۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۹۸۱۹۲
در نشستی علمی صورت گرفت؛

بررسی نقش حوزه علمیه در گام دوم انقلاب

بررسی نقش حوزه علمیه در گام دوم انقلاب
نشست علمی نقش حوزه علمیه در گام دوم انقلاب با ارائه حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا به همت مؤسسه فقه تخصصی احیای حیات طیبه اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسله نشست های احیای حیات طیبه اسلام با موضوع نقش حوزه علمیه در گام دوم انقلاب با عنایت به بیانیه رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی شامگاه چهارشنبه به همت مؤسسه فقه تخصصی احیای حیات طیبه اسلام باهمکاری مرکز پژوهش های مسجد جمکران در سالن جلسات مرکز پژوهش های مسجد جمکران برگزار شد.

در آغاز این نشست علمی حجت الاسلام والمسمین ایزدهی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به هدف از برگزاری این نشست گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آنهایی که به بقای انقلاب میل نداشتند تلاش کردند این انقلاب به چهل سالگی نرسد زیرا چهل سالگی ایام بلوغ، رشادت و عقلانیت است.

وی ادامه داد: عده ای گمان کردند پس از گذشت چهل سال از انقلاب کارشان تمام شده است اما رهبر معظم انقلاب با انتشار بیانیه خود بیان کردند انقلاب اسلامی پروژه ای نیست که با تصویب قانون اساسی تمام شود بلکه پروسه ای است که از سال 58 شروع شده و انجام آن به ظهور امام زمان(عج) منجر می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهارکرد: بحث مد نظر ما در این نشست این است که حوزه علمیه در گام نخست تحولات شگرفی داشته است اما در گام دوم چه اتفاقی می خواهد برای حوزه علمیه رخ دهد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه خود به بحث تمدن نوین اسلامی اشاره می کنند که باید فراگیر شود؛ زمانی که تمدن گفته می شود، یعنی باید همه جوامع را شامل شود که این تمدن نیز باید از آموزه های دین اسلام خارج شود چنانکه تمدن غرب از میان آموزه های غربی خارج شده است بنابراین در گام دوم انقلاب حوزه علمیه باید چه فعالیت هایی انجام دهد؟ راهبرد حوزه علمیه چه باید باشد؟.

در ادامه حجت الاسلام والمسمین مهاجرنیا با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به گام اول نیز اشاره می کنند و می توان گفت تفسیر گام اول بیش ازگام دوم است متنهی هدف، گام دوم است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در آغاز بیانیه خود می گویند هیچ ملتی چهل سال پای انقلاب نمی ایستد؛ چنین اتفاقی نکته جدی است که مردم پس از گذشت چهل سال انقلاب باز هم خود را انقلابی می دانند در حالی که سایر انقلاب ها پس از تبدیل کردن ایده ها به قانون تمام می شوند.

گفتنی است، گزارش کامل نشست علمی نقش حوزه علمیه درگام دوم انقلاب بزودی از سوی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزی رسا منتشر می شود./1324/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
مصطفی رستمی
ارسال نظرات