۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۶۹۴۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

در دوران غیبت از حاشیه ها و مسائل فرعی پرهیز کنیم

در دوران غیبت از حاشیه ها و مسائل فرعی پرهیز کنیم
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در دوران غیبت باید از حاشیه گرایی و پرداخت به مسائل فرعی پرهیز کنیم، بر ضرورت تقویت فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به ویژگی های جامعه مهدوی پرداخت و گفت: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) همواره نسبت به دوران غیبت نگرانی داشتند و برای احوال مردم آخرالزمان و عصر غیبت می گریستند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در دوران غیبت امام زمان(عج) در برابر آماج شبهات ایمانشان سست می شود، اظهار داشت: بر اساس روایات، مردم دوران غیبت امام زمان(عج) اگر اعتقاداتشان را حفظ کنند، از مردم دوران حضور ائمه معصومین(ع) افضل و برتر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به روایات در می یابیم که ایمان و اعتقادات مردم آخرالزمان و عصر غیبت همواره مورد مدح پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) قرار می گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در دوران غیبت امام زمان(عج) دو فرهنگ ابتذال و انتظار شکل می گیرد، تأکید کرد: عدم تکریم بزرگان، عدم احترام به والدین، همجنس گرایی و سایر فسادهای اخلاقی نشانه فرهنگ ابتذال در عصر غیبت است، از همین جهت ائمه معصومین(ع) همواره سعی کرده اند فرهنگ انتظار و تقواپیشگی را در برابر این فرهنگ زشت و ناپسند ترویج کنند؛ انسان منتظر ظهور هیچگاه خویشتن را به پلیدی ها و فسادهای آخرالزمان آلوده نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه مهدوی همان جامعه ولایی است، به تبیین ویژگی های جامعه مهدوی پرداخت و ابراز داشت: بر اساس روایات، نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی هایی است که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور خویش به آنها توجه ویژه خواهند کرد، بنابراین منتظران ظهور نیز به این مسائل توجه داشته باشند؛ اهمیت به معنویت، امید، ایثار و فداکاری، رعایت حقوق اجتماعی و اصلاح اخلاق و رفتار با دیگران از ویژگی های جامعه مهدوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با ابراز تأسف از اینکه امروز کمتر از 20 درصد در کشور زکات پرداخته می شود، تأکید کرد: این رقم در کشور اسلامی بسیار پایین است و باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تقویت شود؛ یکی از ویژگی های جامعه مهدوی امر به معروف و نهی از منکر است، اما متأسفانه این مسأله بسیار مهم در جامعه تعطیل شده و حتی گاهی عکس آن عمل می شود و به جای امر به معروف، امر به منکر صورت می گیرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه دینداری در جامعه رو به افزایش است، گفت: جامعه منتظر نباید نسبت به آینده مأیوس باشد؛ بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب ما امروز باید نقاط مثبت را در جامعه مشاهده کرده و برای مردم تبیین کنیم، بنابراین سیاسیون کشور نباید نسبت به شرایط جامعه مردم را مأیوس کنند.

وی ادامه داد: در دوران غیبت باید از حاشیه ها و پرداختن به مسائل فرعی پرهیز کرده و همواره به دنبال وظایف خود در قبال امام زمان(عج) باشیم و به یکایک آنها عمل کنیم؛ ما باید از تعیین وقت ظهور و به دنبال علائم آخرالزمان رفتن پرهیز کنیم، زیرا این کارها در روایات مورد مذمت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی همچنین به جایگاه با فضیلت و نورانی حضرت خدیجه کبری(س) اشاره و بیان کرد: ایشان در سخت ترین دوران های بعثت در کنار رسول اکرم(ص) قرار داشتند و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در میان تاریخ بسیار مظلوم واقع شده اند، بنابراین ما باید سعی کنیم جایگاه ویژه و مهم ایشان را در پژوهش های علمی خود تبیین و منتشر کنیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات