۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۰۴۰۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

نیازمند شناخت ماهیت غرب برای مقابله با تمدن غربی هستیم

نیازمند شناخت ماهیت غرب برای مقابله با تمدن غربی هستیم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بابیان اینکه برای مقابله با تمدن غربی باید ماهیت غرب را بشناسیم، گفت: در این میان باید مبارزه همه‌جانبه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در دیدار با کارکنان حوزه هنری استان زنجان، با بیان اینکه تمدن سازی در حوزه تمدن نوین اسلامی، یک تکلیف مهم و اساسی است که مقام معظم رهبری برای تحقق آن تأکید دارند، افزود: حوزه هنری در بحث تمدن سازی نقش بسیار مهمی دارد و در مواجهه با تمدن غربی بحث نوین‌سازی تمدن باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه برای مقابله با تمدن غربی باید ماهیت غرب را بشناسیم، اظهار کرد: در این میان باید مبارزه همه‌جانبه داشته باشیم و مهم‌ترین ابزار مسلح بودن به ابزار دینی، فلسفی، فرهنگی و اندیشه‌ای است.

متولی شعار سال تنها بخش اقتصادی نیست

حجت‌الاسلام صفی یاری بابیان اینکه به سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار تأکید شده است، تأکید کرد: باید نقش خودمان در بحث سبک زندگی اسلامی را پیدا کنیم تا گام دوم انقلاب محقق شود و در مواجهه با سبک غربی باید سبک زندگی جامعه اسلامی را تقویت کنیم.

حوزه هنری ابزار هنری و فرهنگی خوبی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حوزه هنری ابزار هنری و فرهنگی خوبی دارد تا در بحث گام دوم انقلاب قدم بردارد، گفت: باید نگاه انقلابی به بحث گام دوم انقلاب داشته باشیم و انقلابی کارکنیم و انقلابی کارهای عملیاتی انجام بدهیم.

سبک زندگی غربی در تمام ابعاد زندگی وارد شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بابیان اینکه متأسفانه امروز سبک زندگی غربی در همه ابعاد زندگی ما واردشده است، گفت: مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام هستند و در این راستا باید سبک زندگی غربی مهار شود.

وی بیان کرد: تمدن نوین اسلامی ذیل نگاه عصر ظهور باید مورد توجه باشد و برای تحقق این امر مهم حوزه هنری باید بیشتر ورود پیدا کند.

پایه تمدن سازی از اصلاح سبک زندگی نشأت می‌گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جامعه توأم با فرهنگ دینی جامعه‌ای سالم و پویا است و در این میان پایه تمدن سازی از اصلاح سبک زندگی نشأت می‌گیرد، بنابراین نگاه به تمدن سازی نوین اسلامی نگاه جهادی می‌طلبد.

حجت‌الاسلام صفی یاری افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز نظام جمهوری اسلامی تغییر سبک زندگی است و در این زمینه غربی‌ها درصدد این هستند که سبک زندگی اسلامی را در جامعه اسلامی کمرنگ کرده و سبک زندگی غربی را نهادینه و ترویج دهند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات