۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۶۴۱۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
پیشتازی خراسان شمالی در شاخص فضای فرهنگی و دریافت 60 اثر در جشنواره فیلم کوتاه قرآن و عترت عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معاون توسعه و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از پیشتازی استان در شاخص های فضای فرهنگی و هنری خبرداد.

علی اکبر طهماسبی با اشاره به اینکه 12 مجتمع فرهنگی در استان فعال است، ادامه داد: زیربنای مجتمع های فرهنگی 15 هزار و 650 متر مربع است که هشت مجموعه دیگر نیز در دست اجراست.

طهماسبی اضافه کرد: هفت هزار و 950 متر مربع زیربنای مجتمع های فرهنگی در دست اجرا است که اگر اعتبارات به خوبی تخصیص داده شود تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسند.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر به ازای هر هزار نفر 40 متر مربع سرانه فضای فرهنگی در استان وجود دارد که با این شرایط نسبت به استان های دیگر پیشتاز هستیم.

دریافت 60 اثر در جشنواره فیلم کوتاه قرآن و عترت

دبیر جشنواره فیلم کوتاه، مستند، پویا نمایی و فیلمنامه نویسی قرآن و عترت خراسان شمالی از ٦١ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره توسط فیلمسازان استان خبرداد.

محمد رضا علی آبادی با اعلام این خبر افزود: ٢٧ اثر در بخش فیلم نامه نویسی، ٢٢ اثر در بخش فیلم کوتاه، داستانی، شش اثر در بخش پویا نمایی(انیمیشن)،  و ٦ اثر هم در بخش مستند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اعلام فراخوان و دریافت آثار این جشنواره از اول آبان ماه آغاز شد، اظهار کرد: داوری آثار رسیده به جشنواره توسط هیئت داوران محمد رضا علی آبادی، فرهاد سلیمانی و محمد تقی علی آبادی انجام شد.

علی آبادی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره ٢٤ بهمن ماه ساعت ١٨ در تماشاخانه شمس بجنورد برگزار و برترین های این جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

گسترش تبادلات فرهنگي با موزه بزرگ خراسان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به جلسه هماهنگی با مدیریت موزه بزرگ خراسان، گفت: بر اساس این تفاهم، تبادلات فرهنگی و برنامه های دو جانبه گسترش می یابد.

علی مستوفیان اظهار کرد: جلسه هماهنگی به منظور تبادلات با موزه خراسان بزرگ با حضور معاونان و مسئولان دو استان خراسان رضوی و شمالی برگزار شد.

وی با بیان اینکه پهنه خراسان بزرگ یکی از گستره های مهم در تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران است، اظهار کرد: موزه خراسان با رویکرد گردآوری و نمایش آثار این حوزه تمدنی، معرفی این مهم را جز رسالتهای اصلی خود قرار داده است.

۳۰ درصد دانش آموزان خراسان شمالی نیازمند هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از دانش آموزان این استان نیازمند کمک‌هزینه برای ادامه تحصیل هستند.

مجید الهی راد با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان این استان با مشکلات مالی درگیرند، افزود: این در حالی است که تنها هفت هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند و از خدمات تحصیلی بهره‌مند هستند.

وی در ادامه به تشکیل منظم جلسات ستاد احسان و نیکوکاری تأکید کرد و ادامه داد: برگزاری این جلسات سبب هم‌افزایی خدمات به دانش آموزان می‌شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات