۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۸۹۲۲۹
حجت الاسلام قطبی:

فقه سیاسی باید با تمام توان در جامعه تبیین شود

رییس دفتر تبلیغات اصفهان گفت: فقه سیاسی باید با تمام توان در جامعه تبیین شود تا مردم مزیت های حکومت اسلامی را عالمانه درک کنند و کاستی ها را به حساب اسلام نگذارند.
حجت الاسلام قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب و خانوداه های آنان در مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره)، با اشاره به آیه 98 سوره انعام، ‏گفت: خداوند در این آیه آفرینش و خلقت همه انسان ها را از یک نفس واحده معرفی می کند و این به آن معناست که دوگانگی انسان بین زن و مرد منتفی است و زن و مرد هم وزن آفریده شده اند و نگاه های مختلف در دنیا برای پست کردن زن یا مرد، مردود هستند.

حوزه های علمیه خواهران افتخار بزرگ جهانی برای جمهوری اسلامی است

دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، دوره جمهوری اسلامی را در تاریخ ایران از نظر نعمت معنوی بسیار پربار دانست و تصریح کرد: یکی از نعمت های معنوی در دوران جمهوری اسلامی همین حوزه های علمیه خواهران است که همه بزرگان آن را یک رویداد پر خیر و ثمر و ارزشمند می دانند که اجازه می دهد تا بانوان هم بتوانند در مسیر علم و دانش و به ویژه تفقه قرار بگیرند و رسالت خود در این زمینه را به خوبی انجام دهند.

وی حضور زنان مسلمان در مجامع علمی و ساحت های مختلف جهانی را از جمله برکات تأسیس حوزه های علمیه خواهران دانست و بیان داشت: این موضوع سبب افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی است و یقیناً بخشی از ثواب آن متعلق به امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی می رسد.

تفاوت فاحش تحریم «سلمان رشدی» توسط جمهوری اسلامی و تحریم«حاج قاسم سلیمانی» از سوی آمریکا

حجت الاسلام قطبی‏ درخت تناور جمهوری اسلامی را دارای برکات فراوان تاریخی ارزیابی کرد و گفت: البته ایران امروز دشمنانی دارد که می خواهند تا شعاع نور جمهوری اسلامی و نگاه نورانی تشیع به همه نقاط دنیا سرایت نکند، مستکبرین اسلام علوی و رضوی و اسلام ناب محمدی(ص) را نمی خواهند و تنها اجازه ظهور و بروز نسخه های بی خاصیت و انحرافی از اسلام را می دهند و با اسلام پر جست و خیز و اجتماعی مبارزه می کنند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به ناتوانی امروز آمریکا برای منع کشورهای مختلف از ارتباط اقتصادی و سیاسی با ایران،‏ بیان داشت: جمهوری اسلامی در طول حیات خود تنها یک نفر را تحریم کرد که آن هم «سلمان رشدی» است و همین یک نفر بعد از گذشت سال ها هنوز جرأت ندارد از دیوار محافظان و مأمن خود لحظه ای فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا تا کنون تعداد زیادی از شخصیت های حقیقی نظام جمهوری اسلامی را تحریم کرده است، افزود: اما می بینیم که یکی از این افراد به نام حاج قاسم سلیمانی خیلی راحت در نقاط مختلف دنیا حضور پیدا می کند و بزرگترین کارها را انجام می دهد.

لزوم دفاع از کیان جمهوری اسلامی در جلسات مختلف

حجت الاسلام قطبی‏ ابراز داشت: امروز ما در دوران انتهایی تحریم های مستکبرین قرار داریم و اگر این روند مقاومت را ادامه دهیم می توانیم پرچم حکومت علوی را به همه نقاط دنیا برسانیم و به همین منظور نیازمند طلاب برادر و خواهر توانمند علمی هستیم تا ارزش ها را در جامعه تبلیغ کنند، فقه سیاسی باید با تمام توان در جامعه تبیین شود تا مردم مزیت های حکومت اسلامی را عالمانه درک کنند و کاستی ها را به حساب اسلام نگذارند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان‏ تصریح کرد: نباید مشکلات اقتصادی و خستگی عده ای از مردم سبب شود تا از دفاع از کیان جمهوری اسلامی دست برداریم، باید در جلسات خانگی و سخنرانی های مختلف افزون بر بیان مسائل قرآنی و حدیث و فضائل اهل بیت(ع) و مسائل دیگر، در خصوص حکومت و دفاع از آن هم روشنگری کنیم.

توجه به منظومه سیره ائمه در شرایط مختلف تاریخی برای تبلیغ دین ما را به تمدن اصیل اسلامی می رساند

وی با بیان اینکه باید از سیره اهل بیت(ع) در امر تبلیغ دین بهره بگیریم، تصریح کرد: یک مقطع از تاریخ اسلام عصر «حسنی» بود، در برهه دیگر عصر «حسینی» بود و یک مقطع هم به امام سجاد(ع) اختصاص داشت و ائمه معصومین(ع) در هر برهه تاریخی به یک شیوه خاص عمل کردند که وقتی این برهه ها را به صورت یک منظومه به یکدیگر پیوند بزنیم می تواند نقش آفرینی بزرگی داشته باشد و می تواند سبب دوام حیات سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی شود تا تمدن اصیل اسلامی مد نظر بزرگان انقلاب شکل بگیرد.

ثواب عظیم خانواده های طلاب/ عقوبت بالای احتکار سرمایه های علمی و معنوی

حجت الاسلام قطبی‏ وجود بانوان توانمند علمی در حوزه های علمی را یک سرمایه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: خانواده ها زمینه را برای حضور بانوان تحصیل کرده حوزوی در جامعه فراهم کنند و بدانند که قطعاً بخش بزرگی از ثواب این کار عظیم به خانواده های طلاب می رسد و این ایثار آنان هرگز از سوی خداوند متعال بی جواب نخواهد ماند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان‏ تصریح کرد: اجازه ندادن به طلاب خواهر برای استفاده از علم و توان خود در مسیر اعتلای مذهبی و فرهنگی و اجتماعی جامعه در واقع نوعی احتکار به مشار می رود که قطعاً بر اساس تعالیم اسلامی گناهی بسیار بالاتر از احتکار مواد غذایی و سایر لوازم مورد نیاز مردم دارد، چرا که احتکار سرمایه علمی و معنوی ضربات بزرگتری به جامعه می زند. /869/پ601/ب1

ارسال نظرات