۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۹۹۱۱۰
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور:

مأموریت بسیج سازندگی مردمی کردن اقتصاد است

مأموریت بسیج سازندگی مردمی کردن اقتصاد است
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: مأموریت بسیج یاری‌ رساندن به دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدا، زودبازده و مردمی کردن اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ محمد زهرایی در نشست پشتیبانی از گروه‌های جهادی و آیین تکریم و معارفه مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۷۹ با تأکید مقام معظم رهبری شکل گرفت و باید گفت بسیج سازندگی سال ۷۹ با ۹۷ بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه ساختار بسیج سازندگی خشک نیست، تصریح کرد: مأموریت بسیج سازندگی کمک به آبادانی و سازندگی در نقاط مختلف کشور است و این نهاد متولی تصدی‌گری نیست.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مأموریت اصلی بسیج سازندگی بیان داشت: مأموریت این نهاد کمک به دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، زودبازده و مردمی کردن اقتصاد است و به عنوان بازوی اجرایی و فکری دولت می‌تواند اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

زهرایی عنوان کرد: بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی به استان‌ها تفویض اختیار داده شده و بخشی از اعتبارات به‌جای برش استانی از مرکز به استان‌ها واگذار شده که این اقدام باعث همگرایی و هم‌افزایی بسیج و دستگاه‌های دولتی می‌شود.

وی مأموریت اساسی گروه‌های جهادی را ساماندهی، هدایت و نظارت بر حرکت‌های جهادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار نفر از گروه‌های جهادی در کشور فعالیت می‌‌کنند و محصول این مدرسه انسان‌ساز، تربیت نیروهای انقلابی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: فعالیت‌های بسیج سازندگی تنها معطوف به اقدامات عمرانی نیست، چراکه ۲۷ درصد از فعالیت گروه‌های جهادی اقدامات عمرانی است.

زهرایی بیان کرد: یک هزار نفر از نیروهای فعال در بسیج سازندگی فارغ‌التحصیل رشته عمران هستند که در انجام مأموریت‌های محرومیت‌زدایی به کمک دولت آمده‌اند.

وی گفت: نگاه بسیج سازندگی این است که در کم‌ترین زمان با بالاترین کیفیت و با نظارت دستگاه‌های اجرایی کمک شایانی به دولت در انجام اقدامات‌ عمرانی داشته باشد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به نظارت دستگاه‌هایی اجرایی بر اجرای پروژه‌های عمرانی افزود: بسیج سازندگی تلاش دارد با مشارکت مردم و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین بتواند اقدامات مؤثری در کشور انجام دهد.

زهرایی خاطرنشان کرد: 20 درصد از منابعی که توسط بسیج سازندگی در طرح‌های محرومیت‌زدایی به کار گرفته شده از ظرفیت خیرین تأمین شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آتی بسیج سازندگی گفت: طرح‌های سال آینده با رمز فاطمه زهرا (س) رقم خواهد خورد، سال آینده هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اقتصادی سال پیچیده‌ای است، دشمن تلاش دارد اقدامات پیچیده‌ای انجام دهد که در ایران هم با تعامل بین دولت، مردم و بسیج اقدامات لازم برای شکست توطئه‌های دشمن انجام خواهد شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به انجام 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی بیان کرد: این طرح‌های کوچک اما زودبازده با هدف رفع محرومیت از کشور و با همکاری دولت، بسیج سازندگی، قرارگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت بسیج مهندسین انجام خواهد شد.

زهرایی یکی دیگر از مأموریت‌های بسیج سازندگی را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: باید با کمک مؤلفه مردم و مسوولان به رونق اقتصاد کمک کرد و خود اتکا بود که در این راستا حلقه اول تولید روستاها هستند که باید روستاها را رونق بخشید.

وی خاطرنشان کرد: با موافقت‌های به عمل‌آمده سازمان بسیج سازندگی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی در سامانه کارا ثبت شده و به عضویت کارگروه اشتغال نیز در آمده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در سال 98 با جدیت بیشتری با تعیین نقشه راه قانونی برای پیشبرد اهداف تلاش خواهد شد تا بتوان رسیدن به قله‌های رفیع را برای نظام رقم زد.

زهرایی تصریح کرد: در بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب توجه به نیروهای جوان مورد تأکید قرار گرفته که بسیج سازندگی نیز به این مهم توجه ویژه داشته و معتقد است با نسل جوان می‌توان انقلاب را به نسل‌های دیگر منتقل کرد.

وی بیان داشت: مأموریت‌های بسیج سازندگی از 6 ماه گذشته به لحاظ حجمی 5 برابر افزایش داشته است و یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج اثربخشی و هم‌گرایی برای محرومیت‌زدایی است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات