۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۰۵۱۳

واکنش آیت الله سبحانی به حواشی ایجاد شده درباره دیدار با برخی ناشران

واکنش آیت الله سبحانی به حواشی ایجاد شده درباره دیدار با برخی ناشران
حضرت آیت الله سبحانی به حواشی اخیر دیدار خود با برخی از ناشران واکنش نشان داد و توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت فرمود خداوند متعال خون، آبرو، مال مؤمن و ظن سوء نسبت به مؤمن را حرام کرده است.

وی افزود: در جامعه امروز 3 امنیت وجود دارد که شرق و غرب آن را قبول کرده است، جان، ناموس و مال انسان در همه دنیا محترم است اما پیامبر اسلام(ص) به امر الهی امنیت چهارمی آورده که انسان در محیط فکر جامعه باید امنیت داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در محیط انسانی باید دیگران امنیت داشته باشند، اظهار داشت: انسان حق ندارد که در محیط فکر خود نسبت به دیگران بد گمان باشد.

وی به حواشی اخیر دیدار خود با برخی از ناشران واکنش نشان داد و به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: به ما گفتند که چند نفر از ناشران می خواهند خدمت شما برسند، ما گفتیم حتما این آقایان آمده اند که بگویند کاغذ و کتاب گران است.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: کسانی که در جلسه بودند 3 مطلب را بیان کردند، اول گفتند که سالانه 130 میلیون کتاب چاپ می شود و به دانش آموزان می دهند اما کتاب ها از بین می رود و دولت برای سال آتی ناچار است دوباره 130 میلیون کتاب چاپ کند، کاری کنیم که کتاب ها  از بین نرود و به دست دیگران برسد؛ بنده در این زمینه نظری ندادم اما اگر بشود که دانش آموزان کتاب ها را حفظ کنند و کتاب ها برای دیگران بماند در اقتصاد مؤثر است.

وی عنوان کرد: مطلب دیگر این بود که گفتند در کشور درخت و جنگل کم است و کاغذهای سنگی را درست کرده ایم؛ مطلب سوم این بود که گفتند در حال حاضر تکلیف خانه را حذف کرده اند که موضوع بحث ما بود، بنده گفتم این روش صحیح نیست چون فرزندان هر چه بیشتر کار کنند شکوفاتر خواهند شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان فرمود انسان هرچه بیشتر کار کند پیشرفت بیشتری می کند، البته منظور فشار آوردن به دانش آموزان نیست و باید در حد معتدل باشد، اگر دانش آموزان کلا درخانه تکالیف نداشته باشند عقب می مانند.

وی اضافه کرد: چیزی که سال ها نتیجه بخش بوده و امروز قرار است تغییر روند داده شود ابتدا باید در شهر یا استانی به صورت آزمایشی اجرا شده و سپس گسترش داده شود، به نظر بنده که 75 سال است معلم هستم اگر این کار بدون امتحان و آزمایش باشد کار صحیحی نیست.

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: بنده حق دارم یک نظر بدهم اما این نظر را نباید بد تفسیر کرد، آقایی نوشته بود که در قرآن تکلیف شب فقط نماز مغرب و عشا است و شما چه می گویید؟ در حالی که نماز تکلیف شرعی است و بحث ما تکلیف عرفی محسوب می شود.

وی افزود: ما تکلیف شب نمی گوییم و نظر ما بر تکلیف خانه است؛ بنابراین اگر سخن ما صحیح است باید قبول کنند اما اگر صحیح نیست باید با برهان و دلیل رد شود، جناب وزیر جواب خوبی داده و بیان کرده که برای خانه دانش آموزان هم در زمینه کار هنری فکر شده است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات