۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۵۳۵۸
حجت الاسلام حسینی‌کیا در گفت‌وگو با رسا:

بودجه 98 دولت توجهی به محرومان ندارد | مردم نمی توانند تبعیض را تحمل کنند

بودجه 98 دولت توجهی به محرومان ندارد | مردم نمی توانند تبعیض را تحمل کنند
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی نسبت به مزایده‌های شک برانگیز دولتی هشدار داد و تأکید کرد: مردم مشکلات را تحمل کرده اما تبعیض را تحمل کنند.
حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره سهم اقشار محروم در بودجه سال آتی، گفت: بودجه کنونی نمی‌تواند بخش عمده‌ای از انتظارات ما در بخش محرومین جامعه را برطرف کند.

وی ادامه داد: آنچه که واضح است، فروش پایین نفت منجر به کاهش درآمد‌های مالیاتی در سال آتی خواهد شد و بر همین اساس نیز بودجه داخلی کشور که بخشی از آن معطوف به اقشار آسیب‌پذیر است، فروکش خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا با تاکید بر این موضوع که باید دولت تدبیر بیشتری داشته باشد، بیان داشت: دولت باید تمرکز خود را روی برنامه‌هایی بگذارد که امکان تحقق قطعی در بودجه دارند و به تبع آن نیز اقشار آسیب‌پذیر را مورد حمایت خود قرار دهد.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان تصریح کرد: معیشت مردمی که امروز در طبقه پایین جامعه زندگی می‌کنند بسیار مهم است و دولت وظیفه دارد این بخش از جامعه را نیز مورد توجه خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: مردم ما امروز از فقر ناراحت نیستند، بلکه از «فرق» ناراحت هستند. مردم تبعیض را نمی‌توانند تحمل کنند، اگر در جامعه ما همه مردم در یک سطح برخورداری باشند، قطعا بسیاری از مشکلات قابل تحمل می‌شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال اینجاست که چرا برخی از افراد از حقوق‌های بالا و نامتعارف برخوردار هستند؟ قطعا باید برای این شکاف چاره‌اندیشی صورت بگیرد و دولت نیز وظیفه دارد در جهت همسان سازی عدالت در موضوع دریافتی‌ها، گام بردارد.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به مسأله تولید داخلی، بیان داشت: قطعا اگر تولید در کشور رونق پیدا کند، وضع زندگی مردم نیز به تبع آن بهتر خواهد شد.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با انتقاد از نوع واگذاری‌های صورت گرفته از سوی دولت، ابراز داشت: متأسفانه دولت اموال مازاد خود را به پایین‌ترین قیمت و در مزایده‌های مخفی واگذار می‌کند که باید پیگیری شود. واقعیت امر این است که دولت مزایده انجام نمی‌دهد، بلکه نوعی تاراج بیت المال را صورت می‌دهد.

حجت الاسلام حسینی‌کیا در پایان گفت: زمانی مزایده‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد که واقعیت مالی در آن‌ها صورت بگیرد. اینطور نباشد که تنها با شعار کار‌ها را به پیش ببریم. در مجلس شورای اسلامی نیز برخی زوائد وجود دارد که آن‌ها را نیز می‌توان واگذار کرد. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات