های ما نفوذ کند، در این جبهه کتاب بهترین ابزار برای موفقیت ما است.

وی مطرح کرد: امروز حدود ۴۰ هزار کتابدار در مساجد به طور خالصانه به فرهنگ دوستان خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام ارزانی مطرح کرد: امسال در بیست و ششمین هفته پاسداشت کتابخوانی ۴۰ کاروان کتاب به 40 نقطه از کشور توزیع خواهد شد، ۵ میلیارد تومان اعتبار ریالی این طرح است.

وی ادامه داد: 250 هزار جلد کتاب با 1400 عنوان در زمینه های مختلف و در قالب داستان های کوتاه، رمان و داستان های بلند و کتاب های پرکاربرد حرفه ای ارائه شده است که با توجه به نیازهای هر شهر، کتابهای متناسب با نیازهای فرهنگی طبقه بندی و ارسال می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: حدود ۳۷ کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی در ۱۵ استان کشور افتتاح می‌شود و ۲۱۹ مسابقه کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پایان عنوان کرد: ایجاد کتابخانه در مساجد از برنامه های اولویت‌دار ما قرار دارد، ولی خوانش کتاب برتری بر این موضوع خواهد داشت از این رو شنبه های کتابخوانی را همزمان در ۲۰۰ مسجد کشور با طرح های مختلف از هفته آینده بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می کنیم، انتخاب کتاب‌ها در این طرح و نحوه اجرای آن بر عهده ائمه جماعات است چرا که آنها بهتر از هر کسی با اقتضائات مسجد و محله هستند.

گفتنی است در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی 24 آبان روز بزرگداشت علامه طباطبایی فیلسوف و مفسر قرآن کریم و روز کتاب نام دارد که به همین مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را تا 30 آبان ماه نامگذاری کرده اند./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات