۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۰۵۵۳۷

هزینه افطاری حرم مطهر رضوی به مردم سیل زده اختصاص یافت

هزینه افطاری حرم مطهر رضوی به مردم سیل زده اختصاص یافت
رئیس سازمان حریم حرم آستان قدس رضوی با اشاره به دستور تولیت آستان قدس رضوی، از اختصاص هزینه سفره اکرام رضوی به انجام فعالیت های زیرساختی در استان های سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدحسین حبیبیان، رئیس سازمان حریم حرم آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به وضعیت استان های سیل زده در کشور اظهار داشت: متاسفانه امسال مردم این استان ها با شرایط متفاوتی به استقبال ماه مبارک رمضان خواهند رفت، بر این اساس به دستور تولیت آستان قدس، مقرر شد که بخشی از هزینه سفره اکرام رضوی به انجام فعالیت های زیرساختی مانند اشتغال و مسکن در استان های سیل زده اختصاص داده شد.

وی افزود: با توجه به این خدمت امسال دیگر این مراسم افطاری در صحن هدایت حرم رضوی برگزار نخواهد شد که امیدواریم با کمک اصحاب رسانه این فرهنگ در سایر بخش های جامعه نیز تسری پیدا کند تا تمام یا بخشی از هزینه سفره های بزرگ افطاری که در سطح شهر انجام می شود به سیل زدگان تعلق بگیرد.

حبیبیان با اشاره به توزیع شبانه یک میلیون  و 500 هزار افطاری سبک در صحن ها و رواق ها در بین نمازگزاران، ادامه داد: امسال ما هر شب یک هزار و 500  افطاری را در مناطق حاشیه شهر مشهد خواهیم داشت و از دو هزار نفر زائر و مجاور در مهمان خانه حضرت پذیرایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در حوزه تبلیغات نیز ما دو بخش برنامه داریم، یک بخش که مربوط به برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان است و بخش دیگر مربوط به برنامه های مناسبتی مانند شب های قدر خواهد بود.

400 هزار مترمربع از اماکن حرم رضوی مفروش می شود

سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: از دیگر اقدامات این معاونت در ماه مبارک رمضان را برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در صحن جامع، نظم بخشی و خدمات گل آرایی و فرش، ترتیل خوانی در صحن ها اعلام کرد.

وی در خصوص برنامه های ویژه شب های قدر افزود: در این مراسم 10 هزار خدمه جمعیت را مدیریت خواهند کرد، بیش از 400 هزار مترمربع از اماکن و حریم حرم رضوی مفروش و 650 هزار جلد کتب ادعیه نیز در میان جمعیت توزیع می شود.

محافل قرآنی و جلسات گفتمانی

حجت الاسلام سعید آخوندی، مدیر تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری محافل قرآنی، جلسات گفتمانی، حلقه های معرفت و توزیع محصولات فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان بیان داشت:  یازده محفل قرآنی در این ایام برگزار خواهد شد.

وی افزود: ترتیل قرآن کریم هر روز صبح در صحن انقلاب اسلامی به همراه پخش زنده از شبکه یک سیما برگزار خواهد شد، ساعت 11 تا 12 قبل از ظهر نیز این مراسم در رواق حضرت امام خمینی(ره) به همراه پخش زنده از شبکه قرآن و ساعت 18 تا 19 ترتیل خوانی قرآن کریم به همراه پخش مستتقیم از شبکه افق و خراسان رضوی برگزار خواهند شد.

حجت الاسلام آخوندی با بیان اینکه مراسم ترتیل خوانی و محفل انس با قرآن ویژه خواهران در رواق حضرت زهرا(س) به جز روزهای جمعه از ساعت 9:45 صبح تا 12 ظهر برگزار خواهد شد، ابراز کرد: محفل قرآنی با عنوان میهمانی خدا ویژه نوجوانان همه روزه  از ساعت 18 تا 19عصر  در دارالقرآن کریم و همچنین محفل ترتیل قرآن کریم ویژه زائرین غیر ایرانی در رواق دارالمرحمه ساعت 9 تا 10 صبح برگزار خواهند شد.

اعتکاف در رمضان

مدیر تبلیغات اسلامی حرم رضوی از برگزاری مراسم اعتکاف در 10 شب آخر ویژه دانش آموزان دانشجویان و طلاب در مسجد گوهرشاد خبر داد و گفت: برگزاری درس هایی از قرآن توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی هر شب از ساعت 21:30 تا 23 شب در رواق امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این معاونت در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: مراسم مناجات خوانی ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمود کریمی به مدت 20 شب در رواق امام خمینی از ساعت 12 شب تا 1:30 بامداد، سخنرانی و بیان معارف اسلامی بعد نماز های ظهر و عصر و مغرب و عشاء نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آخوندی گفت: مراسم شب های قدر و احیا نیز از ساعت 21:30 تا یک بامداد در مرحله اول ادامه خواهد داشت که در همین ساعت مراسمی نیز برای زائران عربی، اذری و اردو زبان پیش بینی شده است و دومین برنامه از ساعت 1:30 تا 3 بامداد در مسجد گوهرشاد در شب های احیا برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری 60 پرسمان دینی و تشکیل 50 جلسه معرفتی در رواق های حرم رضوی خبر داد و گفت: برنامه «مناجات کبوتران حرم» در رواق دارالهدایه با حضور ذاکران و شاعران رضوی از ساعت 30 دقیقه بامداد تا 2 بامداد هر شب برگزار خواهد شد./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات