۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۰۶۳۲۸

واتیکان، مسلمانان و مسیحیان را به تقویت برادری دعوت کرد

واتیکان، مسلمانان و مسیحیان را به تقویت برادری دعوت کرد
واتیکان در پیامی به مناسبت ماه رمضان، مسلمانان و مسیحیان جهان را به دوستی و برادری و به رسمیت شناختن تنوع فکری و عقیدتی دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای گفتگوی بین ادیان اسقف‌های واتیکان (PCID)، با صدور پیامی، مسلمانان و مسیحیان جهان را به برادری و ارتقای فرهنگ گفتگو فرا خواند.

در این بیانیه آمده است: رمضان ماه روزه، عبادت و رحمت، و ماه تقویت پیوندهای معنوی میان مسلمانان و مسیحیان است.

در بخش دیگری از این پیام به سندی که در جریان سفر اخیر پاپ به امارات، به امضای پاپ و «احمد الطیب» شیخ الازهر رسید، اشاره و از مسلمانان و مسیحیان خواسته شده با پایبندی عمیق به مفهوم صلح، از ارزش‌هایی همچون درک متقابل، برادری و همزیستی پاسداری کنند تا بار دیگر خردمندی، عدالت و عشق را احیا کنند.

همچنین در این پیام از مسلمانان و مسیحیان خواسته شده با پذیرش پیروان ادیان دیگر و شناخت آنها به منزله برادران و خواهران خود، دیوارهایی را که بر اثر ترس و ناآگاهی به وجود آمده از میان بردارند و پل‌های دوستی را که به سود همه بشریت است، بنا کنند.
 
در بخش دیگری از این پیام به سه پیشنهاد پاپ برای باز شدن باب گفتگو و شناخت پیروان ادیان یعنی پذیرش هویت دیگران، احترام به پیروان عقاید مختلف و خلوص نیت اشاره و از پیروان این دو دین خواسته شده به تفاوت‌ها احترام بگذارند و گفتگوهایی را آغاز کنند که در آن حق حیات انسان‌ها، همدلی و آزادی‌های اساسی همچون آزادی اندیشه و آزادی بیان و دین به رسمیت شناخته شود.

این شورا برای مسلمانان، رمضانی پربار و لبریز از صلح و آرامش آرزو کرده است./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات