۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۹۶۲۳۲
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

عده ای دچار آلزایمر سیاسی شده اند| به بهانه تعامل عزت ایران را مخدوش نکنید

عده ای دچار آلزایمر سیاسی شده اند| به بهانه تعامل عزت ایران را مخدوش نکنید
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اصرار برخی برای سازش با دشمنان گفت: عده ای دچار آلزایمر شده اند و تجربه های گذشته را فراموش کرده اند.

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضربات غربرگرایان به کشور با راه اندازی بازی سازش گفت: منطق دینی، عقل و تجربه ما می گوید که مذاکره با آمریکا و دشمنان نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر مشکلات کشور می افزاید.

وی افزود: عقل انسان می گوید آمریکا در مبانی فکری خود در برابر مبانی فکری اسلامی قرار دارد و در سابقه قبل و بعد از انقلاب، آمریکایی ها با وجود رؤسای جمهوری مختلف نشان داده اند که مبانی فکری آن ها مقابل مبانی فکری اسلام و انقلاب است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بر اساس آموزه های دینی فرهنگ اسلام با فرهنگ غرب قابل جمع نیست، اظهار داشت: مبنای فرهنگ غربی ها الحاد و سکولاریسم است اما در فرهنگ اسلامی معتقد به خدا و نقش آفرینی دین هستیم.

وی ادامه داد: غرب دشمن فرهنگ اسلامی است و اگر بتواند بساط آن را جمع می کند، عقل می گوید نمی توان مشکلات پیروان فرهنگ اسلامی را با فرهنگ غربی حل کرد چرا که این کار بر مشکلات جامعه اسلامی می افزاید.

آیت الله رجبی با بیان این که تجربه قبل و بعد از انقلاب نشان داده که فرهنگ سکولار غربی همواره در صدد ضربه زدن به انقلاب و اسلام بوده است، ابراز داشت: غرب تنها به فکر منافع خود بوده و می خواهد ثروت کشور را چپاول کند؛ بنابراین مذاکره با دشمن به معنای تسلیم و برده آن ها شدن است.

وی عنوان کرد: صریح قرآن می فرماید دشمنان اسلام دائما با شما خواهند جنگید تا شما دست از دین خود بردارید، از این رو افرادی که سخن از مذاکره و تسلیم در برابر غربی ها به میان می آورند منطق عقل، تجربه و دین را کنار می زنند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: گویا عده ای دچار آلزایمر شده اند و تجربه های گذشته را فراموش کرده اند که آمریکا با ایران و انقلاب چه کرده است، برخی عقل خود را به کار نمی گیرند و منطق و تعالیم دینی را قبول ندارند.

وی اضافه کرد: با هیچ منطقی نمی توان ادعا کرد که می توانیم با دشمنان خود مذاکره کنیم، افرادی که دم از مذاکره با دشمن می زنند دچار مشکل در مبانی دینی و عقلی هستند اما اگر می دانند و اصرار بر چنین مسائل دارند مزدور بیگانه هستند، نمی شود کسی دلسوز مملکت خود باشد و بگوید با دشمنی که همواره به کشور ضربه زده مذاکره کنیم.

آیت الله رجبی با بیان این که تنها هدف دشمن نابودی انقلاب و از بین بردن عزت و اقتدار کشور است، گفت: برخی دنبال هواهای نفسانی و منافع شخصی خود هستند و می گویند ولو این که مردم له شوند باید به سراغ تعامل با غرب برویم.

وی افزود: انسان عاقلی که از تجربه گذشته استفاده می کند و منطق دین را قبول دارد سخن از مذاکره با آمریکا و دشمنان به میان نمی آورد چرا که دشمن همواره در صدد ضربه زدن به ما است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات