۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۶۰۹۲
آیت الله فقیهی:

روحانیت باید در نقد خود از مردم جلوتر باشد

روحانیت باید در نقد خود از مردم جلوتر باشد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر نقد و انتقاد نباشد هیچ انسانی پالایش نمی شود و به نظر بنده خود روحانیت باید در نقد خود از مردم جلوتر باشد.

آیت الله محسن فقیهی استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت در دیدار با طلاب حوزه علمیه قم، با بیان اینکه روحانیت باید جایگاه خودش را در جامعه پیدا کند، گفت: مردم در زمان های گذشته برای حل مشکلات خود به علما و روحانیون مراجعه می کردند ولی در زمان حال این مساله کمی کمرنگ شده است.

وی با تاکید بر این که باید این ارتباط تنگاتنگ بین مردم و روحانیت دوباره احیا شود، افزود: اینکه برخی از روحانیون در دولت و یا سیستم حکومتی مسؤولیت دارند سبب شده که مقداری از این ارتباط با مردم را از دست بدهند چرا که مردم با روحانیون دولتی به سختی ارتباط برقرار می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که روحانیت در همه نقاط کشور حضور دارند، ابراز داشت: در این میان نباید از خیل عظیم روحانیونی که در مساجد کشور در حال فعالیت هستند و احتیاجات و سوالات شرعی مردم را رفع و رجوع می کنند غافل بود ولی به این مقدار نباید رضایت داد بلکه باید این ارتباط را قوی تر کنیم.

آیت الله فقیهی در ادامه با بیان این که مردم ما هنوز به روحانیت اعتماد و اعتقاد دارند، اظهار داشت: اینکه برخی به روحانیت انتقاد دارند این نکته مثبتی است چرا که اگر نقد و انتقاد نباشد هیچ انسانی پالایش نمی شود و به نظر بنده خود روحانیت باید در نقد خود از مردم جلوتر باشد چرا که همین امر سبب می شود مردم اعتماد بیشتری نسبت به روانیت داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر این که انتقاد کردن به معنی طرد کردن نیست، خاطرنشان کرد: بسیار پیش آمده که برخی روحانیون عملی را انجام داده اند که مورد پذیرش جامعه نبوده  مثلا ثروت زیادی داشته و خانه و یا ماشین مجللی را تهیه کرده و در اصل ماجرا این فرد کار حرامی انجام نداده ولی از نظر اخلاقی و شان روحانیت این عمل مورد تایید مردم نیست و اگر انتقادی در این زمینه می شود نباید آن را به پای دشمنی با روحانیت قرار دهیم./922/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
 
احسان قنبری نسب
ارسال نظرات