۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۶۹۷
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام:

استقلال سیاسی ایران در جهان بی‌نظیر است

استقلال سیاسی ایران در جهان بی‌نظیر است
قدیری‌ابیانه با بیان اینکه فرصتهای شگرفی با گذر از پیچ تاریخی فعلی به نفع اسلام و ایران رقم می خورد، گفت: استقلال سیاسی از دستاوردهای مهم انقلاب است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، احیای هویت ملی و خودباوری را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران کشوری بسیار پهناور بوده و وسعت آن از مجموع وسعت کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا بیشتر است.

وی افزود: مجموع منابع نفت و گاز ایران از مجموع نفت و گاز هر کشوری در جهان نیز بیشتر است، ایران پر از معادن مختلف بوده به نحوی که تقریبا تمام عناصر جدول مندلیف کشور یافت می‌شود به همین جهت است که سلطه بر ایران برای کشورهای استعمارگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه استعمارگران از ضعف حاکمان استفاده کرده و به تدریج بر ایران مسلط شدند، ابراز کرد: این سفارت انگلستان بود که سلسله پهلوی را دایر کرد و رضاخان را که زمانی نگهبان اصطبل سفارت هلند بود به پادشاهی برگزید و پس از او پسرش محمدرضا را پادشاه ایران کرد، این پدر و پسر هر دو مطیع و دست‌نشانده انگلستان بودند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: بعدها آمریکا نیز به این سلطه‌گران اضافه شد و در حقیقت سفرای آمریکا و انگلستان بودند که در ایران حکومت می‌کردند و سفارت‌خانه‌هایشان بیش از اینکه به یک مرکز دیپلماتیک شبیه باشد به مرکز فرماندهی در ایران شباهت داشت، از این رو شاه ایران هیچ استقلال رأیی از خود نداشت و مردم نیز حق انتخاب نداشتند.

وی درباره مبادلات نفتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: با وجود اینکه حجم صادرات نفت قبل از انقلاب به ازای هر ایرانی بیش از پنج برابر قبل از تحریم‌های اخیر بود، عمر متوسط مردم 56 سال بود و اکثر مردم در فقر مطلق به سر می‌بردند، به نحوی که چهل سال تلاش برای رفع آن حد از فقر هنوز تکمیل نشده اما امروز وضعیت مردم به طور کلی بهبود اساسی یافته و عمر متوسط مردان به 72 و زنان به 76 سال افزایش پیدا کرده است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: قبل از انقلاب کمتر خانواده‌ای در کشور بود که دانشجو داشته باشد اما در حال حاضر کمتر خانواده‌ای وجود دارد که یک یا چند دانشجو نداشته باشد، ظرفیت دانشگاه‌های ما به 5 میلیون نفر رسیده است و تعداد دختران دانشجو 2 برابر پسران است در حالی که قبل از انقلاب تعداد دختران دانشجو یک پنجم پسران بود، هر ساله به اندازه کل ظرفیت دانشگاه‌های قبل از انقلاب به دانشگاه‌های کشور اضافه شده است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام استقلال سیاسی ایران را در جهان بی‌نظیر خواند و اظهار داشت: طی چهل سال گذشته مردم حدود چهل مرتبه به پای صندوق‌های رای رفتند که در تاریخ دموکراسی جهان بی‌سابقه است امروز ملت ایران است که درباره کشور تصمیم می‌گیرد.  

وی ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی به جهان اسلام صادر شده است و به اذعان مراکز پژوهشی آمریکا اگر در هر کشور اسلامی بلااستثناء انتخابات آزاد برگزار شود مسلمانان ضدآمریکایی پیروز خواهند شد و ما شاهد تحولات اساسی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و بحرین هستیم.

قدیری‌ابیانه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری، گفت: در طول این چهار دهه ایران بالاترین رشد علمی را در جهان داشته و در حوزه نظامی به یکی از قدرت‌های برتر جهان تبدیل شده است، ایران توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی و دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشته است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در ادامه بیان داشت: نفوذ ایران برای اولین بار در سیصد سال اخیر تا مدیترانه گسترش یافته است، هر چند تحریم‌ها و سیاست‌های غلط برخی از مجریان و دولت‌ها که منتخب مردم نیز هستند ضرباتی به کشور زده اما با وجود آن جمهوری اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته است، در مواردی که بیشترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده مانند حوزه موشکی و هسته‌ای، بیشترین دستاوردها حاصل شده است.

وی تاکید کرد: اسلامی و ولایی بودن نظام ایران، مسلمان و مؤمن بودن مردم کشور و یکپارچگی ملت حول محور ولایت نقطه قوتی است که دشمنان نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه استراتژیست‌های دوست و دشمن، ایران را محور تمدن بزرگ و قطب عظیم اسلامی که رو به شکل‌گیری است ارزیابی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران در حال گذر از پیچ تاریخی مهمی است که با گذر از آن موقعیت ایران کاملا دگرگون شده و متفاوت با وضع موجود خواهد شد و امکانات و فرصت‌ها به صورت شگرفی به نفع اسلام، انقلاب اسلامی و ملت ایران حلول خواهند کرد./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات