۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۹۶۵
امام جمعه موقت كاشان:

انقلاب اسلامي انفجار نور بود

انقلاب اسلامي انفجار نور بود
امام جمعه موقت كاشان بهترين تعريف براي شناسايي و معرفت به انقلاب اسلامي را همان تعبير امام راحل که فرمود انقلاب اسلامي ايران انفجار نور بود، دانست.
حجت الاسلام علی احتشام به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: اگرچه نخبگان جامعه به ویژه در حوزه و دانشگاه نتوانستند انفجار نور بودن انقلاب را آن گونه که باید و شاید برای مردم داخل و خارج از کشور تبیین کنند، اما کسانی که از نزدیک صحنه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را نظاره گر بوده و دوران ستم شاهی را با تمام وجود درک کردند متوجه شدند که انقلاب ما انفجار نور بود.

وی افزود: اگر در خصوص عدل اجتماعی و دفاع از محرومان، مستضعفان و پابرهنگان، به تعبیر رهبر معظم انقلاب نمره خوبی داشتیم بسیاری از شیفتگی‌های انقلاب برای نسل جوان بهتر از این تبیین می‌شد.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمت‌ها و رنج‌های فراوانی هزینه شده است و امروز برای آنچه که باید برای نسل جوان تعریف و تبیین کنیم همین بس که در راس هرم سیاسی حکومت پهلوی‌ از ایستادگی و مقاومت و غیرت و همیت چیزی در قاموس شان پیدا نبود.

حجت الاسلام احتشام با یادآوری خاطره اسدالله اعلم وزیر دربار شاه در کتابی که در آمریکا چاپ کرده است، گفت: شاه حتی اجازه تصرف بر هواپیما‌های نظامی را هم نداشت و به قول خود شاه، آمریکایی‌ها بدون اجازه او هواپیمای نظامی را به ویتنام برده بودند.

وی با اشاره به اینکه در ماجرای ایستادگی مسلمین در برابر اسراییل، شاه به عنوان پادشاه کشور شیعه در کنار اسرائیل و علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها اقدام کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی توانست نظام سیاسی حاکم بر دنیا و ابرقدرت‌ها را تغییر دهد که هیچ کس به نام دین در جهان گامی بر نمی‌داشت، حتی کشور‌های کوبا، الجزایر و جمال عبدالناصر در مصر اگر توانستند علیه امپریالیسم غرب پیروز شوند با کمک امپریالیسیم شرق توانستند چند صباحی کاری انجام دهند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: در اواخر قرن بیستم و در آستانه قرن بیست و یکم مردی از تبار فاطمیون تاریخ، یعنی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در اوج ناباوری با تکیه بر ظرفیت‌های حوزه و دین و ملت بزرگ ایران، انقلابی را رقم زد که از ابتدا شعارش این بود که آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از آمریکا بدتر، انگلیس از هر دو بدتر است.

به گفته وی در یک مطالعه و واکاوی در چهل سال پس از پیروزی انقلاب، یک محقق با انصاف به خوبی می‌تواند دریابد که ملتی که به علت مدیریت ناپسند مسؤولانش در بین کشور‌های منطقه قدر و جایی نداشت، امروز به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار در معادلات سیاسی جهان می‌تواند، نقش ایفا کند.

حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: امروز همه می‌دانند اگر آمریکا از سوریه خارج می‌شود و نمی‌تواند بماند و یا در افغانستان گرفتار شده و در یمن جنگ چهار روزه را نتوانسته به مدیریت آمریکایی سعودی تمام کند و در سوریه و عراق داعش خود ساخته و پرداخته آمریکا و استعمار غرب نتوانست به خواسته‌های صهیونیست‌ها جامه عمل بپوشاند به علت ایستادگی این ملت بزرگ و رهبری و ایستادگی در مقابل سیاست شیطان بزرگ است.

به گفته وی پس از ارتحال امام خمینی (ره)، سیاست‌های وارداتی از اقتصاد لیبرال محور غرب نتوانست شیرینی‌های دفاع از محرومان، رنج کشیدگان و به تعبیر امام راحل پابرهنگان را در این کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: امام راحل به ملت ایران شجاعت و قدرت داد و توانستند از ظرفیت‌های این ملت بزرگ که حکومت‌های پادشاهی چند هزار ساله نتوانسته بودند استفاده کنند به گونه‌ای استفاده کرد که امروز مردم ایران شجاع‌ترین ملت در منطقه و در جهان است. 

حجت الاسلام احتتشام همچنین تصریح کرد: امام راحل در منشور استقامت که به مناسبت پذیرش قطعنامه و سالگرد شهدای مکه بیان کرد ۴۸ بار از آمریکا و شوروی مذمت کرد و فرمود ما به روزی می‌اندیشیم که نه تنها فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی از ماذنه‌های جهان اسلام که بلکه از ناقوس کلیسا‌های مسیحیت به گوش برسد، بنابر این راه عزت و ایستادگی امام راحل، شهدا و  ملت بزرگ راه دفاع از محرومان و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران است و ملت ایران با اقتدار  این راه پر فروغ را ادامه خواهد داد تا ۴۰ سالگی انقلاب به ۴۰۰ سالگی./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات