۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۰۷۷۶۴
استاد حوزه علمیه:

قدر، شب اندازه گیری اعمال و خلوت با خدا است

قدر، شب اندازه گیری اعمال و خلوت با خدا است
حجت الاسلام باغستانی از شب قدر به عنوان اندازه گیری اعمال و خلوت با خدا نام برد و گفت: یک سال چشم انتظار شب قدر هستیم و حضور در مراسم احیا توفیق بزرگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی باغستانی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که از سوی هیات رزمندگان اسلام در مجموعه ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: یک سال چشم انتظار شب قدر هستیم و حضور در مراسم احیا توفیق بزرگی است که نصیب شیعیان می‌شود تا خود را متحول و به کمال نزدیک کنند.

وی از شب قدر به عنوان اندازه گیری و خلوت با خدا نام برد و افزود: در شب قدر رفتار و کردار و گفتار و اخلاق و عبادت خود را اندازه گیری می‌کنیم چرا که امام صادق (ع) می‌فرماید اگر در شب قدر آمرزیده نشوید چنین توفیقی شاید هیچگاه نصیب انسان نشود.

حجت الاسلام باغستانی گفت: فتنه ۸۸ نمونه‌ای از گناه اکبر است که مردم ایران هنوز هم تاوان آن را می‌دهند و فتنه گران هیچگاه بخشیدنی نیستند ضمن اینکه هر گونه حرف و سخنی که سبب نا امیدی در جامعه شود گناه اکبر است و بخشیدنی نیست.

وی افزود: ایجاد نا امیدی در فضای مجازی آن هم از سوی کسانی که استاد جنگ روانی هستند جوان‌ها را نشانه گرفته است تا آن‌ها را نسبت به کشور و آینده کشور نا امید کنند، بنابر این نا امیدی یکی از گناهانی است که قابل بخشش نیست..

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در جامعه توحیدی نباید هیچگونه مشکل و گناهی وجود داشته باشد، گفت: ریشه همه گناهان و مشکلات کشور امام امیرمومنان (ع) و امام حسین (ع) به دلیل عدم عمل به دستورات دینی است.

وی افزود: وضعیت فرهنگی شهرستان کاشان به گونه‌ای است که در روز جمعه با عنوان توریسم روزه خواری می‌کنند آن هم در شهری که عنوان دارالمومنین را با حدود ۴۰۰ امامزاده و ۱۷۰۰ شهید را دارد.

حجت الاسلام باغستانی گفت: مشکلات خانوادگی، افزایش آمار طلاق و مشکلات اقتصادی به دلیل دور شدن از خدا و ائمه اطهار (ع) و ائمه معصومین است که باید در شب‌های قدر با خود عهد ببندیم در اعمال و رفتار و گفتار خود تجدید نظر کنیم تا جامعه‌ای به تمام معنا اسلامی و توحیدی داشته باشیم.

وی افزود: در جامعه‌ای توحیدی و اسلامی نباید اختلافات خانوادگی منجر به شلوغی دادگاه‌ها و افزایش طلاق و پرونده‌های میلیونی قضایی شود چرا که شیعه امیرمومنان (ع) به دنبال ایجاد تمدن اسلامی در جهان است و برای رسیدن به تمدن اسلامی خرمشهر‌ها در راه داریم.

استاد حوزه علمیه گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی همه جوان‌های ایران اسلامی باید مجهز به سلاح توحید شوند چرا که امام زمان (عج) در دولت کریمه نیاز به متخصص متعهد دارد.

به گفته وی، لشکر امام زمان (عج) در دولت کریمه یک لشکر کاملی است و نیرو‌های آن را جامعه توحیدی امروز ما باید کادر سازی کند.

حجت الاسلام باغستانی گفت: تقدیر انسان‌ها بر اساس رفتار و عملکرد آن‌ها است و انسان تقدیرخودش را به دست خودش رقم می‌زند در حالیکه خداوند عالیترین و بهترین تقدیر را برای بندگان خودش می‌خواهد.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر قرار باشد صادرات نفت جمهوری اسلامی متوقف شود و به صفر برسد تنگه هرمز به عنوان شاهراه حیاتی جهان نیز بسته خواهد شد و به هیچ کشتی اجازه ورود و خروج داده نخواهد شد.

به گفته وی ایران اسلامی امروز گام به گام به سوی تمدن اسلامی در حرکت است و شک نکنید به فضل الهی شاخ آل سعود را در کنار خانه خدا خواهد شکست.

حجت الاسلام باغستانی گفت: آمریکا امروز با آگاهی از توان نظامی ارتش و بسیج و سپاه مقتدر جمهوری اسلامی ایران جرات حمله به ایران را ندارد، چرا که اگر ایران توان مقابله با آمریکا را نداشت آمریکا آن را با خاک یکسان کرده بود و برای همین بود که رهبر معظم انقلاب با اطمینان می‌فرماید، نه جنگ نخواهد شد و نه مذاکره خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: شعار شیعه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است و به آن اعتقاد دارد، چون هر روز ما عاشورا است وهر زمینی برای ما کربلا است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات