۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۰۳۶۸۹
حجت الاسلام عدالت:

ایثارگری حوزویان در سیل اخیر جایگاه اجتماعی روحانیت را ارتقا بخشید

ایثارگری حوزویان در سیل اخیر جایگاه اجتماعی روحانیت را ارتقا بخشید
مدیرکل جذب منابع و ظرفیت های مرکز خدمات گفت:حضور جهادی طلاب در مناطق سیل زده و کمک های نقدی و غیر نقدی حوزویان، جایگاه اجتماعی روحانیت را ارتقا بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عدالت مدیرکل جذب منابع و ظرفیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه، عصر امروز در دیدار مسؤولان این مرکز با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، گزارشی از کمک های طلاب و فضلای حوزه به سیل زدگان کشور ارائه کرد.

وی با بیان این که در سیل اخیر جلوه های بی نظیری از همدردی روحانیت با مردم را مشاهده کردیم، گفت: در این حوادث تلخ که بخش قابل توجهی از مردم کشور را با خود درگیر کرد، شاهد صحنه هایی بودیم که طلاب و خانواده های شان با تمام وجود برای کمک به سیل زدگان به صحنه آمده بودند.

حجت الاسلام عدالت بیان داشت: از همان ابتدایی که اعلام شد نیاز به کمک طلاب و روحانیان به سیل زدگان هست، برخی از طلاب علی رغم تنگنای شدید مالی وسایل زندگی خود را تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: برخی از طلاب غیر ایرانی با وجود این که خودشان مشکل داشتند، اما وسائل مستعمل خود را آورده بودند؛ وقتی به آنها گفته می شد که نیاز به وسائل نو هست، با گریه می گفتند ما وسائل نو نداریم، اینها را از ما بگیرید و تقدیم سیل زدگان کنید.

حجت الاسلام عدالت حضور جهادی طلاب و فضلای حوزه در مناطق سیل زده را التیام بخش آلام مردم این مناطق دانست و گفت: وقتی ما در حوزه علمیه پلدختر برای رسیدگی به وضع سیل زدگان بودیم، اعلام کردند که اگر 10 سال کار می کردیم نمی توانستیم همانند این حضور جهادی طلاب جایگاه روحانیت را ارتقا بخشیم.

وی بیان داشت: کاری که حوزه و حوزویان در مناطق سیل زده کردند، به معنای واقعی کلمه جایگاه اجتماعی روحانیت را ارتقا بخشید.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات حوزه با اشاره به شکل گیری مراکزی در حوزه به منظور رصد مشکلات و ساماندهی ظرفیت ها برای حل مشکل سیل زدگان، گفت: از همان لحظات اولیه سیل در شمال، گروه های مرکز خدمات وارد کار شدند و مدیران ستادی و استانی مامور کار شدند تا گزارش کاملی ارائه کنند.

وی اعلام کرد: شماره حساب و شماره کارتی نیز به منظور جمع آوری کمک های نقدی طلاب و فضلای حوزه اعلام شد و خوشبختانه حوزویان در این عرصه نیز با تمام وجود به صحنه آمدند و به سیل زدگان کمک کردند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات