۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۵۶۵۲

اثرگذاری دو گروه تروریستی منافقین و آل سعود در کشورهای اروپایی

اثرگذاری دو گروه تروریستی منافقین و آل سعود در کشورهای اروپایی
یک روزنامه لبنانی، پیروزی یک حزب راست افراطی در انتخابات اسپانیا را ناشی از کمک های مالی عربستان و فرقه تروریستی منافقین دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی البناء در یادداشتی با عنوان «عربستان تحت نظارت ترامپ به دشمنان اروپایی اعراب پول می‌دهد»، ابعاد پنهانی پشتیبانی مادی و معنوی عربستان سعودی از گروهک تروریستی منافقین و احزاب راست افراطی در اروپا را برشمرد.

محمد صادق الحسینی، نویسنده این یادداشت در مقدمه آن با اشاره به راه یافتن نخستین بار یک حزب راست افراطی به پارلمان اسپانیا آورده است: در اتفاقی غیرمنتظره برای بسیاری از رسانه‌ها و ناظران سیاسی در اروپا، حزب راست افراطی، ضد عرب و ضد مسلمان و ضد مهاجر که درصدد عضویت در پارلمان اروپاست، پیروز شد و نام آن حزب «وُکس» (صدای ملت) است؛ این حزب توانست 24 کرسی در پارلمان جدید اسپانیا به دست آورد یعنی 26.1 آرای رای دهندگان را در انتخابات 28 آوریل 2019 از آن خود کرد.

حزب مذکور در تاریخ هفدهم دسامبر 2013 از سوی «آلیو ویدال کوآدراس» یکی از اعضای حزب محافظه کار «مردم» اسپانیا در آن زمان تاسیس شد، وی عضو پارلمان اروپا و قائم مقام وقت پارلمان بود.

البناء نوشت: «آلیو ویدال کوآدراس» نماینده حزب راست‌گرای وُکس اسپانیا در انتخابات سال 2014 اروپا  که البته در این انتخابات موفق به راهیابی به پارلمان اروپا نیز نشد، می‌گوید که از گروهک مجاهدین خلق (منافقین) کمک‌های مالی دریافت کرده است.

این حزب راست‌گرای اسپانیا ۱۴۶ مرتبه کمک‌های مالی به ارزش ۸۰۰ هزار یورو طی سه ماه مانده به انتخابات سال ۲۰۱۴ پارلمان اروپا از منافقین دریافت کرده است، این کمک‌ها از طریق ۱۵ کشور مختلف از جمله آلمان، سوئیس، ایتالیا، آمریکا و کانادا در اختیار این حزب قرار گرفته است.

این سیاستمدار اسپانیایی در سال‌های مختلف در نشست‌های سالانه گروهک تروریستی منافقین که عمدتا در پاریس برگزار می‌شود حضور فعال داشته و در این نشست‌ها به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی به ایراد سخنرانی نیز پرداخته است. تصاویر مختلفی از وی در کنار اعضای اصلی این گروهک تروریستی ثبت شده و به جا مانده است که همگی از ارتباط نزدیک وی با این گروهک تروریستی حکایت دارد.

این روزنامه لبنانی افزود: «دانیل بنیامین»، از اعضای دولت قبلی آمریکا (هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا) در بیست و سوم نوامبر 2016 با انتشار مقاله‌ای در مجله پولیتیکو تاکید کرد که منافقین از نفوذ زیادی بین سیاستمداران و نمایندگان آمریکا برخوردارند، افرادی نظیر «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی رییس جمهور فعلی آمریکا، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، لوئیس فریه رییس دفتر اف.بی.آی آمریکا و فهرست بلندبالایی غیر از اینها که بیست هزار دلار پاداش برای هر مشارکت آنها در فعالیت‌های مختلف منافقین پرداخت می‌شد؛ او با  اظهارات خود به وضوح به این مساله اشاره می‌کند که منافقین همه این قدرت مالی برای تامین مالی فعالیت‌های خود را در اختیار ندارد.

البناء افزود: موضوعی که مجله آمریکایی فارین پالیسی هم در سایت اینترنتی خود در تاریخ بیست و هفتم آوریل 2019 بر آن صحه گذاشت؛ وقتی که به نقل از «مسعود خدابنده»، یک عضوارشد سابق منافقین و مسئول امنیتی سابق این گروهک نوشت که او اوایل دهه 1990 در سفر به ریاض از افسران اطلاعاتی وقت سعودی هنگامی که ترکی الفیصل، رییس سرویس اطلاعات عربستان بود، سه تُن محموله شمش طلا در کامیون‌های مخصوص تحویل گرفت و در بازارهای سیاه امان پایتخت اردن فروخته و درآمد آن را به حساب‌های مرتبط با منافقین در کشورهای بیگانه برای تامین مالی آنها انتقال داد.

این موضوع را «حسن حیرانی»، یک عضو سابق دیگر منافقین هم که در سال 2018 از این فرقه جدا شد، تایید کرد. «فارین پالیسی» در گفت‌وگو با حیرانی از او درباره منابع حمایت مالی منافقین از حزب راست افراطی در اسپانیا و دیگر احزاب و نهادهای راست اروپایی که زیر نظر «استیو بنن»، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا هستند («استیو بنون» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» و استراتژیست سابق کاخ سفید)، پرسید و حیرانی جواب داد: «بی هیچ تردیدی عربستان تامین کننده این پول‌ها است، فرقه مجاهدین فقط مجری نقشه‌هاست و حامی مالی واقعی همه این احزاب و گروه‌ها، عربستان است».

البناء آورده است: همان گونه که دانیل بنیامین رییس مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا دردولت اوباما در پاسخ به همین سوال گفت: برخی می‌گویند که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پشت کمک‌هایی هستند که به مجاهدین خلق [منافقین] داده میشود.

مجله فاین پالسی هم بیست و هفتم آوریل 2019 به قلم «بابلو باردو»، یک نویسنده این مجله نوشت: استیو بنن چندین بار با مقامات حزب راست افراطی صدای ملت در واشنگتن و همچنین در پایتخت‌های اروپایی ملاقات داشته است، او همچنین به این حزب برای پیروزی در انتخابات هفته پیش اسپانیا کمک کرده است .

نویسنده در پایان این یادداشت آورد: ویژگی مشخصه  همه آنچه گفته شد این است که عربستان سعودی آماده است پول خود را در هر عرصه‌ای که واشنگتن می‌خواهد و برای کثیف‌ترین سازمان‌های تروریستی خرج کند. مهم این است که  ترامپ را راضی کرده و به ایران  پشت کند، اما طوفانی پس از این در راه خواهد بود و در نهایت هر چقدر هم طول بکشد، اما چاه‌کن، ته چاه خواهد بود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات