۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۰۱۲۴۶
گزارش رسا از جنایت تروریستی در نیوزیلند؛

از دوگانگی مضحک تا حمایت رسانه ای از جنایت علیه مسلمانان نیوزیلند

از دوگانگی مضحک تا حمایت رسانه ای از جنایت علیه مسلمانان نیوزیلند
موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی که برخاسته از تبلیغات مسموم رسانه های غربی بوده، موجب اقدامات تروریستی علیه مسلمانان می شود.

گروه بین الملل _ خبرگزاری رسا: ظهر روز جمعه، هنگامی که مسلمانان شهر کرایست چرچ (Christ Church) در نیوزیلند در حال اقامه نماز جمعه بودند، سه فرد مسلح با حمله با نمازگزاران حدود 30 تن از آنان را به خاک و خون کشیدند.

یکی از مهاجمان بیانیه ای را در رسانه ‌های اجتماعی منتشر و در آن از برتری نژادی و نفرت از مهاجران دفاع کرده بود.

مهاجمان با نصب دوربین هایی روی لباس خود اقدام تروریستی خود را به صورت زنده در فضای مجازی پخش کردند. این واقعه که بی شک تحت تاثیر فضای رسانه ای مسموم غرب و نیز بازی های کامپیوتری اول شخص قرار داشت، مهر تاییدی بر برنامه جهانی غرب جهت اقدام علیه اسلام و مسلمانان بود.

نخست وزیر استرالیا در مورد مهاجمان که اصالتی استرالیایی داشته اند، گفت که آنان تحت تاثیر افکار افرادی مانند اسلوالد موزلی، رهبر فاشیست های بریتانیا در دهه‌های ١٩٢٠ و ١٩٣٠ و اندرس بریویک، عامل کشتار جمعی در نروژ قرار داشتند.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

مقامات نیوزلیندی بعد از وقایع تروریستی در مساجدی کرایست چرچ، پرچم این کشور را به حالت نیمه افراشته درآوردند.

تحلیلی بر واکنش های مقامات مختلف به حمله تروریستی در نیوزیلند

هر چند مقامات نیوزیلندی این اقدام را تروریستی خواندند اما مانند سایر اقدامات ضد مسلمانان، شبکه هایی مانند بی بی سی آن را تنها اقدامی مسلحانه نامیدند. این در حالی است که در چند سال اخیر هر اقدامی که علیه غیر مسلمانان رخ داده است، از سوی بی بی سی و سایر شبکه های مشابه، تروریستی نامیده شده است.

تا کنون کشورها و طرف های متعددی به حمله تروریستی در نیوزیلند واکنش نشان داده اند که به عنوان نمونه به چند مورد آن ها اشاره می شود.

جاسیندا آردرن (Jacinda Ardern)، ضمن تروریستی خواندن این واقعه، آن را یکی از تاریک ترین روزهای این کشور نامید.

ترزا می (Theresa May) نخست وزیر انگلستان: از طرف مردم انگلستان، واقعه تروریستی وحشتناک در کرایست چرچ، را به مردم نیوزیلند عمیقا تسلیت می گویم. با همه کسانی که در این اقدام بیمارگونه و خشن آسیب دیده اند، همدردی می کنم.

کاخ سفید: آمریکا حملات در شهر کرایست چرچ را محکوم می کند. ما برای همه قربانیان و خانواده های آنان همدردی و دعا می کنیم. ما برای مقابله این عمل ناشی از نفرت و شریرانه در کنار مردم نیوزیلند و دولت این کشور خواهیم ایستاد.

الیزابت، ملکه انگلیس: من از وقایع دهشتناک امروز در کرایست چرچ، عمیقا ناراحت شدم. شاهزاده فیلیپ و من پیام های تسلیت خود را به خانواده ها و دوستان قربانیان می فرستیم. من همچنین از همه کسانی که خدمات اورژانسی ارائه کردند و یا به طور داوطلبانه در بخش کمک به قربانیان شرکت کرده اند، قدردانی می کنم. در این لحظه غم انگیز، با همه مردم نیوزیلند همدردی کرده و برای آن ها دعا می کنم.

ترامپ، رییس جمهور آمریکا: بعد از کشتار هولناک در چند مسجد در نیوزیلند، صمیمانه ترین همدردی ها و بهترین آرزوهای خود را تقدیم مردم نیوزیلند می کنم. 49 فرد بی گناه با بی رحمی کشته و تعداد بیشتری نیز زخمی شدند. ایالات متحده برای کمک به نیوزیلند هر اقدامی را که بتواند انجام خواهد داد. خدا همه را بیامرزد.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

نیروی پلیس که بسیار دیر در محل حادثه حاضر شد؛ طبق اعلام شاهدان عینی، تروریست ها حتی فرصت داشتند که به مصدومان تیر خلاص شلیک کنند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران: بی مجازات بودن ترویج نژادپرستی در به اصطلاح دمکراسی های غربی به این می انجامد که:
- در فلسطین مزدوران اسرائیلی با ورود به مسجد به مسلمانان اهانت می کنند؛
- در نیوزلیند تروریست ها کشتار 49 نمازگزار را بصورت زنده پخش می کنند؛
تزویر و دورویی غربیها در حمایت از  اسلام هراسی به نام آزادی بیان باید متوقف شود.

ظریف همچنین در واکنش به توییت ترامپ، بر این نکته تاکید کرد که درآن هیچ اشاره ای به قتل مسلمانان نشده و هیچ اسمی از آنان آورده نشده است.

واکنش ترامپ به اقدامات تروریستی در نیوزیلند برای هر مخاطب هوشیاری، سوالاتی متعدد ایجاد می کند چرا که وی که در سابقه خانوادگی خود حمایت از تروریست های نژادپرست کو کلوس کلان و نیز حمایت از سردمدار تروریستم جهانی یعنی عربستان سعودی را دارد، نمی تواند با ژستی بشردوستانه، قتل عام مردم بیگناه یمن به دست آل سعود را نادیده گرفته و در مورد کشتار مسلمانان در چند مسجد در نیوزیلند را محکوم کند.

ترزا می و دونالت ترامپ، در حالی که با فروش مدرن ترین سلاح ها و تجهیزات جنگی به عربستان سعودی، مردم یمن را به خاک خون کشیده و هر روز کودکان زیادی را یتیم می کنند، نمی توانند با چند توییت ساده در محکومیت وقایع نیوزلند، آبروی نداشته خود را باز گردانند.

اظهار نظرات خشک مقامات برجسته غربی در مورد واقعه تروریستی در نیوزیلند، جز نشان دهنده عدم عزم راسخ آنان در مقابله با تروریسم جهانی، پیام دیگری ندارد.

همچنین متن انگلیسی پیام نخست وزیر بریتانیا و نیز ملکه این کشور، درست متن های پیش نوشته ای که در کتابهای آموزش انگلیسی برای تسلیت آورده شده را یادآوری می کند.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

حضور اورژانس برای مداوای قربانیان حادثه (اسکای نیوز)

وضعیت نیوزیلند

کشور نیوزیلند در جنوب غربی اقیانوس آرام و در کنار استرالیا واقع شده و ساکنان آن را اکثرا مهاجران انگلیسی تشکیل می دهند.

به دلیل وسعت زیاد و آب و هوای مطلوب و نیز دور افتاده بودن، این کشور یکی از بهترین مقصد ها برای پناهجویان از کشورهای جنگ زده خاورمیانه است. از این رو عده زیادی از ساکنان کشورهایی مانند سوریه، عراق و افغانستان به نیوزیلند مهاجرت کرده اند. این پناهجویان در زمره افرادی قرار می گیرند که قربانی توسعه طلبی و جنگ افروزی کشورهای غربی در خاورمیانه بوده اند و برای فرار از شرایط نامساعد زندگی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

با توجه به این که مردم کشورهای خاورمیانه مسلمان هستند، پناهجویانی که از این کشورها به نیوزیلند مهاجرت کرده اند نیز مسلمانند.

این افراد خود قربانی جنگ هستند و در واقع برای فرار از جنگ مجبور به مهاجرت شده اند. از این رو به دنبال توطئه و ناامنی نیستند.

از طرف دیگر برتری جویان نژاد سفید که در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا فعالیت می کنند، قربانی جریان مسموم رسانه های غربی هستند و بدون در نظر گرفتن این نکته مهم که سران کشورهای آنان با ایجاد جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی، به ویژه در خاورمیانه، موج مهاجرت از این کشورها به اروپا و غرب را ایجاد کرده اند، به خیال خود با حمله به پناهجویان، می توانند مانع سیل مهاجرت شوند.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

یکی از مصدومان در محل حادثه (وال استریت ژورنال)

این در حالی است که دولت های غربی با ایجاد جنگهای خانمان سوز در برخی کشورها مانند سوریه، عراق و افغانستان در خاورمیانه و لیبی و چندین کشور دیگر آفریقایی، چنان شرایط دهشتناکی را ایجاد کرده اند که ساکنان این کشورها برای نجات وضعیت خود حاضر به انجام هر کاری می شوند. از جمله این اقدامات می توان به مهاجرت با کشتی های کوچک و غیر استاندارد در دریاهای مواج و بسیار خطرناک اشاره کرد.

در سال 2014 میلادی، که به نوعی اوج این دست مهاجرت ها بود، تعداد بسیار زیادی از مردم بیگناه کشورهای جنگ زده یاد شده، در دریای مدیترانه و نیز در اقیانوس آرام غرق شدند.

این افراد یا با سختی خود را به سواحل لیبی می رساندند تا با عبور از مدیترانه خود را به اروپا برسانند یا با مشقت به اندونزی و مالزی سفر می کردند تا بتوانند با کشتی های کوچک ماهیگیری، که معمولا با چندین برابر ظرفیت خود پر می شد، از طریق گذر از اقیانوس آرام خود را به استرالیا و نیوزیلند برسانند.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

داوود نابی، پیرمرد مسلمانی که به گفته شاهدان عینی برای دفاع از هم کیشان خود جلوی گلوله تروریست ها ایستاد و کشته شد (ان‌بی‌سی نیوز).

دوگانه مضحک

در واقع بهشت موعود مردم مفلوک و جنگ زده، کشورهایی بوده است که یا به طور مستقیم در ایجاد جنگ و ناامنی در کشورهای مهاجرخیز نقش داشته اند یا از سیاست های دولت های جنگ افروز حمایت کرده اند. همانند کشور استرالیا که یار ثابت انگلیس، آمریکا و فرانسه در بحران های اخیر مانند سوریه و عراق بوده است.

این دوگانه مضحک سیاسی، همیشه از سران کفر دیده شده است. به عنوان مثال می توان مساله سلاح های شیمیایی صدام، دیکتاتور عراق اشاره کرد. این سلاح ها هر چند از چندین کشور برای صدام ارسال می شد، اما مهمترین صادر کننده آن ها کشور آلمان بود. آلمان که از زمان جنگ های سابق اروپایی مانند جنگ اول و دوم بین الملل، تجربه ای غنی در ساخت سلاح های شیمیایی داشت با اهداف مختلف از جمله منافع مالی، تست کردن سلاح ها و از همه مهمتر مقابله با حکومت نوپای جمهوری اسلامی، بهترین سلاح های شیمایی خود را در اختیار صدام قرار داد. مضحک بودن قضیه نیز از آنجا شروع می شود که بهترین روش های درمانی و نیز داروها برای درمان قربانیان این سلاح های مرگبار، در اختیار آلمان بود به طوری که بسیاری از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس برای درمان به آلمان فرستاده می شدند.

در مورد واقعه نیوزیلند نیز این قضیه جلب توجه می کند که این کشور آرام و دور افتاده هرچند که قدرت چندانی در ایجاد بحران در خاورمیانه نداشته و ندارد، اما با توجه به نوع حکومت خود یعنی فرمانداری کل و قرار داشتن در زیر یوق امپراتوری بریتانیا، از سیاست های غرب حمایت کرده است.

استرالیا، دیگر کشور پهناورِ واقع در حاشیه اقیانوس آرام نیز با توجه به قرار داشتن در قیمومیت بریتانیا، همیشه یکی از مدافعان جدی سیاست های این امپراتوری و نیز آمریکا بوده است.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

بازماندگانی که برای یافتن عزیزان خود تلاش می کنند (واشنگتن پست)

در طول این تقصیر...

نکته جالب در حمله تروریستی و جنایتکارانه نیوزیلند این است که مهاجم، فردی استرالیایی بوده است که انگیزه خود را «مبارزه با هجوم مسلمانان به سرزمین های سفید پوستان و دفاع از این سرزمین ها» اعلام کرده است.

همانگونه که ذکر شد، این فرد و افرادی مانند وی، بدون آن که از جرم آنان کم شود، خود قربانی جریان رسانه ای غرب هستند و با در نظر گرفتن علل طولی ماجرا، آخرین حلقه زنجیره جنایت را تشکیل می دهند.

سابقه جنایت

اما باید در نظر گرفت که کشورهایی که تروریست سفید پوست استرالیایی و بنیان گزاران تفکر غلط وی، آن ها را «سرزمین های سفید پوستان» نامیده اند، همگی مناطقی هستند که با قتل، خونریزی، نسل کشی و تبعید ساکنان اصلی آن ها، از سوی همین سفید پوستان غصب و مصادره شده اند.

بر کسی پوشیده نیست که این مناطق عبارتند از:

  • آمریکای شمالی که با جنایت، نسل کشی و برده کشی سرخ پوستان از سوی امپراتوری بریتانیا غصب شد و بعدها کشورهای کانادا و آمریکا از آن بیرون آمد؛
  • آمریکای جنوبی که با نسل کشی سرخ پوستان اما این بار از سوی امپراتوری اسپانیا و پرتغال غصب و مصادره شد؛
  • استرالیا و نیوزیلند در اقیانوسیه که با قتل و خونریزی ساکنان بومی و باز از سوی امپراتوری بریتانیا تصاحب شد.

فرهنگ و زبان مناطق یاد شده، نشان از حمله گسترده استعمار در این مناطق است. به طوری که زبان آمریکای شمالی و اقیانوسیه، زبان استعمارگران بریتانیایی یعنی انگلیسی است و زبان کشورهای آمریکای جنوبی، زبان استعمارگران آنان یعنی اسپانیایی و پرتغالی است.

اما با در نظر گرفتن وقایع بالا، استعمارگران همیشه با ترفند رسانه و تبلیغات، بر جنایات خود سرپوش گذاشته اند.

//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند//رایجی//نقش رسانه ها در وقوع حمله تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند

تصویری از بازی اول شخص ندای وظیفه در کنار تصویری که از کلیپ حمله تروریستی در مسجد کرایست چرچ گرفته شده است. تاثیر رسانه ها و حتی بازی های کامپیوتری بر افراد مهاجم کاملا مشهود است.

جمع بندی

نگاه ریشه ای به بحران های اخیر در جهان، همیشه از نقش فعال  رسانه ها  خبر می دهد؛ رسانه هایی که برای رسیدن به اهداف جبهه غرب از سوی دولت های غربی ایجاد شده و برای ترسیم خطوط جهانی، بیشترین نقش را داشته اند. هرچند که اقدامات تروریستی که از سوی مسلمان نماهای افراطی و دست پروردگان مکتب وهابیت در همه نقاط جهان محکوم است اما این وقایع به دستاویزی برای محکوم کردن و حمله به همه مسلمانان در جهان شده است. رسانه های جریان اصلی (Main Stream Media) با انتشار حداکثری وقایع حملات تروریستی که از سوی گمراهان تکفیری و وهابی انجام می شود، همه تقصیر ها را متوجه اسلام و مسلمانان می کنند و همین عامل موجب شده است که مردم غرب نیز در مقابل مسلمان، از هر مکتب و سیره ای، جبهه گرفته و علیه آنان دست به اقدامات وحشیانه زنند.

رسانه آن گاه نقش خود را برجسته تر نشان می دهد که تروریست های داعشی، که خود با چند واسطه دست پرورده صهیونیست ها و غرب هستند، با استفاده از آخرین تکنولوژی های رسانه ای و تصویری، اقدامات تروریستی و سبعانه خود علیه مردم بی گناه را به تصویر کشیده و برای بدنام کردن نام مقدس اسلام، آن را در سراسر شبکه جهانی اینترنت منتشر می کنند. از طرف دیگر افرادی مانند تروریست های استرالیایی در نیوزیلند، با رنگ گرفتن از رسانه های مسموم غربی و به نحوی برای انتقام جویی از اقدامات داعش، با نصب دوربین هایی بر روی لباس خود، مسلمانان بی گناه را به قتل رسانده و تصاویر آن را به صورت زنده از شبکه های مجازی پخش می کنند. به طوری که نقش پذیری بازی های رایانه ای اول شخص، مانند ندای وظیفه و دلتا فورس، آشکارا در آن دیده می شود؛ بازی هایی که با هزینه هایی کلان، بی شک برای تصاحب و شستشوی مغزهای جهانیان در راستای حمله به کشورهای اسلامی و نیز حمله به هر هویت و شخص حقیقی و حقوقی مخالف منافع غرب ایجاد و منتشر شده اند.

سخن آخر این که دشمنی دولت های مخفی غرب، همان ها که دولت های ظاهری در غرب را انتخاب و هدایت می کنند، با اسلام و مسلمانان امری انکار ناپذیر است. این جبهه مخفی که هر از چندی اقدامات خود را برای نابودی جهان اسلام و مسلمان در نقاط مختلف جهان آشکار می سازد، از اهرم ها و حربه های گوناگونی بهره می برد که مهمترین آن ها رسانه است. هر چند که این سلاح قوی ساخته این جبهه مخوف است، کشورهای اسلامی می توانند با استفاده از فن آوری های دشمن، این سلاح را تقویت کرده و در راستای انتشار دین مبین اسلام و مبارزه با سوء برداشت ها در مورد آن، از رسانه بهره برند. چرا که احیای قلوب جهانیان از مهمترین دستورات شارع مقدس است./847/ب

 

امیر رحیمیان

ارسال نظرات