۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۰۴۷۹۱
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

سبک زندگی مورد توجه فعالیت پژوهشی حوزه های علمیه قرار گیرد + فیلم

سبک زندگی مورد توجه فعالیت پژوهشی حوزه های علمیه قرار گیرد + فیلم
حجت الاسلام حصاری گفت: سبک زندگی باید مورد توجه فعالیت پژوهشی حوزه های علمیه قرار گیرد تا تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حصاری معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه که در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، گفت: این مراکز پژوهشی با حرکتی جهادی در راستای کار تحقیق و پژوهش و تولید علم دینی و پاسخ دهی به نیازهای معرفتی جامعه مخاطب یکی پس از دیگری به نتیجه می رسد و ما شاهد راه اندازی مراکز پژوهشی ویژه خواهران در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: حرکت علمی حوزه های علمیه خواهران و تلاش چندین ساله ای که به همت همکاران صورت گرفت می توان گفت حوزه های علمیه خواهران رسما وارد مرحله کارکردی و خروجی دهی فعالیت‌های پژوهشی شده است.

حجت الاسلام حصاری درباره رسالت و وظیفه حوزه علمیه، ابراز کرد: رسالت و وظیفه حوزه های علمیه صرفا تربیت طلبه نیست بلکه تربیت طلبه مقدمه ایفای رسالت حوزه های علمیه محسوب می شود.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: حوزه علمیه باید در عرصه های کارکردی حوزوی و نهاد روحانی دینی مانند تبلیغ، تعلیم و تربیت و تحقیق و پژوهش فعالیت کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه باید در عرصه های وسیعی صورت بپذیرد، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت دین بخصوص مکتب اهل بیت(ع) وارد نزاع‌های ایدئولوژی شده است.

حجت الاسلام حصاری با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید توجه خاصی به سبک زندگی داشته باشند، گفت: سبک زندگی یک ابر پروژه پژوهشی است و تنها حوزه های علمیه می توانند در این زمینه تحقیق کنند و مباحث مربوط را از منابع دینی استخراج کنند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر حوزه های علمیه در این زمینه ورود نکنند و بر مبنای دین سبک زندگی اسلامی را ارائه ندهند دیگران اقدام به ارائه سبک زندگی می کنند دیگرانی که آبشخور آنان ایدئولوژی غیر دینی است و این خطا و گناه نابخشودنی برای حوزه ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای تربیت ناس است، گفت: رهبر معظم انقلاب تمدن سازی را مهمترین هدف در گام دوم انقلاب بیان فرمودند بنابراین اگر به آن هفت محور که ارکان تمدن سازی به شمار می رود توجه شود تمدن سازی اتفاق می افتد علم، فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه را در بر می گیرد.

حجت الاسلام حصاری بیان داشت: پژوهش دینی یکی از بزرگ‌ترین ضروریات مکتب، انقلاب، نظام و جامعه کنونی ما محسوب می شود که باید به آن توجه شود تا انقلاب، جامعه مکتب و نظام باقی بماند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه اندیشه امام علی(ع) در راستای تمدن سازی، انسان سازی و جامعه سازی می تواند جامعه بشری را به سر منزل مقصود برساند، گفت: نهج البلاغه نازله وجود امام علی(ع) است اما باید مراقب باشیم همه صحه وجودی امام در نهج البلاغه خلاصه نمی شود بنابراین ما نباید از واکاوی ساحت دیگر امام علی(ع) بازدارد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات