۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۹۸۷۲۹
مصوبات امشب مجلس؛

افزایش سهم وزارت آموزش و پرورش برای تأمین سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس

افزایش سهم وزارت آموزش و پرورش برای تأمین سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس
وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی در نوبت سوم بررسی بودجه در روز جاری وارد بحث هزینه‌ای بودجه شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، وکلای ملت امشب در بررسی بخش هزینه‌ای بودجه بخش‌های دیگری از این لایحه را تصویب کردند.

مصوبات امشب مجلس به شرح ذیل است:

اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد برای آسفالت راه‌های روستایی، مالچ پاشی و نوسازی مدارس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت شب بخش درآمدی بند (ه) تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به موجب این بند سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است صد درصد (۱۰۰%) مبالغ واریزی را به صورت ماهانه به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سقف به صورت همزمان سهمیه‌های زیر برای خرید قیر مصرفی مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران و تأمین سایر هزینه‌های اجرای آسفالت پروژه‌های مربوط تخصیص دهد. خزانه داری کل کشور مکلف است مبلغ تخصیص داده شده را به‌صورت کامل پرداخت و براساس موافقتنامه متبادله با شرکت مذکور تسویه‌حساب کند:

۱- چهل و هشت درصد (۴۸%) اعتبار برای روکش آسفالت و آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و عشایری و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، پروژه‌های مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور، در اختیار وزارت راه وشهرسازی

۲- یازده درصد (۱۷%) اعتبار برای آسفالت معابر شهر‌های با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر در اختیار وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

۳- هفده درصد (۱۱%) اعتبار برای انجام عملیات خاک‌پوش (مالچ پاشی کردن) سازگار با محیط زیست مورد تأیید سازمان ذی‌ربط، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور)

۴- نوزده درصد (۱۹%) اعتبار برای آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها و انجام طرح (پروژه)‌های مشارکتی با دهیاری‌ها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۵- پنج درصد (۵%) اعتبار برای نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور)

دستگاه‌های اجرایی موضوع این بند موظفند سهم استانی اعتبار موضوع این بند را حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین و در اختیار ادارات کل استانی خود قرار دهند تا با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرا و فصل کاری آن استان براساس دستورالعمل صادره توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پروژه‌های خود هزینه کنند.

گزارش عملکرد این بند به صورت سه‌ماهه توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات و عمران مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می‌شود. کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات موظف است پس از رسیدگی، گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

افزایش سهم وزارت آموزش و پرورش برای تامین و استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس

وکلای ملت امشب بند الحاقی دو تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند سهم وزارت آموزش و پرورش از محل بند (ب) ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۴ /۱۲/ ۱۳۹۳ درخصوص تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها، تأمین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها، از بیست درصد (۲۰%) به پنجاه درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد.

ساز و کار مجلس برای تضمین باز پرداخت اصل و سود تسهیلات شرکت‌های اکتشافی و تولید داخلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت شب امروز (یکشنبه) بند الحاقی ۴ تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به موجب این بند اصل قرارداد شرکت‌های اکتشاف و تولید داخلی تأیید صلاحیت‌شده با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین و تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و اصل قرارداد خرید نفت شرکت ملی نفت ایران از این شرکت‌ها و عوائد حاصل از قرارداد‌های موصوف به عنوان وثیقه و تضمین بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی شرکت‌های مذکور از بانک‌ها قابل پذیرش است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های عامل سازوکار و تسهیلات لازم برای اجرای این بند را فراهم می‌کنند.

این حکم طرح‌های پالایشگاهی و پتروشیمی جدید که در مرحله أخذ تأمین مالی خارجی (فاینانس) هستند را نیز شامل می‌شود.
 
منابع افزایش قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امشب پیشنهاد الحاقی حمید گرمابی به کل تبصره یک را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به موجب این پیشنهاد وزارت نفت مکلف است قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها را از ۱،۳۲۰ ریال به ازای هر متر مکعب به ۲۶۰۰ ریال افزایش دهد و منابع حاصله پس از واریز به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۲۲-۵۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون صرف همسان‌سازی بازنشستگان موضوع بند ج تبصره ۱۲ گردد.

تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت با تأیید دستگاه‌های اجرایی استانی بلامانع است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت و عایق کاری را با تایید دستگاه‌های اجرایی استانی در سال ۹۸ بلامانع دانستند.

وکلای ملت پیشنهاد الحاقی محمد حسین فرهنگی به تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

بر اساس این بند تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت، قیراندود (ایزولاسیون)، عایق کاری و همچنین تأمین مابه التفاوت مالی توسط کارفرما فقط برای این امور با تأیید مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استانی ذی ربط، با تحویل قیر رایگان (به میزان معادل ارزش ریالی روز آنها) در سقف بودجه مصوب پس از اعلام به خزانه بلامانع است.

خزانه مکلف است از طریق حساب‌های استانی ذی ربط خود، معادل ارزش ریالی قیر مازاد تحویلی مربوط به هر یک از پروژه‌ها و دستگاه‌ها جهت اعمال حساب را لحاظ نماید./۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات