۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۰۶۲

حضور کتابستان معرفت در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران

حضور  کتابستان معرفت در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران
دو مجموعه ۵ جلدی شهدای منا که درباره ۵ شهید قرآنی حادثه مناست و مجموعه کتاب‌های اخلاق در ۵ جلد از تازه‌ترین کتاب‌ها محسوب می‌شوند که هنوز توزیع نشده اند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از منانشر، محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت، درباره حضور این انتشارات در نمایشگاه سی و دوم کتاب تهران اظهار داشت: کارنامه نشر سال ۹۷ و روز‌های ابتدایی سال ۹۸ در رضه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۴۵ کتاب جدید از سوی کتابستان معرفت در این دوره در کنار سایر آثار ارائه خواهد شد، گفت: چنانچه آثار ارسالی به ارشاد که برای اخذ مجوز ارسال شده زودتر به دست ما برسد برای چاپ آن‌ها اقدام خواهیم کرد و بر این مبنا تعداد عناوین جدید ما بیشتر خواهد شد.

حقی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود فضا و غرفه کوچک تخصیص یافته سال گذشته کتابستان معرفت اشاره کرد و افزود: سال گذشته غرفه اختصاص یافته به کتابستان معرفت کوچک بود و عملا با سختی فعالیت می‌کردیم، اما حجم کتاب‌های امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و امیدواریم تقسیم غرفه منطقی‌تر انجام شود.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت در سی و دومین دوره از نمایشگاه کتاب برای برخی کتاب‌ها برنامه ویژه‌ای داریم، عنوان داشت: جشن امضای جلد سوم کتاب هفت جن را در نمایشگاه در کنار عرضه کتاب خواهیم داشت و امیدوارم برای کتاب اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. کتاب دیگر رمانی خوب نوشته میثم امیری با عنوان «باخ» است. این اثر در انتظار مجوز ارشاد است و یکی از رمان‌های ایرانی خوب در سال ۹۸ خواهد بود.

به گفته این ناشر، رمان «برنگرد» نوشته قنبری اثر دیگری است که درباره فضای امنیتی و ماجرای نفوذ روایت می‌شود. «گمشده در غبار» نوشته فاطمه استکی رمانی است که اتفاقات فتنه سال ۸۸ را روایت می‌کند.

حقی آثاری با محوریت امام هادی (ع) و اثری با محوریت یکی از امامزاده‌های استان قم را از دیگر کتاب‌های کتابستان معرفی کرد و ادامه داد: دو مجموعه ۵ جلدی شهدای منا که درباره ۵ شهید قرآنی حادثه مناست و مجموعه کتاب‌های اخلاق در ۵ جلد از تازه‌ترین کتاب‌ها محسوب می‌شوند که هنوز توزیع نشده اند.

این ناشر بخش دیگری از سخنانش را به کتاب‌های «درس زندگی»، «المقامات»، زی طلبگی»، و دو اثر از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: خلاصه‌ای از ۴۰ حدیث حضرت امام و خلاصه‌ای از نبرد عقل و جهل برای نمایشگاه عرضه می‌شود. ۴۰ حدیث از آثار مشهور حضرت امام است که برخی از مباحث آن پیرامون عرفان است، اما با توجه به اینکه این مجموعه شامل موارد اخلاقی است، بخش‌های عرفانی آن حذف و تنها به شکل خلاصه فصول اخلاقی روانه بازار کتاب شده است.

وی به دست پر انتشارات در بخش ترجمه هم اشاره کرد و عنوان داشت: در بخش ترجمه امسال در نمایشگاه کتاب دست پری داریم، برخی آثار در بخش رمان و برخی در حوزه اندیشه هستند. یکی از این کتاب‌ها «آن دختر یهودی» است که فکر می‌کنیم در نمایشگاه با استقبال مواجه شود. اثر دیگر ترجمه خاطرات هیلاری کلینتون است، که با عنوان «آنچه اتفاق افتاد» روانه بازار کتاب می‌شود، «روز‌های سخت» نخستین کتاب خاطرات این مقام امریکایی از روز‌های حضورش در وزارت خارجه بود، اما کتاب دوم به انتخابات سال گذشته امریکا اشاره دارد.

حقی به کتاب «به من گفتند تنها بیا» که توسط یک خبرنگار تالیف شده و «دنیای وارونه» که توسط نویسنده اهل امریکای لاتین نوشته شده اشاره کرد و گفت: این اثر نقد جریان سرمایه داری است و اینکه در اثر جریان سرمایه داری برخی موارد وارونه شده است، این اثر برای علاقه‌مندان این حوزه جذاب است.

وی در پایان سخنانش به مجموعه ۵ جلدی برای نوجوانان با گرافیک فوق العاده اشاره کرد و گفت: مجموعه کمیک استریپ برای مخاطبان نوجوان مهیا شده، این مجموعه شامل آثار مهم کلاسیک دنیاست که به شکل کمیک درآمده و با گرافیک خوب در ۵ جلد ترجمه شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات