۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۵۳۰۳
امام جمعه موقت كاشان:

حج نماد تجمع امت واحد اسلام است

حج نماد تجمع امت واحد اسلام است
حجت الاسلام احتشام حج را نماد تجمع امت واحد مسلمانان شرق و غرب جهان با هرنوع نگرشی دانست و گفت: وظیفه ما برای زدودن موانع ظهور امام زمان (عج) در حج سنگین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام در همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال ۹۸ «مسافران قبله» که پیش از ظهر امروز در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: حج نماد تجمع امت واحد مسلمانان شرق و غرب عالم با هرنوع نگرشي  است.

وی افزود: امام راحل در پیام ۲۹ تیر ۶۷ چند ماه قبل از ارتحال خود در سالگرد شهدای مکه به مناسبت قبول قطعنامه، منشور استقامت را صادر و حتی در سخنرانی رسمی خود فرمود «اگر از صدام با همه جنایاتش بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم» به این معنی است که باید خانه خدا را از اسارت کافران وهابی نجات داد.

به گفته وی، نقش ما دراین راستا برای زدودن موانع ظهور امام زمان (عج) در حج بسیار سنگین و حساس است.

حجت الاسلام احتشام افزود: حرمین شریفین سال‌ها است که اسیر دست وهابیت جنایتکار است که ان شاءالله به زودی با نابودی آن‌ها و اربابان آن‌ها و در سایه همکاری مقاومت اسلامی و فرزندان غیور امت اسلامي به ویژه مردم قهرمان و غیور یمن پیروزمندانه وارد مسجدالحرام خواهیم شد.

وی افزود: نخستین دستاورد اصلی و فرهنگی جمعیت انبوه حج این است که دنیا متوجه خواهد شد مسلمان جهان با هر سلیقه و نگرش و روشی در این کنگره عظیم در کنار هم متحد و منسجم هستند.

حجت الاسلام احتشام گفت: فضیلت این خانه آنقدر بالا است که حتی اگر توان عبادت و ذکر و دعا نداشته باشید می‌توانید بنشینید و به خانه خدا نگاه کنید تا ثواب آن در نامه اعمال شما ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار و اعمال هریک از زائرین بیت الله الحرام می‌تواند حجاج کشور‌های دیگر را جذب و فرهنگ مهدوی را ترویج کند و در دنیا موثر باشد، گفت: اعمال و رفتار ما در حج بايد  نمادی از شهدا در طرفداری و دفاع از اسلامی  باشد که با اسلام وهابیت متفاوت است.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: حتی امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف ما در زمینه سازی ظهور است كه ما باید در حج با عمل خود سفیر شهدا، امام راحل و نماد آرمان‌های اسلامی و علوی و عامل عزت و زینت ائمه اطهار باشيم. 

شایان ذکر است: همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائرین حج تمتع سال ۹۸ «مسافران قبله» با حضور حجت الاسلام مجتبی کلباسی رابط بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام ملا معاونت بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم ظهر امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات