۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۶۹۸۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

مردم با نیت الهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند

مردم با نیت الهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: انقلاب ما الهی بود و مردم هم برای پاسداری از انقلاب الهی خود با نیت الهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در ادارمه تفسیر آیه ۱۴ سوره کهف با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مبارزان و مجاهدان زیادی تلاش کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امروز چهلمین سال پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران یک تفاوت ماهوی با سایر انقلاب‌ها در طول تاریخ دارد، افزود: توجه به این تفاوت سبب می‌شود تا ملت ایران که در بدنه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارند نگاه متفاوتی به خود و عملکرد خود داشته باشند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای آیه قرآنی سوره مبارکه سبأ، ‹‹قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ›› شما را به قیام لله یک تا چند نفره دعوت می‌کنم شکل گرفت که گفت حتی اگر یک نفر باشید قیام لله کنید.

وی ادامه داد: اگر از همان آغاز مبارزه با رژیم ستم شاهی از امام سؤال می‌شد با چه پشتوانه و هدفی مبارزه با رژیم ستم شاهی را یک و تنها آغاز کردید، در پاسخ همین آیه را معرفی کرد که با پشتوانه قرآن و به دستور الهی و با هدف اجرای حق قیام کرده ام.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: تفاوت‌های زیادی بین انقلاب امام و انقلاب‌های دیگر در طول تاریخ ایران و جهان است، ضمن اینکه برخی قیام‌ها و انقلاب‌ها از جمله قیام سربداران و جنگل و مشروطه با هدف خدا بود.

وی بیان کرد: این بی انصافی است که برخی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته را نادیده بگیرند و عنوان کنند، انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب اسلامی هیچ تغییر و پیشرفتی نداشته و مشکلات قبل از انقلاب، بعد از انقلاب نیز وجود دارد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: آمار توسعه و پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت و اقتدار نظامی و سیاسی و علمی طی ۴۰ سال گذشته با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر امروز مردم مسلمان ایران بنا باشد از بین رفاه بدون دین در رژیم ستم شاهی و اسلام همراه با سختی در جمهوری اسلامی ایران یکی را انتخاب کنند قطعا دین همراه با سختی در جمهوری اسلامی ایران را بر رفاه بدون دین در رژیم ستم شاهی ترجیح خواهند داد.

وی افزود: اگر بنا باشد در انتخاب دین و رفاه تنها رفاه را انتخاب کنیم خداوند چنین دینی را نمی‌پذیرد چرا که انسان مومنی که در مسیر دینداری قرار می‌گیرد، ‹‹مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ›› سیستم دینداری را خدا طوری تأسیس نکرده که دینداری همراه با رفاه باشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه هیچکدام از یاران امام راحل برای رسیدن به رفاه و پست و مقام انقلاب نکردند، ادامه داد: وقتی امام با آن مقام و جایگاه علمی و دینی قیام کرد از او تبعیت کردیم و امروز نیز به پای آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی ایران ایستاده ایم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: هیچ زمانی امام و پیشگامان انقلاب اسلامی به مردم قول ندادند اگر با آن‌ها همراهی کنند همه شرایط مورد نظر آن‌ها برایشان فراهم و آماده خواهد بود.

دبیر جامعه روحانیت کاشان بیان کرد: منافقین و تعداد زیای که در رژیم ستم شاهی مسؤولیت داشتند در همان ابتدای انقلاب در دستگاه‌های حساس و امنیتی کشور نفوذ کردند و این روند نفوذی‌های ضد انقلاب در دستگاه‌های حساس کشور تا به امروز ادامه دارد و همه مشکلات ناشی از وجود افراد نفوذی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امروز کشور متوجه مسؤولان نظارتی و بخشی نیز به انتخاب‌های مردم ارتباط دارد، ابراز کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن هزینه دارد، اما مزد و پاداش خود از انقلاب الهی را از خدا خواهیم گرفت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان برهوشیاری مردم در برابر توطئه‌های دشمن تأکید و از مردم خواست تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن با نیت الهی شرکت کرده و از انقلاب و نظام و امام و رهبری در برابر مقابله با دشمن دفاع کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات