۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۹۵۶۶۷
یکی از استادان حوزه و دانشگاه:

مبلغان بین الملل باید با سایر ادیان تعامل و همگرایی داشته باشند

مبلغان بین الملل باید با سایر ادیان تعامل و همگرایی داشته باشند
قائم مقام مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت بیان کرد: مبلغان بین الملل باید با هدف تعامل و همگرایی بیشتر با ادیان مختلف با آنان گفت وگو کنند.
مبلغان بین الملل باید با سایر ادیان تعامل و همگرایی داشته باشند

حجت الاسلام حسین عندلیب قائم مقام مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با حضور در نشست علمی «بایسته های تبلیغ بین الملل» که عصر امروز به همت خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: در عرصه تبلیغ بین الملل نیازمند پژوهش میدانی هستیم زیرا هر کشور و منطقه ای دارای شرایط خاصی است.

وی افزود: مبلغان بین الملل باید به گفتمان علمی کشور و شهر مقصد آشنا باشند، مثلا مبلغ اعزامی به آلمان باید با فلسفه آشنا باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان کشور مقصد تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه مبلغان بین الملل استفاده کمی از ظرفیت های نخبگان کشورهای که به آن اعزام می شوند، می کنند.

ذهن مخاطب خارجی باید از شبهات ضد اسلامی پاک شود

وی ادامه داد: در مواجه با مخاطبان خارجی باید یک سری اصلاحات فکری انجام دهیم زیرا دشمنان به شدت علیه دین، روحانیت و ایران فعالیت کرده اند بنابراین مبلغ بین الملل باید به تدریج ذهن مخاطب را از شبهات موجود پاکسازی کند.

حجت الاسلام عندلیب شناخت ادیان، فرق و نحل را برای مبلغ بین الملل ضروری دانست و گفت: مراکز و موسساتی که در زمینه تبلیغ بین الملل فعالیت می کنند باید شرایط زمانی و مکانی را در نظر بگیرند تا شاهد همگرایی بیشتری میان آن ها باشیم.

وی خواستار تاکید بر جنبه های عقل گرایی دین در عرصه بین الملل شد و عنوان کرد: عقل گرایی سال هاست که در کشورهای غربی تبلیغ می شود بنابراین مبلغ بین الملل باید مباحث دینی خود را از جنبه عقلی بیان کند.

قائم مقام مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت ادامه داد: مبلغ بین الملل باید مجتهدانه به سمت معارف دین برود و روایات را خیلی با احتیاط برای مخاطبان بیان کند زیرا برخی از مخاطبان خارجی توانایی درک معارف دینی را ندارند.

وی خواستار توجه مبلغ بین الملل به موضوع اتحاد بین پیروان ادیان شد و بیان کرد: مبلغان بین الملل باید با هدف تعامل و همگرایی بیشتر با ادیان مختلف با آنان گفت وگو کنند.

حجت الاسلام عندلیب در پایان اظهار داشت: حوزه علمیه باید مبلغ دارای مهارت پژوهش و تدریس در کرسی های مختلف تربیت کند./994/ب200/ف

ارسال نظرات