۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۸۲۵۷
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

اندیشه های سکولار چالشی در مسیر حرکت روحانیت است

اندیشه های سکولار چالشی در مسیر حرکت روحانیت است
استاد حوزه، اندیشه سکولار را از چالش های موجود در مسیر روحانیت دانست و گفت: برخی نسبت به انقلاب جدی نیستند یا بی تفاوت برخورد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سی امین سالگرد صدور منشور روحانیت از سوی امام خمینی(ره) گفت: سفارشات و توصیه هایی که امام خمینی(ره) در منشور روحانیت بیان کرده اند با شرایط امروزی که سی سال از صدور آن گذشته  تطابق دارد و به طور قطع اگر سی سال دیگر نیز بگذرد بازهم توصیه های امام خمینی(ره) تازه خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: منشور روحانیت از سوی فردی خدایی و وارسته و شخصیتی که نسبت به آینده انقلاب دلسوز و آگاه بوده نگاشته شده است؛ حضرت امام در این پیام تاریخی پیش بینی های لازم را انجام داده و خطراتی که روحانیت را تهدید می کند همچنین راه های برون رفت را بیان کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: معنویت امام خمینی(ره) موجب شده است تمام شرایط لازم برای پیش بینی را داشته باشد در نتیجه تمام راه ها و خطراتی که می تواند آینده روحانیت را تهدید کند به صورت شفاف در منشور روحانیت بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به چالش های موجود در مسیر حرکت روحانیت بیان کرد: امروزه در حوزه علمیه طلابی انقلابی تربیت شده اند و هر روز نیز جوانانی پا به کار به حوزه علمیه ملحق می شوند و می توان گفت حوزه علمیه در حال رسیدن به بلوغی برای انجام دادن وظیفه اصلی خود است.

وی ادامه داد: با رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و با بیان هشدارهای لازم و تذکرات از سوی ایشان در زمینه مهد انقلاب هر روز در حوزه علمیه تشکیلاتی برای صیانت از روحانیت و حوزه علمیه ایجاد می شود اما باز هم طبیعی است که تهدیدهایی برای حوزه علمیه وجود داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم وجود اندیشه های سکولار را از تهدیدهای موجود در حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی نسبت به انقلابی بودن جدی نباشند یا بی تفاوت برخورد کنند؛ ممکن است برخی نیز به دلیل وجود مشکلاتی در نظام که به دلیل رفتار نامناسب برخی مسؤولان به وجود امده است، برداشت نا مناسبی از نظام داشته باشند و می گویند به دلیل حفظ دین مردم باید منتقد نظام بود.

وی ادامه داد: البته انتقاد نسبت به کاستی ها و ضعف ها از وظایف روحانیت است اما خوبی های نظام را نیز باید معرفی کرد؛ هیچ نظامی در جهان بدون ضعف نبوده و نظام اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست اما نظام اسلامی در مسیر رشد و موفقیت قرار دارد به گونه ای که قوانین نظام اسلامی بسیار مناسب هستند اما مجریان این قوانین شاید افراد مناسبی نباشند./1324/ت302/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات