۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۹۶۶۹۶
آیت الله خاتمی:

مسؤولان دیپلماسی به آبنبات تلخ اروپا قانع نشوند | اجازه تحقیر ملت را ندهید

مسؤولان دیپلماسی به آبنبات تلخ اروپا قانع نشوند | اجازه تحقیر ملت را ندهید
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا و اروپا سروته یک کرباس هستند،گفت:مسؤولان اجازه ندهند اروپا با سیاست نفت در برابر غذا ملت ایران را تحقیر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه انسان باید همه اعمال خود را با رعایت تقوا انجام دهد، گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند «کسی که عبادت خالص خود را به پیشگاه خداوند ببرد، خداوند نیز بهترین مصلحت هایش را متوجه او خواهد کرد».

وی به تبیین ابعاد شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: امام کاظم(ع) در روایتی نورانی حضرت زهرا(س) را «صدیقه و شهیده» معرفی می کنند؛ «صدیقه» به آن معنا است که ایشان هم در گفتار و هم در رفتار صادق بودند.

حضرت زهرا اسلام مجسم بودند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تجلی صداقت در ایمان و دین بودند، خاطرنشان کرد: با دقت در روایاتی که در تبیین ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا(س) وارد شده است، مشخص می شود که ایشان اسلام مجسم هستند؛ حضرت زهرا(س) در عرصه ارتباط با خداوند آنچنان بودند که غضبشان غضب خدا و رضایتشان رضایت خداوند محسوب می شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بعد سیاسی زندگانی نورانی حضرت صدیقه طاهره(س) تأکید کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه سیاسی بسیار درخشیدند، زیرا در ایامی که بعد از پیامبر اکرم(ص) در قید حیات بودند همه توان خودشان را برای تبیین ولایت صرف کرده و همواره مردم را نسبت به واقعه غدیر خم توجه می دادند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) شهیده هستند و نباید گفته شود ایشان به مرگ طبیعی از دنیا رفته اند؛ ایشان در راه خداوند برای دفاع از مقام ولایت و امامت قیام کردند و در همین راه به شهادت رسیدند.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب که 50 هزار نفر را مشمول عفو و رحمت نظام اسلامی قرار دادند، گفت: از قوه قضاییه هم تشکر می کنیم که این زمینه را فراهم کردند؛ امیدواریم آزادشدگان از این به بعد راه زندگی سالم در چارچوب قانون را در پیش گیرند.

امام جمعه موقت تهران همچنین از رهبر حزب الله لبنان بخاطر سخنرانی انقلابی درباره چهل سالگی انقلاب اسلامی تشکر کرد و اظهار داشت: جمله جمله این سخنرانی تجلی بصیرت بود و ما از ایشان تشکر می کنیم و از خداوند می خواهیم سایه ایشان بر سر حزب الله لبنان در راستای بصیرت بخشی در لبنان مستدام باشد.

کوچکترین خطایی از دشمن سر بزند موشک های بالستیک مثل صاعقه بر سرشان فرو می آید

وی به مراسم رونمایی از موشک بالستیک دزفول با برد هزار کیلومتر اشاره و عنوان کرد: این موشک در راستای توان بازدارنده ساخته شده و ما به صراحت اعلام می کنیم در زمینه دفاع از خود با هیچکس تعارف نداریم؛ کم ترین پیام این رونمایی آن است که دشمن بداند اگر کوچکترین خطایی از او سر بزند این موشک ها مثل صاعقه بر سرشان فرو خواهد آمد.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز رژه نیروی هوایی ارتش در محضر امام راحل تأکید کرد: با این رژه کمر طاغوت شکست و طاغوتیان مرگشان را به صورت واضح مشاهده کردند؛ امروز نیروهای مسلح ما بازوی پرتوان امام ملت و مردم هستند و با همه توان خود از کشور پاسداری می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با توجه به بصیرت مثال زدنی مردم ایران می توان گفت که ملت در عرصه های مختلف در زمره خواص قرار دارند، مطرح کرد: ما از ابتدای انقلاب شاهد هستیم که طاغوتیان همواره می گفتند «ما تا 6 ماه دیگر به ایران بازمی گردیم»، اما 40 سال است که خمیازه برگشتن به ایران را می کشند؛ بدون تردید این افراد آرزوی بازگشت به ایران را به گور خواهند برد.

وی تأکید کرد: برخی از مسؤولان حقیر و بی ارزش آمریکا از سال گذشته مدام می گفتند «ما نمی گذاریم ایران 40 سالگی انقلاب را جشن بگیرد»، اما هم اکنون ما به کوری چشم آن ها فاطمیه را باشکوه برگزار کرده و فجر فاطمی انقلاب اسلامی را نیز گرامی می داریم؛ این موضوع نشان دهنده ناکامی دشمنان است.

8 عامل موفقیت انقلاب اسلامی

آیت الله خاتمی به تبیین عوامل موفقیت انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه برای تداوم انقلاب باید عوامل موفقیت را به خوبی شناخت و آن ها را حفظ کرد، افزود: نخستین عامل موفقیت انقلاب اسلامی «خدایی بودن» آن است، یعنی رهبر، مردم، شعارها و انگیزه ها در انقلاب اسلامی خدایی بودند؛ باید دانست که هرجا خدایی گام برداشته شد به پیروزی رسیدیم، اما هرجایی که این عنصر کمرنگ شد با آسیب مواجه شدیم، بنابراین اگر مسؤولان و مردم خالصانه برای خداوند گام بردارند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه موقت تهران «اطاعت از ولایت فقیه» را دومین عامل موفقیت انقلاب خواند و بیان کرد: اطاعت مخلصانه مردم از ولایت فقیه سبب شد تا کشور آسیب نبیند؛ تردید نیست که همین عنصر موفقیت در چله آینده و چله های دیگر انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه سومین عامل موفقیت انقلاب اسلامی «بصیرت» است، اضافه کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره شاهد حرکت های توأم با بصیرت مردم شریف ایران بوده ایم؛ هنگامی که صدام دیوانه به ایران حمله کرد و گفت «سه روزه تهران را می گیریم»، مردم احساس تکلیف کرده و با همه توان خود از میهن خود دفاع کردند؛ همچنین در فتنه 88 مردم با بصیرتی که داشتند فهمیدند که دشمن در پی براندازی نظام است، از این رو حماسه کم نظیری آفریدند و چشم فتنه را کور کردند، زیرا با همه وجود دانستنند که در اردوگاه فتنه گران اوباما، رییس رژیم صهیونیستی و گروه های معاند انقلاب قرار دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه  «حضور مردم» چهارمین عامل موفقیت  انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: برگزاری راهپیمایی ها، عملیات های سیاسی بزرگی در طول 40 سال انقلاب اسلامی بوده است؛ امسال این مقوله از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا دشمنان می خواهند ببینند که آیا مردم علیرغم اینهمه فشار اقتصادی باز هم به میدان می آیند یا خیر؟ بدون شک به کوری چشم دشمنان امسال باشکوه ترین راهپیمایی چله انقلاب رقم خواهد خورد.

امام جمعه موققت تهران «مقاومت» را عامل پنجم موفقیت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: از مذاکره برای حل مشکلات کشور آبی گرم نمی شود و نخواهد شد، زیرا تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی نشان داده است که مقاومت رمز موفقیت است؛ امروز دشمن می خواهد مردم را خسته نشان دهد، اما مردم شریف ایران نه تنها خسته نیستند، بلکه دشمنان خود را خسته خواهند کرد.

مسؤولان دستگاه دیپلماسی به یک آبنبات تلخ اروپایی قانع نباشند

امام جمعه موقت تهران ششمین عامل موفقیت انقلاب اسلامی را «نفرت از استکبار» برشمرد و گفت: مسؤولان باید باور کنند که آمریکا و اروپا خیرخواه ما نیستند، بلکه می خواهند کشور مدام مشکل داشته باشد؛ آمریکا و اروپا سروته یک کرباس هستند؛ ما نمی گوییم دستگاه دیپلماسی کشور مذاکره نکنند، بلکه از آن ها می خواهیم به یک آبنبات تلخ اروپایی قانع نباشند، مسؤولان امور خارجه اجازه ندهند اروپایی ها با پیشبرد سیاست «نفت در برابر غذا» ملت ایران را تحقیر کند.

وی تأکید کرد: اروپایی ها در کمال وقاحت گفته اند «ما به تعهدات خود به شرط اینکه ایران FATF را امضا کند عمل می کنیم»، به شما فضول ها ربطی ندارد؛ خوشبختانه مسؤولان دستگاه دیپلماسی بسیار خوب جواب این فضولی و وقاحت اروپایی ها را داده اند؛ امروز مسؤولان باید بدانند که امین مردم هستند، بنابراین نباید اجازه دهند ملت عزیز ایران ذلیل شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه «مقاومت در برابر مشکلات» هفتمین عامل موفقیت انقلاب اسلامی بوده است، افزود: مشکل گرانی افسارگسیخته با مدیریت جهادی، نظارت دقیق بر قیمت ها، برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان و تحمل و صبر مردم حل خواهد شد؛ بی تردید بعد از اوج گرانی ها، سراشیبی ارزانی قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران هشتمین عامل موفقیت انقلاب اسلامی را «وحدت و همدلی» معرفی کرد و یادآور شد: شکی نیست که در روز 22 بهمن همه سلیقه ها به میدان آمده و از انقلاب اسلامی خود پاسداری خواهند کرد؛ امروز افراد با سلیقه های مختلف بدانند که اگر می خواهند وحدت حفظ شود باید با دشمن مرزبندی داشته باشند و گویش و رفتارشان نسبت به یکدیگر عصبانی و خشمگینانه نباشد، بلکه عصبانیت و فریادهای خود را بر سر دشمنان و آمریکا بکشند، اما در در برابر دوستانی که سلایق دیگر دارند مهربان باشند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات