۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۰۱۲۵۷
تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب توسط آیت الله شب زنده دار:

انقلاب اسلامی فرهنگ "مامی توانیم" را در جامعه نهادینه کرد

انقلاب اسلامی فرهنگ
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب "ما می توانیم" را نهادینه کرد، گفت: در همه مسائل کشور و حوزه ها باید به "ما می توانیم" اعتقاد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در یازدهمین جلسه تحلیل و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در درس خارج وی در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند "به رغم همه‌ این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روز به روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت های شگفت‌آور در ایران اسلامی است."

وی افزود: در گذشته ایران بسیار پهناور بود اما در هر برهه ای در اثر هجمه به کشور بخشی از ایران جدا شد اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تمام مستکبران عالم پشت صدام جمع شده بودند و در پرتو ایمان و مجاهدت کم ترین بخش از خاک ایران به دشمن واگذار نشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان از همه نظر ما را تحریم کردند، اظهار داشت: حتی در زمان جنگ ایران را در سیم خاردار هم تحریم کرده بودند اما امروز ایران به جنگنده های پیشرفته دست پیدا کرده و در زمینه های مختلف به ویژه موضوعات علمی پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: در همه مشکلات، فشارها و تحریم ها مردم پای کار انقلاب ماندند و حمایت کردند، اگر انقلاب های دیگر با چنین توطئه ها و فشارهایی مواجه می شدند از بین می رفتند اما در انقلاب ایران به برکت اسلام، ایمان و هدایت امام راحل و رهبر انقلاب این پیشرفت ها حاصل شده است.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: ایشان در ادامه می فرمایند "عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ ملت ایران آنگاه بدرستی دیده می شود که این مدت، با مدتهای مشابه در انقلاب های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود."

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های رهبر معظم انقلاب این است که به تاریخ انقلاب ها و سرزمین های مختلف اشراف شگف آوری دارند، در فرانسه سلسه های متعددی حکومت کردند و اسامی سختی دارند اما ایشان این سلسه ها را می شناسند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در فرانسه مردم انقلاب کردند که از یوغ استعمارگران و شاهنشاهی نجات پیدا کنند اما بعد به حکومت هایی مبتلا شدند که بسیار بدتر از قبل بودند و از نظر استکبار و عدم توجه به منافع مردم بدتر از قبل عمل می کردند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب شوروی هم افرادی مانند استالین مستقر شدند و مردم را از جهات مختلف در مضیقه قرار دادند، کسانی که به انقلاب ها آشنا هستند باید این مسائل را تبیین کنند به ویژه برای جوانانی که دوران قبل را ندیدند که با امروز مقایسه کنند، جوانان فقر و مشکلات گذشته را مشاهده نکردند و درباره آن نمی دانند، البته این بدان معنا نیست که امروز اشکالی وجود ندارد اما نباید خوبی ها را فراموش کنیم.

آیت الله شب زنده دار گفت: رهبر انقلاب در ادامه آورده اند "مدیریتهای جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزت و پیشرفت در همه‌ عرصه‌ها رسانید."

وی افزود: مدیریت جهادی مدیریتی است که انسان برای خدا از هرچه که در توان دارد استفاده می کند تا متقن و با سرعت به اهداف دست پیدا کند، در مدیریت جهادی نیت برای خدا در جهت خدمت است و انسان آنچه که در توان دارد را به میدان می آورد تا به نتیجه برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره فرهنگ "ما می توانیم" در انقلاب اسلامی اظهار داشت: کسانی که با تاریخ و حکام گذشته آشنا باشد می دانند که این افراد چگونه کشور و ملت را تحقیر می کردند، در همه صحنه های کشور و حوزه های علمیه باید به "ما می توانیم" اعتقاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال استعداد و توانایی را داده که می توانیم در علومی که از حوزه توقع می رود تا نظر اسلام را بیان کند نقش آفرینی کنیم، استعدادهای جوان و بالنده حوزه حتما می توانند نقش های مهمی ایفا کنند و در این حوزه ها آخوند خراسانی ها و شیخ انصاری ها می توانند باز هم به وجود آیند و درخشنده باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات