۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۰۲۳۱۲
رئیس حوزه هنری خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

اجرای ۲ تئاتر ارزشی در هفته هنر انقلاب اسلامی

اجرای ۲ تئاتر ارزشی در هفته هنر انقلاب اسلامی
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از اجرای دو تئاتر ارزشی با عناوین روزهای بی‌قوام و پوتین‌های عمو بابا در طی هفته هنر انقلاب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: هفته هنر انقلاب اسلامی چند سالی بوده که توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: در هفته هنر انقلاب باید به یادآوری الگوهای هنر انقلاب اسلامی پرداخته که هدف اصلی آن ارائه هنر پاک و سالم است.

رئیس حوزه هنری خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب از اسفندماه سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها در سه حوزه شامل حوزه تخصصی هنرمندان، حوزه عمومی با ارائه آثار هنری برای عموم مردم و برگزاری جشنواره‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

کریمیان از اجرای دو تئاتر ارزشی با عناوین «روزهای بی‌قوام» و «پوتین‌های عمو بابا» در طی هفته هنر انقلاب در استان خبر داد و افزود: برگزاری انجمن‌های ادبی با همکاری انجمن شعر و دیگر هنرمندان استان، برگزاری نشست‌های مختلف در حوزه ادبیات پایداری، اجرای سرود در نقاط مختلف استان توسط گروه‌های مردمی و برپایی 36 نمایشگاه آثار گرافیکی و کاریکاتوری منتخب کشوری در مجامع عمومی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

وی با بیان اینکه اشتیاق کمتر خانواده‌های مذهبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه هنر یکی از ضعف‌های موجود در این حوزه است، اضافه کرد: همچنین عدم وجود یک ستاد مشترک هنری در بین مجموعه‌ دستگاه‌های هنری کشور ضعف دوم جبهه هنر انقلاب محسوب شده که سبب گشته نتوانیم به اهداف شایسته در این حوزه دست یابیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه سه اقدام مهم در جامعه هنری استان در طی هفته هنر انقلاب کلید می‌خورد، یادآور شد: آغاز اجرای جشنواره سرود خاوران به شکل پاتوقی و اجرای عمومی، برگزاری نخستین کارگاه تولید اثر به عنوان معجزه طبس در مقابل نیروهای آمریکایی با شرکت هنرمندانی از استان‌های خراسان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از جمله این اقدامات مهم است./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات