۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۹۷۲۳۱

آزمون سراسری قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

آزمون سراسری قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور بیش از ۵۵۰۰ قرآن آموز استان در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، ابراهیم لایقی از حضور ٥٥٧٤ قرآن آموز از این استان تاکنون در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: ثبت نام رشته های الکترونیکی این آزمون تا سی‌ام بهمن ماه جاری ادامه دارد و این رقم در حال افزایش می‌باشد.

 رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌‌شود.

وی افزود: آزمون سال جاری در ٣ گروه امتحانی و در قالب ١٨ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با ٧ رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با ٣ رشته و در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

لایقی گفت: ٥٥٧٤ قرآن آموز از این استان در آزمون سراسری قرآن و عترت حضور خواهند یافت که از این میان ٣٤٥٠ نفر از خواهران و ٢١٢٤ نفر از برادران خواهند بود.

وی افزود: شهرستان تبریز با ٢٤١٨ نفر ،‌ شهرستان مراغه با ٥٣٨ نفر، شهرستان مرند با ٥١٨ نفر و شهرستان بناب با ٣٣٢ شرت کننده بیشترین آمار شرکت کننده در این آزمون را دارند.

لایقی، تاکید کرد: آزمون رشته‌های الکترونیکی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه اول و دوم اسفندماه و آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنج‌شنبه نهم اسفندماه برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اضافه کرد: آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی مقطع ابتدایی و پایین‌تر و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی روز ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود و روزهای ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه نیز آزمون رشته‌های شفاهی ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شرکت کننده در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و در مدارس برگزار می‌شود.

لایقی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۸ رشته شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم «طرح بشارت ۱۴۵۲»، حفظ جزء اول قرآن، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات